چاپ، کاستی‌های رسانه‌های آنلاین را جبران می‌کند

کنفرانس «قدرت چاپ_power of print»، در هشتمین دوره خود که ۶ نوامبر ۲۰۱۸ در سالن استیشنرز لندن برگزار شد، با بیش از ۲۰۰ شرکت کننده، بیشترین تعداد را داشت و افراد موثری در آن سخنرانی کردند.

کنفرانس با دستور جلسه‌ای مشخص و با حضور متخصصانی از طیف وسیع سازمان‌های مختلف تشکیل شد که دیدگاه‌ها و چشم اندازهای خود را در زمینه چاپ، بسته‌بندی و موارد مربوط به محیط زیست ارائه دادند.
محورهای اصلی را می‌توان چنین خلاصه کرد: علامت سوالی بزرگ در برابر اثرات بعضی از اشکال تبلیغات دیجیتال و آنلاین قرار گرفته است که موقعیتی برای راه‌اندازی کمپینی سراسری به منظور بازبینی قابلیت‌های چاپ، فراهم می‌آورد. خشم فزاینده از پلاستیک‌ها مطالبه‌ای جدید را برای بازگشت به مواد چاپ‌پذیر سنتی مانند کاغذ، مقوا، شیشه و فلز به همراه دارد.
مارک دیویس، مدیرعامل رسانه ویست دوردراپ به نقل از آمار به دست‌آمده از آژانس‌های تبلیغاتی تعاملی گفت:۵۴ درصد تمام تبلیغات دیجیتالی در عمل دیده نمی‌شوند، هرچند که تعریف «دیده شدن» کماکان «زودگذر و کوتاه مدت» است. درحالی‌که، تبلیغات پستی «کانالی مشخص برای دیده شدن» بودند.
بازاریابان باید روش خود را تصحیح کنند زیرا رفتار آن‌ها با مشتری‌ها سازگار نیست.
دیویس با ذکر این نکته که خرید تبلیغات در پلتفرم‌هایی مانند گوگل یا فیس بوک چقدر آسان است، به فرصتی برای آسان کردن دسترسی به چاپ اشاره می‌کند.
«بسیاری از محصولات اکنون مسیر مشتری را اتوماتیزه می‌کنند و به مردم اجازه می‌دهند با روشی چاپ کنند که قبلا انجام نداده بودند.»
دان دیوی مدیر اجرایی Progressive Content اظهار داشت: درحالی‌که مقدار قابل توجهی از کارهای انتشاراتی کاغذی به آنلاین تبدیل شده است، چاپخانه‌داران باید روی این موضوع تأکید ‌کنند که کدام ماده چاپی بیشترین تاثیر را دارد.
وی کمپینی همه جانبه برای مشتریانِ با گردش مالی بالا را مثال زد که شامل ویدئو، شبکه های اجتماعی و یک وب‌سایت مشخص بود. همراه با رویدادی که در آن یک کتاب خاص به حاضران داده می‌شد.
دیوی در این ارتباط گفت: «تمام ۴۰۰ نسخه توزیع شد و حتی یک نسحه هم باقی نماند و آن را تجدید چاپ کردیم. مهم این است که صد درصد کتاب‌ها به دست کسانی رسید که در مورد پرداخت‌های شرکت‌شان تصمیم‌ می‌گیرند.»
وی تأکید کرد: «به کیفیت بیشتر از سرعت اهمیت دهید و از چیزی که چاپ می شود، لذت ببرید. نگران این نباشید که در درازمدت چه کسب می‌کنید و آیا ارزش دارد یا نه. اگر شما کار قانع کننده‌ای را ارائه کنید، برندها وشرکت‌ها خیلی تمایل دارند که در پروژه چاپی شما سرمایه گذاری کنند.»
آخرین سخنران این کنفرانس کاترین پانچ، مدیر بخش تجارت نوین در شرکت August Media بود که از چاپ به عنوان «همه‌کاره‌ای فوق العاده» نام برد.
او عنوان کرد چاپ بسیار قابل انعطاف است و می‌توان در عمل و در نظر از آن استفاده کرد. «همه چاپ را دوست دارند ولی همه از آن استفاده نمی‌کنند» و به چاپخانه‌داران توصیه کرد که خودشان را به آخرین فناوری‌های روز مجهز کنند.»
وی افزود: «من تا این حد تحقیقات چاپی ندیده بودم. بخش‌های بسیاری وجود دارد که به چاپ اعتبار می بخشد. همه ابزارها برای حمایت از چاپ آماده است.

گزیده‌ای از سخنان کارشناسان در کنفرانس قدرت چاپ:

چارلز جارولد، مدیر اجرایی BRIF: «صنعت و به همراه آن مشتریان ما در حال تغییر هستند. کلید موفقیت این است که به این تغییر فکر کنیم و با آن سازگارشویم. روند این سازگاری کلیدی، با تحقق فرصت‌های موجود عملی می‌شود.»
مارک دیویس، مدیرعامل Whistl Doordrop Media : «این مانند نجات یک هواپیمای در حال سقوط یا شبیه صعود به قله اورست است، نه مثل کلیک روی یک بنر تبلیغاتی در اینترنت!! ما باید دوباره مبارزه را شروع کنیم و شرایط را برای آوردن فناوری دیجیتال به کانال خودمان فراهم سازیم.»
روی بایرن، مدیر تحقیق و توسعه Imagination Europe: آینده چاپ در دستان ما است. تکنولوژی‌های جدید را امتحان کنید. با انتخاب مسیر درست، به آینده بنگرید.»
دن دیوی، مدیر اجرایی Progressive Content: «همه چیز در حال تغییر است. اکنون موقعیتی برای چاپ پدید آمده که در دنیای دیجیتال بدرخشد. برندها این نکته را دریافته اند که شعار «فقط دیجیتال» بسیار محدود کننده است.
ونسا کلیفورد، مدیر اجرایی Newsworks: «کمپین‌ها باید درباره تعادل بیاندیشند؛ یک رویکرد چندرسانه‌ای که تبیین‌کننده نحوه کارکرد رسانه‌ها با هم باشد.»
تروین رستوریک، موسس و مدیرعامل Hubbub: «کاغذ بخشی از اقتصاد در گردش است. این یک راه حل پایدار است.»
جو واترتون، مدیر بخش بشردوستی مرکز سرطان مک میلان: «چاپ معتبر و قابل اتکاست. در سال گذشته ۳,۶ میلیون نفر اطلاعات و منابع چاپ شده ما را مطالعه کردند.»
اسکات بارکلی، مدیر منابع استراتژیک Williams Lea Tag: «چاپ بعضی از موارد آنلاین را کنار می‌گذارد و کماکان یک رسانه قابل اطمینان است.»
کاترین پانچ، مدیر تجارت نوین در August Media: «مشتریان می‌دانند که چاپ قدرتمند است و رابطه عمیق با مشتریان را تقویت می‌کند.»

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید