آثار برتر مسابقات صنعت چاپ در نمايشگاه بين‌المللي کتاب بلگراد

آثار برتر مسابقات صنعت چاپ در نمايشگاه بين‌المللي کتاب بلگراد

آثار بر‌تر دوره‌هاي پانزدهم و شانزدهم مسابقات ملي صنعت چاپ ايران برگزار شده در سال‌هاي ۹۴ و ۹۵ در نمايشگاه بين‌المللي کتاب بلگراد معرفي شد.

به گزارش ايلنا، مهم‌ترين رسالت مسابقات صنعت چاپ کشور شناسايي و معرفي برترين‎هاي هر حوزه در زمينه‌هاي فني فرآيند توليد محصولات چاپي کشور است تا با اين انگيزه بستر رقابتي سالم و رو به رشد براي متوليان اين حوزه ايجاد شود. گام بعدي استفاده مفيد از ماحصل اين جشنواره، معرفي آثار بر‌تر در رويداد‌ها و نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي است. در اين راستا دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ‌با همکاري موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران، اقدام به معرفي آثار بر‌تر دوره‌هاي پانزدهم و شانزدهم مسابقات ملي صنعت چاپ ايران برگزار شده در سال‌هاي ۹۴ و ۹۵ در نمايشگاه بين‌المللي کتاب بلگراد کرده است.

نمونه‌هاي ارائه شده در اين نمايشگاه با محوريت کارهاي کيفي در حوزه نشر و کتاب‌هاي نفيس بوده که با استقبال مراجعان به غرفه ايران در نمايشگاه از منظر مقايسه کيفي محصولات حوزه نشر ايران با ديگر محصولات چاپي ارائه شده در نمايشگاه بود که به‌نظر مخاطب عام مراجعه‌کننده به قسمت صنعت چاپ ايران کيفيت کارهاي توليد شده در ايران فرا‌تر از تصور و ديگر محصولات موجود در نمايشگاه بلگراد بوده است.

از شاخص‌ترين آثار معرفي شده در اين نمايشگاه مي‌توان به قرآن بايسنغري، منتخب قرآن‌هاي نفيس آستان قدس رضوي، کتاب «از طهران تا تهران»، گزيده آثار استاد محمود فرشچيان، کتاب «مشق عشق»، مجموعه کتاب مجموعه خصوصي حامد رسول اُف، کتاب «در حريم»، کتاب «آشپزي سنتي پانيذ»، نشريات «اساتايل» و «نوديد»، کتاب «شکوه ياس» و کتاب «کارنامه» اشاره کرد.

نکته حائز اهميت اين بوده که کارهاي معرفي شده نشان از بازار فروش کتاب‌هاي نفيس و باکيفيت معرفي آثار هنري ايران و کتاب‌هاي نفيس و باکيفيت معرفي غذاهاي ايران بوده که بار‌ها از سوي مراجعان مورد درخواست خريد قرار گرفته است.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید