سمينار چاپ امنيتي در اروپا

سمینار

تيرماه سال جاري بيش از ۱۲۰ فعال صنعت چاپ امنيتي از سراسر دنيا و از جمله ايران با ميزباني شرکت ايران‌روتاتيو در اولين رويداد چاپ امنيتي هايدلبرگ در شهر ويسلوخ آلمان(کارخانه مرکزي گروه هايدلبرگ) حضور داشتند. گروه هايدلبرگ در اين رويداد با بکارگيري چاپ اسناد شناسايي
(ID printing) و نمونه‌هاي کاربردي از صنعت کارت‌هاي پلاستيکي، سابقه خود در مشاوره اين صنعت و انواع کاربري‌هاي آن را به نمايش گذاشت.
شرکاي حاضر در اين رويداد تعدادي از نمايندگان کمپاني‌هاي شناخته شده حوزه چاپ امنيتي و چاپخانه‌ها و سازمان‌هاي دولتي و صنايع تامين‌کننده آنها بودند.
دموهاي زنده از دو ماشين چاپ هايدلبرگ Speedmaster XL 75 با دو پيکربندي متفاوت – يک ماشين چاپ Anicolor براي نمايش توليد کارت‌هاي بانکي و ماشين دوم با ماژول‌هاي متنوع کاربردي براي چاپ اسناد شناسايي- فضاي بسيار تاثيرگذاري خلق کرد.
اهميت فرآيندهاي پيش و پس از چاپ در رسيدن به اوج کيفيت و توليد بدون نقص از طريق نمايش پليت‌ستر‌ هايدلبرگ Suprasetter A75 CtP به عنوان راهکار ايده‌آل با برخورداري از سيستم يکپارچه ارتقاي رزولوشن تا dpi 5080 براي کارت‌هاي شناسايي و همچنين سيستم بازرسي آفلاين Diana Eye عرضه شد.
بازديـدکـنندگـان عـلاوه بر برنامه‌هـاي دمـوي زنـده راهـکـارهاي مـاشـيـني، در
سخنرانـي‌هاي هـمـراه با پـرزنتـيـشـن‌هاي تخصصـي در مـورد مـاشـين هـايـدلبـرگ Primefire 106 جديدترين راهکار چاپ ديجيتال جوهرافشان صنعتي در قطع چهار و نيم‌ورقي(B1) و همچنين کاربري‌هاي متنوع چاپگرهاي ديجيتال هايدلبرگ سري ‌ Versafire با گستره کاملا نويني از کاربري‌هاي چاپ امنيتي از طريق شخصي‌سازي و سفارشي‌سازي حضور يافتند.

چاپ امنيتي اسناد شناسايي با اولويت حفاظت در برابر جعل
به گفته يواخيم هوبر(Joachim Huber) مدير توليد حوزه چاپ امنيتي هايدلبرگ تقاضاي جهاني براي اسناد غير قابل جعل و با اعتبار طولاني همچون گذرنامه‌ها، گواهينامه‌هاي رانندگي، کارت هاي رسمي و تمبرهاي مالياتي رو به افزايش است.
بازديدکنندگان در اين رويداد شاهد عملکرد ماشين چاپ دورو و شش رنگ Speedmaster XL 75 با تکنولوژي UV و مجهز به واحدهاي چاپ لترست، رنگين‌کماني، افست خشک، فلکسو و سيستم جوهرافشان بودند.
اين ماشين قابليت چاپ رنگ‌هاي نامرئي و جلوه‌هاي غيرمعمولي همراه با بسياري جـلـوه‌هـاي ديـگر را دارد. مـرکـب‌هاي فـلـوئورسنـت UV که تـنـهــا در نـور
black light مرئي مي‌شوند، از طريق لترست چاپ مي‌شوند. کيفيت بالاي تصاوير چاپي باعث جلوگيري از معايبي همچون پخش‌شدگي مرکب و سايه آوردن در حين توليد مي‌شود.
چاپ رنگين‌کماني جلوه‌اي با طيف چندرنگ است که از طريق کاربرد مقسم در مرکبدان يک واحد چاپي دستيابي همزمان دو يا چند مرکب را ميسر مي‌سازد. مرکب‌ها براي حفاظت در برابر کپي در يک فرآيند کنترل شده در طي کل تيراژ، ورق‌ها به طور کاملا همسان آميخته مي‌شوند.
يک سيستم جوهر افشان حرارتي مستقر بر روي سيني تغذيه براي کاربردهاي تکميلي همچون سريال‌زني و شخصي‌سازي به منظور رديابي محصولات يا سنجش کيفيت با استفاده از يک سيستم بازرسي در خط با قابليت خارج‌سازي ورق‌هاي معيوب با استفاده از يک شماره اختصاصي به کار گرفته مي‌شود.
کارت‌هاي بانکي و پلاستيکي، جايي که قيمت و ظاهر حرف اول را مي‌زند
همزمان با کاهش مصرف جهاني اسکناس‌هاي کاغذي، کارت‌هاي اعتباري پلاستيکي در اوج هستند. به گفته تحليلگران صنايع از روزنامه مرجع Nilson Report، انتظار مي‌رود که تنها تعداد کارت‌هاي اعتباري به ۲۲ ميليارد تا سال ۲۰۲۰ افزايش يابد. يواخيم هوبر معتقد است براي توليد چنين کارت‌هايي علاوه بر هر ريال(يا سنت) از هزينه توليد، جلوه‌هاي ظاهري براي اهداف بازاريابي و تمامي جنبه‌هاي امنيتي نقش حياتي ايفا مي‌کنند.
ماشين چاپ هايدلبرگ Speedmaster XL 75 Anicolor 2 مجهز به تکنولوژي مرکب‌رساني کوتاه-مسير يک راهکار شاخص براي چاپ مقرون به صرفه کارت‌هاي پلاستيکي است. هر دو مرحله پيش از چاپ و چاپ از طريق جريان کاري چاپخانه Prinect يکپارچه مي‌شوند و اين در حالي‌ست که فلسفه نوآورانه
Push to Stop هايدلبرگ حداکثر بهره‌وري و توليد مقرون به صرفه را به ارمغان مي‌آورد. سيستم انحصاري Prinect Multicolor بالغ بر ۹۵ درصد از رنگ‌هاي پنتون را با هفت واحد چاپي پوشش مي‌دهد و به اين ترتيب رنگ‌هاي اسپات – که به طور وسيع توسط سازندگان براي بسته‌بندي‌هاي ضد جعل و لوگوهاي کارت‌هاي اعتباري استفاده مي‌شود – بدون نياز به تعويض‌هاي متناوب رنگ، چاپ مي‌شوند. اجراي طرح
Cristala TASTE (اختصار عبارت
Tilt Angle Sensitive Texture Element به معني بافت تصويري حساس به زاويه) جلوه‌هاي بصري فوق‌العاده‌اي را ايجاد مي‌کند. فلسفه طرح Cristala و تکنيک شناخته شده drip-off (جلوه ترکيبي مات و براق) چنين جلوه‌اي را امکان‌پذير کرده است.
اين بافت‌ها و جلوه‌هاي جذاب را که در زواياي مختلف تغيير ظاهر مي‌دهند، مي‌توان با استفاده از ورني‌هاي ويژه هايدلبرگ سفيرا Saphira با فرمولاسيون خاص چاپ کرد. از اين جلوه همچنين مي‌توان براي مثال در برجسته‌سازي بصري لوگوهاي کمپاني‌ها و همچنين ايجاد ظاهر مجسمه‌اي استفاده کرد.

نگاشت خطوط و ترام‌هاي بسيار ظريف و بررسي اجزاي امنيتي بسيار پيچيده
اجزاي امنيتي بسيار باکيفيت با خطوط و ترام‌هاي بسيار ظريف اختصاصاً در چاپ امنيتي اسناد شناسايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. مرحله پيش از چاپ با پليت‌ستر Suprasetter CtP نقش بسيار مهمي در اين فرآيند ايفا مي‌کند. بازديدکنندگان در رويداد چاپ امنيتي هايدلبرگ ماشين
Suprasetter A75 را براي نگاشت اين اجزاي امنيتي مشاهده کردند. اين دستگاه قابليت بازتوليد گيلوش‌ها و متون حتي در ابعاد ميکروني را با دقت و اطمينان از طريق رزولوشن انتخابي dpi 5080 فراهم مي‌کند. نکته حائز اهميت اين است که سوپراستر امکان تعويض رزولوشن در حين توليد براي کارهاي چاپي dpi 2540 و
dpi 5080 را فراهم نموده تا مشتريان بتوانند همواره ترکيبي از کارهاي متداول استاندارد يا امنيتي را انجام دهند.

کنترل و بررسي اجزاي امنيتي پيش از تحويل کار بسيار مهم است
سيستم بازرسي آفلاين Diana Eye حتي سطوح بسيار براق يا موارد تکميلي بسيار باکيفيت همچون برجسته‌سازي، فويل‌کوبي گرم يا سرد، هولوگرام و بارکدها را بررسي مي‌کند.
انواع دستگاه‌هاي Diana Eye در عرض‌هاي ۴۲ و ۵۵ سانتي‌متر و با ترکيب تکنولوژي منحصر به فرد نوردهي LED و يک سيستم دوربين بسيار نوين مجهز به نرم‌افزار آناليز تصوير قدرتمند ارائه مي‌شود. اين سيستم ثمره شراکت گروه هايدلبرگ و کمپاني مستر ورک MK است و توسط هايدلبرگ عرضه مي‌شود.
دستگاه Diana Eye از قابليت بررسي مشخصه‌هاي سطح چاپي با بکارگيري چهار دوربين و همچنين شناسايي پشت جعبه‌ها با يک دوربين انتخابي مجزا برخوردار است. هر جعبه باز مقوايي پس از بررسي با تصوير مرجع مقايسه مي‌شود. تلرانس‌هاي قابل پذيرش را مي‌توان تعيين نموده تا نتايج معيوب به طور اتوماتيک تفکيک شوند. به اين ترتيب کيفيت برند حفظ شده و باطله کاغذ به حداقل مي‌رسد.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید