آیا فرصت‌هایی برای خرید ماشین‌های رول کم‌عرض ایجاد شده است؟

0
2637

در جستجوی تخفیف چشمگیر و فروش اقساطی ماشین‌آلات چاپ لیبل

گروه گزارش

رقابت در بازار چاپ لیبل چاپخانه‌داران را برمی انگیزد تا برای خرید ماشین‌های جدید چاپ لیبل، سرمایه‌گذاری کنند. اما جهش پیاپی نرخ ارز و دشواری مراحل تأمین ارز نیمایی عبور از هفت‌خوان بانک مرکزی و تأمین اعتبار از بانک‌ها و شرایط انتقال ارز به خارج و ارسال دستگاه‌ها به ایران و خروج از گمرک، واقعاً نفس‌گیر است. چه بسا چاپخانه‌دارانی که پس از یکی، دو سال دوندگی انگیزه خود را از دست دادند و چه بسا با بالا رفتن نرخ ارز، نقدینگی کم آوردند. علاوه بر همه این مشکلات، نگرانی‌ها از شرایط ناپایدار اقتصادی هم تصمیم‌گیری برای چاپخانه‌داران را با تردیدهایی روبرو می‌سازد. کرونا اما جنبه دیگری هم داشته است. برخی از شرکت‌های سازنده ماشین‌آلات چاپ، تخفیف‌های ویژه‌ای به مشتریان خود می‌دهند. می‌گویند به خاطر کاهش تقاضا و رکود کسب و کارها در جهان چنین شیوه‌ای در پیش گرفته‌اند. آن طور که از بعضی از دست‌اندرکاران بازار ماشین‌های چاپ لیبل شنیده می‌شود،‌ بعضی شرکت‌ها، تخفیف‌های چشمگیری می‌دهند، به‌طوری که همین تخفیف، می‌تواند انگیزه‌ای برای خرید ماشین چاپ باشد.
علاوه بر این شنیده می‌شود که بعضی نمایندگی‌ها از طریق بانک‌های مستقر در کشورهای دیگر، فروش مدت‌دار و پرداخت اقساطی را برای بعضی چاپخانه‌داران ایرانی فراهم ساخته‌اند، یعنی در ازای پیش پرداخت ریالی و رد و بدل کردن اسناد جهت پرداخت در چند سر رسید به صورت ریالی، ماشین‌آلات را به خریدار تحویل می‌دهند آن هم با قیمتی قابل قبول.
سراغ نمایندگی‌های ماشین‌های چاپ رول کم عرض می‌رویم تا ببینیم آن تخفیف‌های شوق‌انگیز و این شرایط‌ واگذاری اقساطی واقعیت دارد و ماجرا از چه قرار است.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید