علیرضا احمدی، مدیرعامل شرکت ترام در گفت‌و‌گو با ماهنامه صنعت چاپ؛ گروه ترام برنامه‌ای جدی جهت صادرات محصولات چاپی دارد

0
69
ترام چاپ اصفهان

   ماه گذشته شما و تنی چند از مدیران ترام از نمایشگاه دروپا بازدید کردید، آیا فناوری و دستگاه جدیدی را برایعلیرضا احمدی؛ مدیرعامل ترام افزودن به مجموعه چاپ ترام انتخاب کردید؟

بله من و همکارانم در این رویداد حضور داشتیم، تجهیزات جدید خیر، ولی تامین‌کنندگان زیادی شناسایی شدند. اما بزرگترین دستاورد نمایشگاه دروپا برای ترام، نگرشی جدید به صنعت چاپ و بسته‌بندی بود.

ترام هم‌اکنون مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین چاپخانه در بخش خصوصی ایران است، در طرح توسعه کوتاه‌مدت و میان‌مدت، شاهد چه سرمایه‌گذاری جدیدی خواهیم بود؟

تلاش ترام توسعه سبد محصولات خود و ایجاد امکان بهره‌مندی مشتریان ترام از به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا بوده است اما قبل از رونمایی نام بردن آن، محدودیت‌هایی دارد.

 به موازات نصب ماشین‌آلات پیشرفته، به‌کارگیری نرم‌افزارهای تخصصی گردش کار و مدیریت رنگ نیز ضروری است. شرکت شما چه اقداماتی در این زمینه انجام داده است؟

ترام از نرم‌افزارهای متعددی در این حوزه بهره‌برداری می‌کند. مدیریت رنگ یکی از بارزترین نقاط قوتی است که در ترام می‌توان از آن نام برد و جدای از این نرم‌افزارها بهره‌مندی ترام از تیم کاملا تخصصی باعث شده که این مهم به بهترین و بارزترین حالت ممکن در ترام اجرایی شود.

بعضی از مدیران چاپخانه‌های بزرگ با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نرخ ارز، توسعه و سرمایه‌گذاری جدیدی را به صلاح نمی‌دانند، شما با چه افقی چنین ریسک بالایی را می‌پذیرید؟

به قول حافظ شیرازی، صلاح کار کجا و من خراب کجا؟

نکته دیگری که گاهی در این ارتباط مطرح می‌شود؛ برای کار با مقوای ایرانی نمی‌توان از بعضی قابلیت‌های ماشین‌های مدرن (سرعت ‌بالا) استفاده کرد، علاوه بر این، مقوای ایرانی موحب استهلاک ماشین هم می‌شود. بنابراین سود قابل‌انتظار نیز تأمین نخواهد شد. شما چگونه با این معضل کنار آمده‌اید؟

در کل تقسیم‌بندی مقوا با دو اسم ایرانی و خارجی تقسیم‌بندی صحیحی به نظر نمی‌رسد. اما تلاش ترام به استفاده از گریدهای بالای مقوای تولید داخل می‌باشد که توان آن در تولیدکنندگان داخلی وجود دارد و می‌تواند از بهره‌وری مناسب برخوردار باشد.

ظرفیت تولید و قابلیت‌ ماشین‌های جدید و خط تولید و نیز فضا و امکانات ترام چاپ سپاهان، برای انجام سفارشات خارجی مناسب است. آیا برنامه‌ریزی خاصی برای جذب سفارشات کارهای چاپی از خارج کشور دارید؟

علیرغم این که راه‌اندازی خط تولید جدید ترام همزمان با شروع کرونا بود و این موضوع آسیب قابل‌توجهی به برنامه‌های صادرات ترام وارد کرد، اما در حال حاضر برنامه‌ای جدی جهت صادرات در گروه ترام وجود دارد.

ملاحظات محیط‌زیستی در صنعت چاپ هر روز بیش از پیش اهمیت می‌یابد. شرکت ترام چه اقداماتی در این زمینه انجام داده و چه گواهینامه‌هایی دریافت کرده است؟

شرکت ترام مفتخر به دریافت لوح صنعت سبز ملی و صنعت سبز استان از سازمان محیط‌زیست در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ می‌باشد. در این خصوص اقدامات بسیار زیادی در ترام انجام شده است. از جمله استفاده از نور طبیعی در کل سالن‌های تولید و خاموش بودن چراغ‌ها در طی روز، تصفیه آب، طرح کامل مدیریت پسماند و تفکیک آن، کاهش مصرف پلاستیک با طرح‌‌های جایگزین، استفاده از تجهیزات با راندمان بالا و کاهش مصرف انرژی و غیره.

تازه‌ترین حضور نمایشگاهی شما در فارمکس (تیرماه ۱۴۰۳) بود. چه دستاوردهایی در این نمایشگاه داشتید؟

ترام در این نمایشگاه تکنیک کلدفویل را به عنوان آخرین دستاورد خود در صنعت بسته‌بندی معرفی کرد. البته که این نمایشگاه علیرغم سال‌های گذشته با توجه به تغییر مکان و انتقال به نمایشگاه شهر آفتاب و زمان برگزاری آن (هم‌زمان شدن با انتخابات ریاست جمهوری) از مطلوبیت مناسب در ارتباط با کیفیت خدمات مجموعه، تعداد بازدیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان برخوردار نبود و به‌طور جدی برای سال آینده نیاز به بهبود دارد.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید