رادسیس پوشش؛ لبۀ رقابت در فناوری UV

عکس شاخص
عکس شاخص

ما یووی کار هستیم

تنوع مرکب و ورنی یووی در خدمت چاپ و بسته‌بندی

مرکب و ورنی یووی، یکی از اساسی‌ترین مواد مصرفی صنعت چاپ و بسته‌بندی است، محصولات یووی طی دو دهه اخیر به سرعت پرکاربرد و متنوع شده و خدمت چشمگیری به بسته‌بندی‌های غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و صنایع دیگر کرده است.
مرکب و ورنی یووی هم از نظر ایمنی و هم از نظر کیفیت چاپ و درخشش و ثبات رنگ‌ها و هم زیبایی و موفقیت محصول در نقطه فروش مزایای غیرقابل انکاری دارد.
علاوه بر انواع مرکب و ورنی، محصولات دیگری مانند چسب و پرایمر یووی نیز در صنعت چاپ و بسته‌بندی و صنایع دیگر کاربرد فراوان دارند.
تولید محصولات UV مستلزم دانش فنی و فناوری پیشرفته‌ای است که تا چند سال پیش، در انحصار کشورهای معینی بود، اما به همت پژوهشگران و کارشناسان خبره، به تدریج کشور ما صاحب این دانش و فناوری شد. شرکت رادسیس پوشش به‌عنوان پیشگام صنعت یووی هم‌اکنون بیش از صد محصول یووی برای کاربردهای متنوع در صنایع مختلف تولید می‌کند.
چاپخانه‌داران و مدیران مراکز پس از چاپ به برکت محصولات با کیفیت رادسیس پوشش انواع سفارش‌های کار چاپی یووی را با بهترین کیفیت در اختیار سفارش‌دهندگان قرار می‌دهند.

دکتر سعید رستگار مدیرعامل شرکت دانش بنیان رادسیس پوشش

دکتر سعید رستگار مدیرعامل شرکت دانش بنیان رادسیس پوشش و عضو سابق هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر، با افتخار از تولید بیش از یکصد محصول UV با کاربردهای متنوع در صنایع چاپ و بسته‌بندی، غذایی، پزشکی، الکترونیک، اتومبیل، ساختمان و چوب و غیره با ما سخن می‌گوید و یادآور می‌شود این موفقیت‌ها تنها طی ۸ سال حاصل شده‌اند.

انواع مرکب و ورنی یووی
مرکب UV، وارنیش UV و چسب‌های UV رادسیس پوشش در صنعت چاپ و بسته‌بندی از شهرت قابل توجهی برخوردارند، به‌ویژه مرکب‌های چاپ فلکسو یووی و مرکب‌های سیلک اسکرین یووی، انتخاب اول بسیاری از چاپخانه‌های پرکار و با کیفیت است.
مرکب‌های چهاررنگ اصلی فلکسو، سفید پشت‌پوش و سفید شفاف و رنگ‌های پنتون به همراه ورنی مات و براق برای چاپ فلکسو با قیمتی کمتر از مشابه خارجی، پیوسته در دسترس چاپکاران است و به‌خوبی از طرف سازنده، پشتیبانی می‌شود.
همچنین مرکب‌های سیلک اسکرین UV و سفید سیلک اسکرین با پوشش قوی، زبانزد چاپکاران است.
یکی از ویژگی‌های اعتمادآفرین محصولات UV شرکت رادسیس پوشش، کاربری راحت و بی دردسر آنها و ثبات و تکرارپذیری آنها در نوبت‌های مختلف تولید است.
این مرکب‌ها از نظر سرعت خشک شدن، چسبندگی بالا به سطوح چاپی و فیلم‌های پلیمری و فویل‌های آلومینیومی در میان چاپکاران از شهرت و اعتبار بالایی برخوردارند.
رستگار با اشاره به سابقه تأسیس شرکت رادسیس پوشش در سال ۱۳۸۹ به اتفاق چند تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یادآور می‌شود:
«این شرکت با هدف توسعه فناوری UV در کشور تأسیس شد و دستیابی به دانش فنی و تولید محصولات مبتنی بر این فناوری پیشرفته را در دستور کار خود قرار داد.» و اضافه می‌کند:
«با توجه به مزایای زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در فناوری یووی، شماری از شرکت‌های پیشرو وارد این عرصه شده و مبالغ هنگفتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، رادسیس پوشش نیز همسو با این روند پویا و دانش‌محور، در این صنعت سرمایه‌گذاری کرد و به تحقیق و توسعۀ آن همت گماشت و اکنون با تولید بیش از ۱۰۰ محصول یووی برای صنعت چاپ و بسته‌بندی و صنایع دیگر، یکی از شرکت‌های مطرح در سطح جهانی است.»

عکس

تحقیق و توسعه (R&D) قلب رادسیس پوشش
در میان بخش‌های مختلف شرکت دانش بنیان رادسیس پوشش، بی‌شک بخش R&D را باید قلب این مجموعه به حساب آورد، زیرا همۀ این محصولات به صورت درونزا، بر اساس دانش اکتسابی این شرکت و بدون نیاز به لیسانس شرکت‌های خارجی، تولید شده‌اند.» تولید با کیفیت و تکرارپذیر، تنها با همکاری نزدیک میان مدیریت، تحقیق و توسعه، تولید و کنترل کیفیت و در نهایت با ارتباط نزدیک با مشتریان امکان‌پذیر می‌شود.
با اتکا به این دستاوردهاست که امروز مدیرعامل رادسیس پوشش با افتخار می‌گوید: «ما یووی کار هستیم، همان‌طور که شرکتی مثل سان‌کمیکال مرکب‌ساز است و انواع مرکب‌ها (از جمله مرکب UV) و نیز سالونت و واتربیس و غیره را تولید می‌کند، ما در واقع انواع محصولات یووی را تولید می‌کنیم، از جمله به طور تخصصی مرکب‌های UV را، نه هر مرکبی را. اما در عوض محصولات پوششی یووی را برای صنایع دیگر نیز تولید می‌کنیم. مثل صنایع اتومبیل، تولید CD و DVD، شیشه‌های پلی‌کربناتی و کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌های ساختمانی و سنگ، همچنین لاک ناخن UV و فرآورده‌های چوبی و غیره.
چاپ سه‌بعدی، یکی از پیشروترین فناوری‌های روز دنیاست که به طور کامل وابسته به مواد مصرفی برای کاربردهای مختلف است. شرکت رادسیس پوشش از شرکت‌های مدعی در این رشته در جهان است که بیش از ده محصول در این صنعت ارائه داده است.

قیمت مناسب و کیفیت برتر
شماری از چاپکاران به صراحت اذعان دارند که مرکب سفید و سیاه یووی به خوبی مرکب‌های UV رادسیس پوشش ندیده‌اند. شماری دیگر از مصرف‌کنندگان چسب‌های UV این شرکت نیز همین نظر را دارند، مدیرعامل رادسیس پوشش می‌گوید محصولات ما در چهار مرحله، مراحل کیفی خاصی را طی کرده و اصلاح شده‌اند، امروز که نسل چهارم محصولات یووی رادسیس پوشش به بازار آمده است، به قضاوت مصرف‌کنندگان عمدۀ این محصولات، به مشابه اروپایی پهلو می‌زنند».
سپس به نمونه‌هایی از این محصولات اشاره می‌کند:
«مرکب‌های یووی فلکسو تک‌ پیگمنت، پرایمرهای یووی برای ماشین‌های پرسرعت، چسب یووی فویل‌کوبی سرد و به تازگی مرکب‌های یووی فلکسو طلایی تک‌جزئی رادسیس پوشش می‌توانند جایگزین بسیار با کیفیتی برای محصولات خارجی در ایران باشند.
در برخی موارد تفاوت چشمگیری بین قیمت این محصولات و نمونه‌های خارجی مشاهده می‌شود.»
این موفقیت‌ها در سایۀ تلاش علمی و پژوهشی شرکت دانش‌بنیان رادسیس پوشش به دست آمده‌اند.

چاپ و بسته‌بندی شاخه‌ای اساسی از فعالیت رادسیس پوشش
علیرغم تنوع محصولات یووی و همکاری با صنایع مختلف، عشق و علاقه رستگار و تیم مهندسی شرکت رادسیس پوشش به صنعت چاپ و بسته‌بندی در سخنان او موج می‌زند.
«ما کار خود را با صنعت چاپ شروع کردیم و بهترین روابط را با چاپکاران پویا، نوگرا و پیشرو داریم. یکی از تجربیات ما از حسن اعتماد مشتریان پویا و خطرپذیر، ز مانی بود که مرکبی برای ماشین‌های یووی فلکسو با سرعت بالا طراحی کرده بودیم و می‌بایست بر روی یکی از این ماشین‌ها تست می‌کردیم به یکی از عزیزان گفته شده بود که اگر مرکب ایرانی در این ماشین بریزید، ماشین خراب می‌شود! اما ایشان به ما اعتماد کردند و به لطف خدا ما هم سربلند شدیم و مرکب‌ ما حتی از نمونه‌های خارجی هم عملکرد بهتری داشت.
رابطه پراعتماد مشتریان با رادسیس پوشش
رستگار در ادامه به نکته مهمی اشاره دارد: «هرجا که ما موفق بوده‌ایم، جایی بوده که مشتریان به ما اعتماد کرده‌اند. در نتیجه محصول UV ما را به کار برده‌اند و در عمل پا به پای هم در رفع اشکالات و ارتقای محصول پیش رفته‌ایم، در واقع پیشرفت رادسیس پوشش مرهون حُسن اعتماد و همکاری چاپخانه‌هایی است که با پذیرش ریسک و تحمل پاره‌ای مشکلات در ابتدای کار، در شکل‌گیری دانش فنی و توسعه فناوری یووی با ما مشارکت داشته‌اند.»
وی این همراهی را از این جهت خیلی مهم قلمداد می‌کند که ذهنیت چاپخانه‌ها نسبت به محصولات ایرانی- به‌ویژه در مواردی که فناوری بالاتری دارند- منفی است و بر اثر تجربه نامطلوب با بعضی محصولات وطنی، آزمون محصولات جدید را پرخطر می‌دانند. در این ارتباط می‌گوید: «ما سپاسگزار همراهی این چاپخانه‌ها هستیم و خود را در برابر کار آنها مسئول می‌دانیم. اگر انتظار داریم فلان برند صنایع غذایی یا بهداشتی، کارهای چاپی خود را به ترکیه سفارش ندهد باید بتوانیم مرکب و ورنی UV مورد نیاز چاپخانه‌های ایران را به نحو مطلوب فراهم کنیم.»
در اینجا جا دارد وصف همکاری شرکت رادسیس پوشش را از زبان دو تن از مشتریان بشنویم که هرکدام در رشتۀ کار خود چهره‌ای خوشنام و حرفه‌ای قلمداد می‌شوند.


اسکندر خمسه‌پور مدیرعامل ورنی چاپ
اسکندر خمسه‌پور، استاد مسلم چاپ و یکی از پیشروان ورنیUV و چاپ سلیک اسکرین و افست UV از مشتریان وفادار رادسیس پوشش به شمار می‌آید. او دربارۀ این شرکت و مدیریت آن گفتنی بسیار دارد:
«رادسیس پوشش شرکتی به معنای واقعی کلمه دانش‌بنیان است که سال گذشته به‌عنوان کارآفرین نوآور معرفی شد. فعالیت این شرکت به ما قوت قلب و اعتماد به نفس بخشید، چراکه قبل از ارائه محصولات این شرکت به بازار، اغلب مرکب و ورنی‌ها وارداتی بود که با هزینۀ سنگین به دست ما می‌رسید. این شرکت با تولید محصولات مطمئن و با کیفیت، راه را باز کرد و ضمن اطمینان از دسترسی به مرکب و ورنی یووی، قیمت آن نیز کاهش یافت، بنابراین سفارشات UV گسترش پیدا کرد. این شرکت تا آنجا که من خبردارم، نه تتها برای چاپ، بلکه برای صنایع مختلف، لاک و پوشش‌های مختلف یووی تولید می‌کند مثلاً ورنی داخل کاسۀ چراغ اتومبیل را که قبلاً فقط از آلمان می‌آوردند، رادسیس پوشش به نحو مطلوب تولید کرد.
دربارۀ این شرکت و شخص آقای دکتر رستگار باید بگویم انسانی فهیم و کاربلد، در جایی که باید باشند، یعنی در بخش تحقیقات نشسته‌اند و با جان و دل و عشق به کشور، تلاش می‌کنند.
ما بارها کارهایی غیر از مرکب‌ها و ورنی‌های UV، حتی در زمینۀ حلال‌ها داشته‌ایم و ایشان محبت کرده مشکل ما را برطرف کرده‌اند و بارها محصول ورنی خاصی خواسته‌ایم که ایشان با صبوری و مناعت طبع، آن را تولید کرده‌اند، در حالی که می‌دانم به هیچ‌وجه صرفه مادی برای آنها نداشته است. همیشه هدف ایشان این بوده که کاری راه بیفتد و از تولید و محصولات و چاپ داخل حمایت کرده‌اند.
مثلاً ما نوعی ورنی با برجستگی زیاد(حتی بالاتر از بریل) از ایشان خواستیم که در زمان سفارش، مشتری نداشت ولی ایشان با پشتکار و علاقمندی کامل آن را برای ما تولید کردند.
ما از همکاری با رادسیس پوشش و آقای رستگار رضایت کامل داریم.»


حسین احمدی- مدیرعامل مادرول
شرکت مادرول از نامدارن عرصۀ لیبل و حسین احمدی مدیر آن چهره‌ای سرشناس و پیشرو در این رشته به شمار می‌رود. او دربارۀ همکاری با شرکت رادسیس پوشش و استفاده از مرکب‌های یووی این شرکت چنین می‌گوید:
«ما اولین شرکتی بودیم که با رادسیس پوشش همکاری کردیم. نمونه مرکب‌های یووی را می‌آوردند در چاپخانه ما تست می‌شد و اشکالات احتمالی را به‌تدریج برطرف می‌کردند. خوشبختانه خیلی زود به نتیجه رسیدند. حالا ما از مشتریان ثابت این شرکت هستیم.
من شاهد بوده‌ام که همیشه ایشان تلاش داشته‌اند بهترین پیگمنت‌ها را از منابع اروپایی تهیه کنند و محصولی با کیفیت ارائه دهند. ما الان در کنار مر کب‌های خارجی برای موارد خاص، از مرکب‌های رادسیس پوشش هم استفاده می‌کنیم که هیچ چیز از نمونه اروپایی کم ندارند، اگر با تأمین ارز دولتی، حتی ارز نیمایی ایشان بتوانند مواد اولیه لازم را وارد کنند، بسیاری از محصولات یووی دیگر را هم می‌توانند با بهترین کیفیت تولید کنند.
اجازه می‌خواهم نکته مهم دیگری را درباره ایشان مطرح کنم. کیفیت مرکب و تخصص و این حرفها یک چیز است و طرف همکاری چیز دیگر. تخصص، تعهد و انعطاف ایشان بسیار مهم است. پارسال که واردکننده‌ها قیمت‌ها را تا دو برابر بالا بردند، این شرکت چنین نکرد. مورد دیگر تفاوت قیمت خیلی چشمگیر بین مرکب‌های سفید و مشکی یووی با پوشش بالا نسبت به مرکب‌های دیگر دیده می‌شود. در حالی‌که مرکب سفید با پوشش بسیار بالا را از رادسیس پوشش با تفاوت قیمتی مختصری خریداری می‌کنیم.
این محقق صادق باسواد آنچه از دستش برآمده برای حمایت از تولید داخل انجام داده است. در زمینۀ فنی هم هر مشکلی ما با مرکب‌های خارجی داشته‌ایم، ایشان کمک کرده‌اند تا حل شود.»
احمدی سخن خود را با این عبارت به پایان می‌برد:
نکته‌ای که لازم است اشاره کنم، این است که علاوه بر دانش فنی و تخصص، این شرکت و شخص آقای دکتر رستگار از افتخارات علمی کشور به حساب می‌آیند.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید