روئیدن کاج سبز با ماشین لیبل ۱۰ رنگ

0
868

پیمان محبوبی
مدیر چاپ کاج سبز

کاج سبز یکی از واحدهای نورسیده چاپ لیبل است که ریشه در چاپخانه‌ای قدیمی دارد و مدیر آن پیمان محبوبی، چهره‌ای شناخته شده در عرصه چاپ لیبل است. او در این باره می‌گوید:
جواز چاپخانه کاج سبز چهار، پنج سال پیش گرفته شده ولی فعال نبود و امسال راه‌اندازی شد.
بخشی از ماشین‌آلات از چاپخانه کالا برچسب به این چاپخانه منتقل شد و یک دستگاه جدید ماشین چاپ لیبل مولتی‌تک ۱۰ رنگ عرض ۳۷ سانتی‌متر با سیستم فلکسو UV نیز در صف مقدم ناوگان چاپ کاج سبز قرار گرفت. این ماشین مجهز به برج دایکات تخت، کلدفویل (طلاکوبی سرد) و چاپ برجسته (بریل) است. پیمان محبوبی در توضیح بیشتر درباره این ماشین چاپ جدید می‌گوید (این دستگاه مجهز به چیلر و سیستم دیلم ریلم است و تمام برج ها مجهز به سروموتور هستند. وجود چیلر در این ماشین، امکان چاپ شرینک لیبل را هم فراهم ساخته است.
وی درباره بازار کار می‌گوید‏: مشتریان قدیمی و معتبری داریم و ماشین ۱۰ رنگ را با این آپشن‌ها، برای انجام سفارش‌های آن‌ها نصب کرده‌ایم. الان شماری از تولیدکنندگان شوینده‌ها و مواد آرایشی تا ۱۴ رنگ اسپات در لیبل‌هایشان دارند و کارهای ۱۰ رنگ نیز در این طیف از مشتریان و برندهای موفق در بازار رو به افزایش است.
مدیرعامل کاج سبز می‌گوید منابع مالی برای خرید این ماشین جدید، بدون اخذ وام و با تکیه بر آورده شخصی و درآمد چاپخانه تأمین شده است.
وی در ارتباط با روند خرید ماشین از خارج و روش انتقال ارز به خاطر محدودیت‌ها و تحریم‌های بانکی، تجربه‌ای دردناک را برای ما بازگو می‌کند.
ارز مورد نیاز برای خرید ماشین چاپ را از طریق صرافی فرستادیم که در زمان صرفه‌جویی کنیم، متأسفانه خیلی راحت پول ما را بالا کشیدند و دستمان به هیچ جا بند نشد. بارها نامه‌نگاری و پیگیری کردیم ولی هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم و حاصل سال ها تلاش ما به یغما رفت.
محبوبی با بیان این دردنامه، می‌گوید ما که نقشی در پدید آمدن این شرایط نداشته‌ایم، از طرفی ساز و کار واردات که از نظر دولت پنهان نیست در واقع دولت ما را به این راه پرهزینه و پر ریسک هدایت می‌کند. در این موارد دولت باید حامی سرمایه‌گذار باشد و با ساز و کارهایی که در اختیار دولت‌هاست، برای احقاق حقوق زیان‌دیدگان و استرداد مال آن‌ها اقدام کند.
پیمان محبوبی در پایان تصویری کلی از طرح‌های توسعه کاج سبز ترسیم می‌کند: هنوز هم باید چاپ را تکمیل کنیم و پس از آن می‌توانیم به توسعه بخش کلیشه‌سازی و تکمیلی فکر کنیم.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید