چالش تخفیف و تسهیلات در بازار رول کم‌عرض

0
3495

این روزها بحث خرید ماشین‌های چاپ رول، گرم‌تر از همیشه است. شاید به خاطر رونق نسبی چاپ لیبل و کارهای بسته‌بندی در مقایسه با سایر کارهای چاپی، اما دلیل مهم‌تری هم هست: صحبت از تخفیف‌ّهای ویژه و شرایط و تسهیلات ویژه است. همین‌ها کافی است که به طور ویژه‌ای به این مسأله توجه شود.
استارت این بحث در سایت گالوس (سازنده سوئیسی ماشین چاپ رول کم‌عرض) زده شد که از تخفیف۵۰ درصدی برای دو ماشین شناخته شده و استاندارد این شرکت خبر داد. چنین تخفیفی در تاریخ این کارخانه شاید بی‌سابقه باشد و آن‌طور که می‌توان حدس زد به شرایط اقتصادی و مشکلات تأمین نقدینگی و درآمد در شرایط کرونا مربوط باشد.
تخفیف گالوس به هر دلیلی که باشد، برای چاپکاران و دست‌اندرکاران چاپ لیبل وسوسه‌برانگیز است. از آنجاکه این پروموشن جهانی تنها تا سپتامیر ۲۰۲۰ ادامه دارد، متقاضیان احتمالی، تنها چند ماه فرصت دارند تا برای استفاده از این تخفیف کاری بکنند. اما تأمین منابع ـ به‌ویژه اگر قرار باشد وامی از بانک‌ّها دریافت شود. به این سادگی ها نیست.
چیزی نگذشت که خبر تخفیف ویژه برای دو نوع ماشین چاپ رول کم‌عرض گالوس مدل ۴۴۰ Labelle Master و مدل ۳۴۰ ECS در اینستاگرام شرکت ایران روتاتیو نیز ظاهر شد. همین امر، در جامعه مخاطب و خانواده چاپ لیبل، پرسش‌هایی را به میان آورد:
این ماشین‌ها شامل چه آپشن‌هایی هستند؟ خرید بعضی آپشن‌ها و تجهیزات برای پیکربندی دلخواه هر چاپخانه، چه شرایطی خواهد داشت؟ آیا این تجهیزات نیز شامل تخفیف ۵۰ درصدی خواهد شد؟ و بسیاری از پرسش‌های دیگر که قاعدتاً باید از ایران روتاتیو (نمایندگی گالوس) پرسیده شوند.
متأسفانه شرایط کشور ما به گونه‌ای است که به خاطر تحریم‌های آمریکا از بسیاری مزایا باید چشم‌پوشی کنیم یا دست‌کم برای معامله عادی‌ترین کالاها باید هفت‌خوان موانع را از سر راه برداریم.
در هر حال به دلیل همین پیچیدگی ها موفق نشدیم توضیحات لازم در این زمینه را از زبان نمایندگی گالوس در ایران منتشر کنیم.
چاپکاران و علاقمندان به این موضوع لابد خود جویای مسائل خواهند بود.
هرچه باشد اعلام تخفیف ۵۰ درصدی برای دو مدل از ماشین‌های چاپ رول کم‌عرض از سوی یکی از برندهای شاخص در بازار معاملات ماشین چاپ لیبل، چالش‌برانگیز است.

اعلام قیمت دو مدل ماشین چاپ لیبل در سایت گالوس

گالوس لیبل مستر ۴۴۰ (Label Master 440) انعطاف در چاپ بسته‌بندی: لیبل، فیلم، بسته‌بندی انعطاف‌پذیر و بیشتر قیمت ویژه ۴۷۵ هزار یورو تحویل درب کارخانه، مدت این فروش ویژه تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ است.
مشخصات فنی: ۸یونیت چاپ، یونیت فویل کوب سرد، رول جمع کن، یونیت دایکات روتاری، کنترل اتوماتیک رجیستر درمسیر رول، یک سال گارانتی کلید هزینه‌های دیگر از جمله بسته‌بندی، حمل و نقل، گمرکی، نصب و دیگر هزینه‌ها به عهده مشتری است.
گالوس ۳۴۰ ECS قیمت ۴۳۵ هزار یورو تحویل درب کارخانه. این قیمت تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ اعتبار دارد.
مشخصات فنی: ۸یونیت چاپ، یونیت فویل‌کوبی سرد، رول جمع‌کن، دایکات روتاری، کنترل اتوماتیک رجیستر در مسیر رول، یک سال گارانتی
کلیه هزینه‌ها از جمله بسته‌بندی، حمل و نقل، گمرک، نصب و دیگر هزینه‌ها به عهده مشتری است.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید