دروپا در تسخیر چینی‌ها و عرض اندام دیجیتالی‌ها

0
842

دروپا در تسخیر چینی‌ها و عرض اندام دیجیتالی‌ها
مان رولند غایب اصلی دروپا ۲۰۲۴


به تازگی مرکز نمایشگاهی دوسلدورف، برگزارکننده نمایشگاه دروپا، نقشه سالن‌های خود و محل استقرار بزرگترین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ۲۰۲۴ را رونمایی کرد.
این اولین نمایشگاه فیزیکی دروپا پس از هشت سال است. در سال ۲۰۲۰ دروپا یک نمایشگاه مجازی (On-line) برپا کرد که تعداد معدودی شرکت از دنیای صنعت چاپ و بسته‌بندی نیز در آن حضور داشتند.
دوره بعدی دروپا از ۲۹ می تا ۷ جون ۲۰۲۴ در مرکز نمایشگاهی دوسلدورف برگزار می‌شود. بزرگترین شرکت‌های حاضر در دروپا کوئینگ اند بائر و HP هستند.
شرکت کوئنیگ اند بائر غرفه بسیار بزرگی در سالن شماره ۱۶ در کنار شرکت دورست که با آن همکاری نزدیکی دارد، در اختیار قرار گرفته است. در عین حال شرکت HP تمام مساحت سالن شماره ۱۷ را اشغال کرده است. البته فضای کمی در حاشیه سالن هنوز خالی است.
با این حال هنوز فضاهای خالی که با رنگ خاکستری به نمایش در آمده‌اند، در نقشه سالن‌ها دیده می‌شود. سالن ۸a و ۸b که به نام سالن‌های دیجیتال نامیده می‌شوند، فضاهای خالی فراوانی دارند، گو اینکه دروپا اعلام کرده ثبت‌نام برای فضاهای باقیمانده کماکان ادامه دارد و انتظار می‌رود تا برگزاری این رویداد، این فضاها نیز پر شوند. تعداد کل غرفه‌گذارانی که حضور خود را تایید کرده‌اند هنوز اعلام نشده است.
ماه گذشته شرکت کانن نیز حضور خود را در دروپا تایید کرد. گو اینکه نام کانن ابتدا در میان غرفه‌گذاران سالن ۸a دیده نمی‌شد. غایب اصلی دروپای آینده، شرکت Langley Holding مالک شرکت مان رولند ورقی است که ظاهرا تصمیم ندارد به دروپا بیاید.
شرکت لاندا بار دیگر در سالن شماره ۹ تجهیزات خود را به نمایش در خواهد آورد، در عین حال هایدلبرگ و شرکت‌های همکارش در بخشی از سالن شماره یک جا خواهند گرفت. گو اینکه در همین سالن شماره ۱ فضاهای خاکستری به چشم می‌خورد. تا قبل از دروپا ۲۰۱۶، هایدلبرگ همواره سالن شماره ۱ و ۲ را به خود اختصاص می‌داد. همین امر خود گواه روندها و واقعیات جدید صنعت چاپ است. بسیاری از سالن‌ها دیگر در تسخیر شرکت چینی و شرق دور هستند.
تمام فضای سالن شماره ۷ به شرکت‌های نوپا و استارت‌آپی اختصاص داده شده است. دروپا این ابتکار عمل خود را DNA یا نسل بعدی دروپا (Drupa Next Age) می‌نامد. این ابتکار عمل جدید دروپا به شرکت‌های نوپا امکان می‌دهد با بازدیدکنندگانی از سراسر دنیا ارتباط برقرار کنند.
یکی از سالن‌های دروپا به رویداد Drupa Cube اختصاص دارد. کانون تمرکز این بخش، مواردی چون بسته‌بندی، صنایع نساجی و توسعه پایدار است. بازدیدکنندگان این امکان را پیدا می‌کنند تا در مورد این موضوعات و فرصت‌های رشد و توسعه در صنایع بسته‌بندی و چاپ پارچه اطلاعات ذی‌قیمتی به دست آوردند.
دیجیتال‌سازی یکی از کانون‌های تمرکز دروپای سال آینده خواهد بود که شامل مواردی چون هوش مصنوعی و استقبال از تولیدات جدید در عرصه کاربردهای چاپ صنعتی است. سابین گلدرمان مدیر دروپا برای فناوری‌های چاپ در مرکز نمایشگاه دوسلدورف می‌گوید: “تعداد غرفه‌های اجاره شده و بازخوردی که تاکنون داشته‌ایم مهر تاییدی است بر اینکه صنایع جهانی چاپ و بسته‌بندی بار دیگر دروپا را به‌عنوان یک بستر تجاری و بزرگترین مکان دیدارهای تجاری در جهان انتخاب کرده است. گستره، تنوع و نمایش نوآوری‌هایی که منحصربه‌فرد هستند بار دیگر شمه‌ای از آینده این صنعت را نشان می‌دهد. بازدیدکنندگان و غرفه‌گذاران این فرصت را پیدا می‌کنند تا شبکه‌های جدیدی از خریداران و همکاران را پیدا کرده و پروژه‌های آینده خود را به جلو ببرند.”
تردیدی نیست از زمان دروپا ۲۰۱۶ تاکنون تغییرات عمده‌ای در جهان و در صنعت چاپ رخ داده است. حالا باید دید دروپا ۲۰۲۴ چگونه با این تغییرات کنار آمده است.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید