منتشر کن یا از بین برو

0
855

منتشر کن یا از بین برو
وبگردی


گروه ترجمه

بسیاری از نشریات (روزنامه، مجله و …)، چه چاپی چه الکترونیک، از لحاظ مالی و اقتصادی. در تنگنا قرار دارند و هرکس به آنها در زمینه توزیع و اشتراک خدمات ارائه دهد دو دستی به آن می‌چسبند تا بتوانند تعداد مشترکان خود را افزایش دهند. یکی از این خدمات مربوط به شرکت آمازون می‌شد که در چارچوب برنامه Amazon’s Kindle Periodicals خیلی از نشریات چاپی و الکترونیکی سرپا نگاه می‌داشت. البته آمازون حالا می‌خواهد این برنامه اشتراک نشریات ادواری خود را حذف کند.
ماه مارس گذشته شرکت آمازون اعلام کرد دیگر از طریق وب‌سایت خود روزنامه و مجله به مشترکان نخواهد فروخت. آمازون از طریق پخش کیوسک کیندل (Kindle Kiosk) مشترک می‌پذیرفت و نشریات به صورت الکترونیکی یا چاپی به مشترکین ارسال می‌کرد. مشترکینی که فایل را به صورت الکترونیک دریافت می‌کردند تنها می‌توانستند از طریق ریدر کیندل فایل‌ها را دریافت کرده و بخوانند. البته آمازون دیگر نشریات چاپی را هم از طریق وب‌سایت خود نمی‌فروشد. حالا ناشران مستقل دست و پا می‌زنند تا از هر طریق این درآمد از دست رفته خود را از راه‌های دیگر جبران کنند. مشکل اینجاست آمازون فهرست کسانی که از طریق سایت آمازون نشریه می‌خریدند یا مشترک می‌شدند در اختیار نشریات قرار نمی‌دهد بنابراین ناشران هیچ راهی برای ارسال نشریات به این افراد ندارند.
نیل کلارک از نشریه Clockworks می‌گوید:”همه در تلاشند تا درآمد از دست رفته را به هر نحوی بار دیگر از روش‌های مختلف به دست آورند. ولی کاهش درآمد آنقدر چشمگیر است که برخی از نشریات ممکن است مجبور شوند تعطیل کنند. برخی دیگر به خدمات شرکت‌های دیگر از جمله Weightless Books و Patreon رو آورده‌اند.”

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید