افزايش ۳۰ درصدي تعداد غرفه‌گذاران خارجي

افزايش 30 درصدي تعداد غرفه‌گذاران خارجي

در بخش خارجي نمايشگاه  با اينکه متراژ کمتر شده اما تعداد غرفه‌ها افزايش چشمگيري داشته است

نشست خبري بيست و سومين نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي تهران در اتاق اصناف تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «صنعت چاپ» در اين نشست که با حضور ايرج علينقي رييس اتحاديه چاپخانه‌داران، احمد ابوالحسني رييس اتحاديه ليتوگرافان، بابک عابدين رييس اتحاديه صادرکنندگان صنعت چاپ و احمدرضا اعتماد مظاهري نايب رييس اتحاديه چاپخانه‌داران و جمعي از اهالي رسانه برگزار شد، توضيحاتي پيرامون زمان برگزاري، نحوه و ويژگي‌هاي بيست و سومين نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي تهران ارائه شد.

در ابتداي نشست احمد ابوالحسني رئيس اتحاديه ليتوگرافان و برگزارکننده نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي اظهار داشت: «از بين حدود ۶۰۰ شرکت داخلي متقاضي غرفه در نمايشگاه امسال، ۴۳۰ شرکت ثبت‌نام خود را قطعي کرده‌اند که غرفه‌هايشان مشخص و جمعا در متراژ  ۲۱۰۰۰ مترمربع به آنها واگذار شده است. در بخش خارجي هم تعداد ۲۲۶ شرکت خارجي در نمايشگاه حضور دارند که حدود ۳۰۰۰ مترمربع فضاي نمايشگاهي را به خود اختصاص داده‌اند.» و افزود: «تعداد ۱۳ سالن زير پوشش نمايشگاه است.»

وي با بيان اينکه امسال همانند سال‌هاي قبل در نمايشگاه سمينار و کارگاه آموزشي برگزار مي‌شود، از حضور مدرسان انگليسي و آلماني در اين کلا‌س‌ها‌ و کارگاه‌ها خبر داد.

سپس جليل غفاري رهبر به عنوان يکي از متوليان برگزاري بيست و سومين نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي در‌خصوص زمان برگزاري اين نمايشگاه گفت: «نمايشگاه از ۵ تا ۸ دي‌ماه، هر روز از ساعت ۹ الي ۱۸ برگزار مي‌شود. در سال‌هاي قبل زمان برگزاري نمايشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر بود که امسال با رايزني توانستيم يک ساعت به مدت زمان برگزاري آن بيفزاييم.» وي با بيان اين مطلب از انتقادهايي خبر داد که همه ساله راجع به زمان برگزاري نمايشگاه مطرح مي‌شود.

در ادامه موضوع نامناسب بودن زمان برگزاري نمايشگاه، بابک عابدين مدير بخش خارجي بيست و سومين نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي، با اظهار تاسف از زمان تعيين‌شده براي برگزاري نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي و انتقاد از شرکت نمايشگاهي تهران براي تعيين نامناسب آن، ابراز داشت: «متاسفانه تاريخ برگزاري نمايشگاه که توسط شرکت نمايشگاهي تهران تعيين مي‌شود، مصادف با تعطيلات کريسمس است و به همين دليل بسياري از شرکت‌هاي خارجي در نمايشگاه شرکت نمي‌کنند. برخي از مسوولين و اعضاي هيئت مديره اتحاديه‌هاي صنعت چاپ کشورهاي خارجي که براي حضور در نمايشگاه دعوت شده‌اند نيز به همين دليل نتوانستند دعوت ما را بپذيرند.»

عابديني در بخش ديگري از صحبت‌هايش با بيان اينکه امسال سعي زيادي در تبليغ نمايشگاه در خارج از کشور شده است بيان کرد: «با اتحاديه‌هاي همگن خارج از کشور هماهنگ بوديم و نمايشگاه امسال را بهتر از سال‌هاي قبل معرفي کرديم. دعوت‌نامه‌هاي بسياري براي حضور شرکت‌هاي خارجي و اتحاديه‌هاي همگن اين کشورها در نمايشگاه تهران تهيه شده است. در منطقه خودمان هم کشورهاي زيادي دعوت شده‌اند.» وي ادامه داد: «از کشور عراق هيئت مديره اتحاديه چاپ اقليم کردستان به نمايشگاه خواهند آمد. از هيئت مديره اتحاديه چاپ افغانستان هم کساني حضور خواهند داشت. حداکثر دو نفر از مسوولين صنعت چاپ مصر هم براي حضور در نمايشگاه به ايران مي‌آيند.»

مدير بخش خارجي نمايشگاه با اشاره به افزايش حدود ۳۰ درصدي تعداد غرفه‌گذاران خارجي نسبت به پارسال خاطرنشان کرد: «برخي از شرکت‌هاي بزرگ ترکي که در سال‌هاي قبل متراژ زيادي از نمايشگاه را مي‌گرفتند، به‌علت مشکلاتي که در کشورشان به‌وجود آمده است در نمايشگاه امسال شرکت نکردند، اما در حالت کلي تعداد شرکت‌کننده‌هاي خارجي همانطور که پيش‌تر اشاره شد افزايش ۳۰ درصدي داشته است.»

وي مهم‌ترين کشورهاي خارجي که در نمايشگاه امسال شرکت خواهند کرد را  ايتاليا، انگليس، اتريش، آلمان، مصر، ترکيه، تايوان و چين عنوان کرد.

در  اين نشست خبري احمدرضا اعتماد مظاهري ديگر متولي برگزاري نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي با ابراز رضايت از نحوه مشارکت و همکاري برگزارکنندگان نمايشگاه امسال، رويکرد آنها را رويکردي موثرتر از دوره‌هاي پيشين نمايشگاه قلمداد کرد.

وي در خصوص حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بيست و سومين نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي گفت: « وزير ارشاد علاوه بر حضور در مراسم افتتاحيه، در روز سوم برگزاري نمايشگاه هم در نشست همگرايي صنعت چاپ و بسته‌بندي حضور خواهد داشت.»

اعتماد مظاهري با تاکيد بر متمايز بودن نمايشگاه امسال نسبت به سال‌هاي قبل، نمونه‌هايي از اين تمايز را برشمرد:

– امسال حجم تيزرهاي تلويزيوني بيش از ۴ برابر شده است.

– تعداد ۲۰ هزار کارت دعوت در دست تهيه است.

– سمينار با حضور کارشناسان خارجي برگزار خواهد شد.

وي در ادامه  اظهاراتش با اشاره به ضرورت پايه‌گذاري نمايشگاه بر اساس هدف‌گذاريِ مبتني بر پيشرفت صنعت چاپ، از تاثير اين امر بر توسعه صنعت چاپ ابراز اميدواري کرد.

وي در پايان شرايط رکودي صنعت چاپ کشور را يادآوري شده و اظهار داشت: «اميدوارم بتوانيم براي توسعه و رونق کسب و کار کشور، جلوگيري از واردات محصولات چاپي و ورود بيشتر به عرصه صادرات در صنعت چاپ  قدمي‌هايي برداريم» و با بيان اين مطلب بر نقش نمايشگاه در رسيدن به اين اهداف تاکيد کرد.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید