طراحي و چاپ کارت‌هاي هوشمند براي انتخابات تمام الکترونيکي در کشور

الکترونيکي

مديرعامل شرکت چاپ و انتشارات بانک ملي از طراحي و چاپ کارت‌هاي هوشمند براي برگزاري انتخابات تمام الکترونيک خبر داد و گفت:‌ اگر شوراي نگهبان تأييد کند،‌ اين آمادگي وجود دارد که انتخابات آتي مجلس تمام الکترونيک برگزار شود.

رضا منصوري، مديرعامل شرکت چاپ و انتشارات بانک ملي، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران پويا، از چاپ کارت‌هاي الکترونيکي انتخاباتي خبر داد و گفت:‌ براي اولين‌بار در کشور، پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا در ۱۴۱ شهر به صورت الکترونيکي برگزار شد. کارت‌هاي هوشمند مورد نياز براي اين انتخابات، در دو نوع مجوز راي و ويژه مجري جهت استفاده در دستگاه‌هاي اخذ رأي الکترونيکي، توسط شرکت چاپ و نشر بانک ملي ايران صادر و مورد استفاده قرار گرفت. ضرايب امنيتي بسيار خوبي براي اين کارت‌ها در لايه فيزيکي و از بهترين الگوريتم‌ها و روش‌هاي رمزنگاري در لايه الکترونيک آن، بهره برداري شد.

وي ادامه داد:‌ اکنون آمادگي کامل در اين شرکت وجود دارد که کارت‌هاي هوشمند براي انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي را که شمارش آراي آن به صورت دستي زمان بر است، در راستاي برگزاري انتخابات الکترونيکي در کل کشور، توليد و عرضه کند. انتخابات آتي با تاييد شوراي نگهبان مي‌تواند به صورت تمام الکترونيک برگزار شود.

منصوري همچنين از چاپ کارت‌هاي بانکي دوزمانه خبر داد و گفت:‌ يکي از توانايي‌هاي مهم شرکت چاپ و نشر بانک ملي توليد کارت‌هاي هوشمند دوال اينترفيس است. دوال اينترفيس با داشتن درگاه دوگانه، کارتي است که امکان برقراري ارتباط هم تماسي و هم غير تماسي با دستگاه ريدر(خواننده کارت) را فراهم مي‌کند. اين نوع کارت، هر نوع کاربردي اعم از بانکي، شناسايي و… مي‌تواند داشته باشد. از نمونه‌‌هاي اين نوع کارت مي‌توان به کارت‌هاي هوشمند انتخابات الکترونيکي و کارت هوشمند ملي اشاره کرد.

وي تصريح کرد:  تا پيش از اين براي رديافت پول از دستگاه بايد کارت را در شيار مخصوص اي تي ام قرار مي‌داديم،‌ اما کارت‌هاي جديد به گونه‌اي است که اگر کارت در جيب شخص باشد نيز مي‌تواند توسط دستگاه شناسايي شود.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید