کمک‌های خانواده چاپ به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان

سیل فراگیر در استان سیستان و بلوچستان، موج همدلی و حمایت‌های مردمی را در سراسر کشور برانگیخت، خانواده چاپ نیز در شهرستان‌ها و تهران، به پیشقدمی چندتناز معتمدین، کمک‌هایی جمع‌آوری کردند و به سیل‌زدگان رساندند.
تعاونی لیتوگرافان نیز شماره حسابی به این منظور اعلام کرد. غلامرضا شجاع رئیس تعاونی لیتوگرافان ۳۰ دی ماه به زاهدان رفت و کمک‌های نقدی رابه خیریه مدرسه‌سازان، استان تقدیم کرد. وی ضمن گزارشی دربازگشت از این سفر نوشت:
«طبق متنی که نوشته بودم و قراری که گذاشته بودم، ۳۰ دی ماه به زاهدان می‌روم و تقاضای برای جمع‌آوری کمک‌ به سیل‌زدگان سیستان و ‌بلوچستان نموده بودم، امروز به همراه سه نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی به زاهدان آمدیم و مورد استقبال جناب مهندس اصغری نماینده چاپخانه‌داران استان واقع شدیم. با هماهنگی قبلی و دعوت این بزرگوار و جناب مهندس مسکرانی (مدیرکل محترم وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی) نموده بودند، خدمت ایشان رسیدیم و جلسه‌ای مفید برای فعالیت چاپخانه‌داران استان مطرح و ‌تبادل اطلاعات شد.
بعد از این دیدار مهمان خیریه مدرسه‌سازان استان بودیم و خدمت عزیزان رسیده و وجهی هر چند ناچیز در دفتر خیریه تقدیم عزیزان شد و‌ تقاضا کردیم فقط برای کمک به مدرسه و دانش‌آموزان خصوصاً دانش‌آموزان مستضعف مصرف شود، حضور، همکاری و همدلی بزرگ مردانی مانند استاد افضلی و استاد ریگی در خیریه که یکی شیعه و ‌دیگری سنی بودند و ‌قبلاً شهردار بودند برای ما جالب و درس‌آموز بود.
همراه مهندس اصغری از اطراف شهر زاهدان که مورد هجوم سیل بوده بازدید کردیم، دیدار مردمی که در فقر کامل و محرمیت زندگی می‌کنند که اکثرا از برادران اهل تسنن هستند، انسان را متأثر، ناراحت و ‌افسرده می‌کند.
به هر جهت دست تک تک عزیزان و دریا دلانی که بزرگواری نموده و به هموطنان سیل‌زده خود کمک‌ کردند از راه دور، زاهدان کهن و عزیز و پاره تن میهن بزرگ ایران زمین می‌بوسم.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید