احداث شهرک چاپ در اصفهان پيگيري مي‌شود

احداث شهرک چاپ در اصفهان پيگيري مي‌شود

به گزارش روابط عمومي ‌اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي ‌استان اصفهان، اعضاي هيئت مديره اتحاديه چاپخانه‌داران و ليتوگرافي‌هاي استان با استاندار اصفهان ديدار و درباره مسائل صنعت چاپ با وي گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمين حبيب رضا ارزاني گفت: انواع چاپ افست، سيلک، چاپ رول و چهار رنگ براي روزنامه و غيره در استان اصفهان در حال حاضر مشغول فعاليت هستند.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي ‌استان اصفهان با اشاره به استقرار يکي از مهمترين مراکز چاپ و بسته‌بندي کشور در استان اصفهان اظهار داشت: فعاليت‌هاي خوبي در حوزه چاپ در اين مدت انجام شده است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي ‌استان اصفهان نيز در حوزه وظايف خود، حمايت‌هاي لازم را از اين صنعت و چاپخانه‌هاي استان انجام داده است.

استاندار اصفهان نيز در اين جلسه اظهار داشت: استان اصفهان يک استان فرهنگي است و فرهنگ و هنر در اصفهان جايگاه ويژه‌اي دارد. رسول زرگرپور با بيان اينکه براي ارتقاي فرهنگ و هنر، ابزارها و زيرساخت‌هايي لازم است، افزود: صنعت چاپ يکي از اين زيرساخت‌ها است و از ابزارهاي مهم فرهنگي به شمار مي‌رود.

وي ادامه داد: اگر توسعه فرهنگ يکي از محورهاي توسعه و اولويت‌هاي استان به شمار مي‌رود، بايد توسعه صنعت چاپ را نيز در دستور کار قرار دهيم.

استاندار اصفهان بر پيگيري و مرتفع شدن مشکلات اين صنعت تأکيد و درباره درخواست اعضاي اين صنف براي ايجاد شهرک چاپ، گفت: اين درخواست بايد از طريق شرکت شهرک‌هاي صنعتي پيگيري و در جلسه‌اي با حضور مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌ استان تصميم‌گيري شود.

وي بر تشکيل اتحاديه استاني تأکيد کرد و گفت: اگر در صنعت چاپ واحدي با بحران روبرو است، مي‌تواند با معرفي به کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد مشکلات بررسي و امکاناتي براي رفع اين مشکلات در نظر گرفته شود.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید