رایان لیبل‎؛ حرکت در لبه فناوری چاپ

0
1493

بازدید مدیرکل چاپ و نشر از مجموعه رایان لیبل، در چارچوب بازدیدهای او از چند واحد چاپی، رویدادی معمولی قلمداد می‌شود. اما ویژگی‌های این چاپخانه به گونه‌ای است که فارغ از مشکلات، نور امید را به خانواده چاپ می‌تاباند. اینجا با چاپخانه‌ای پیشرو و مجهز، دارای طرح و برنامه حساب شده روبرو می‌شوید که از فردایی امیدبخش برای صنعت چاپ کشور خبر می‌دهد.

علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل چاپ و نشر در بازدید از قسمت‌های مختلف چاپخانه رایان لیبل با توضیحات ساموئل بکاریان رئیس هیات مدیره این چاپخانه معظم، از نزدیک در جریان پیشرفت‌های فناورانه و تجهیز هدفمند این چاپخانه برای پاسخگویی به نیازهای چاپ و بسته‌بندی کشور قرار گرفت. او سرعت بالای توسعه این مجموعه و توانمندی آن را جالب توجه دانست و رایان لیبل را در شمار چاپخانه‌هایی قلمداد کرد که دارای ظرفیت فنی و توان اجرایی فوق العاده‌ای است.
اهداف بلندپروازانه و قابل دستیابی
بکاریان یادآور می‌شود با توجه به تجربه‌ای که در راه‌اندازی و تجهیز چاپخانه‌های مدرن و نیز لیتوگرافی و کلیشه‌سازی تخصصی، مطابق پیشرفته‌ترین واحدهای اروپایی در ایران داشته‌ایم، در رایان‌لیبل برای جبران کاستی‌های صنعت لیبل و نیازهای بسته‌بندی در این بخش، اقدام کردیم و خوشبختانه به نتایج بسیار خوبی رسیده‌ایم.
بکاریان در باره ظرفیت‌های صنعت لیبل در ایران، به هنگام تأسیس رایان‌لیبل می‌گوید که حجم بالایی از سفارشات به کشور ترکیه گسیل می‌شد و در مقابل از عزم و اراده این مجموعه برای ایجاد زیرساختی مطمئن جهت تأ‌مین بالاترین کیفیت و سرعت تولید لیبل می‌گوید و حتی از برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات چاپی به کشورهای دیگر خبر می‌دهد که به نظر هدفی‌ دست‌یافتنی است.
تجهیزات و نیروی انسانی
بکاریان یادآور می‌شود با توجه به این هدفگذاری و به منظور پاسخگویی به نیازهای کشور، ما سرمایه‌گذاری سنگینی جهت تأمین ماشین‌آلات پیشرفته اروپایی برای عملیات گوناگون، چاپ و پس از چاپ انجام دادیم. به موازات آن به تربیت نیروی انسانی ماهر و تکنسین‌ها و مدیران کارآمد نیز اقدام شد‎؛ چه از طریق اعزام بعضی کارکنان به کارخانجات خارجی و چه از طریق دعوت متخصصان خارجی برای آموزش کارکنان در محل چاپخانه در حین نصب و راه‌اندازی.
توسعه فناوری چاپ
بکاریان رقابت در بازار خارجی و حتی حفظ بازار داخل را بدون فناوری پیشرفته چاپ‏، ناممکن می‌داند و یادآور می‌شود که به همین منظور در زمینه تجهیز آزمایشگاه برای کنترل کیفیت موادمصرفی و نیز آزمایش‌های حین تولید، همچنین ابزار کنترل کیفیت و مدیریت رنگ با دوربین‌ها و امکانات مجهز به هوش مصنوعی، برای این چاپخانه‌ خریداری و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
او در ادامه توضیح می‌دهد که تجهیزات خاصی هم برای ناظران چاپ تدارک دیده‌ایم مثل اتاق نور استاندارد و اسپکتروفتومتر که بتوانند مطابق استانداردهای تعریف شده، کیفیت چاپ سفارش خود را کنترل کنند.
علاوه بر این‌ها سیستم ساخت مرکب‌های پنتون برای مرکب‌های خاص تهیه شده تا در نوبت‌های مختلف همان رنگ‌ها برای هر سفارش، مطابق کد تعیین شده، تولید شود.
همچنین سیستم بایگانی پیشرفته براساس کدینگ به منظور بازیابی سفارشات قبلی و استفاده از مستندات هر کار، در حال راه‌اندازی است.
محصولات متنوع و جدید
تجهیز این امکانات برای پاسخگویی به نیازهایی است که سال‌ها با مشکل روبرو بود. از جمله تگ‌های چای کیسه‌ای و لیبل‌های IML و TIML و لیبل‌های امنیتی که با ماشین چاپ رول کم‌عرض دارای تجهیزات اختصاصی و دایکات روتاری و سیستم رباتیک دسته‌بندی و جاگذاری لیبل‌های چاپ شده برای ارسال، کارایی و دقت فوق‌العاده‌ای دارند، در نتیجه این اقدامات، برندهای معتبر با رضایت و اطمینان خاطر انواع لیبل‌های پشت‌چسبدار و شرینک لیبل و کارهای با کیفیت خود را به ما می‌سپارند.
در کنار همه این پیشرفت‌ها، واحد R&D رایان لیبل، پیوسته طرح‌‌های توسعه خود را دنبال می‌کند و به زودی زمینه برای تولید محصولات جدید در این چاپخانه مهیا خواهد شد.
بکاریان در پایان با تأکید مجدد بر آموزش پیوسته نیروی انسانی و رعایت استانداردها، اظهار امیدواری می‌کند که رایان لیبل واحدی نمونه در صنعت چاپ کشور و منطقه باشد.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید