مسعود پزشکیان

خسته شدیم از بس حرف‌های تکراری بزنیم. حتی وقتی به‌نظر می‌آید ورق برگشته و فصلی تازه آغاز شده است، حتی وقتی رئیس‌جمهور موسوم به اصلاح‌طلب پس از پیروزی بر رقیب اصول‌گرا، اسب خود را برای تشکیل کابینه‌ای متفاوت زین می‌کند، باز هم هیچ حرف و سخن تازه‌ای نمی‌شنوی، آنچه امروز به نام حرف و سخن جدید، مایه دلخوشی ماست، بیان دستمالی‌شده و رنگ و رو رفته‌ وعده رئیس‌جمهوری‌های پیشین است. با این همه باز هم آن‌ها رای دادند و آن‌ها که از پیروزی این کاندیدا بر آن یکی رضایت بیشتری کسب کرده‌اند، به خود امید می‌دهند که کسب‌وکارها بهتر خواهد شد؛ شاید این دیگر نقطه پایانی باشد بر تورم و گرانی و بی‌ارزش شدن پول ملی و آغازی باشد بر فروکش کردن تنش در مناسبات بین‌المللی و رفع تهدید جنگ و برداشتن تحریم‌ها و… .

خانواده چاپ و بسته‌بندی سال‌هاست آخرین رمق خود را پای ماشین‌های فرسوده ریخته‌اند و با کارگرانی گرفتار سختی معیشت و بی‌افق و بی‌میل به کار و تولید، با چنگ و دندان کسب‌وکار خود را سرپا نگه داشته‌اند و همه صنایع تولیدی و کشاورزی و نیازهای فرهنگی کشور را به چاپ و بسته‌بندی، برآورده ساخته‌اند.

بحث‌های داغی که در همه جای کشور بود و به خودداری ۶۰ درصد از واجدان شرایط رای دادن، از نزدیک شدن به صندوق رای انجامید، در خانواده چاپ هم مطرح بود. بعد که تعدادی از آن جمع در دور دوم تصمیم به رای دادن گرفتند، شماری از اعضای خانواده چاپ هم به آن‌ها پیوستند.

همه کسانی که در دور دوم آمدند و به پزشکیان رای دادند، منتظر هوای تازه‌اند. دیگر گوش‌ها از شنیدن اما و اگرها و سفسطه و توجیه‌گری انباشته شده، آن‌ها می‌خواهند ببینند رئیس‌جمهوری که به صداقت و وفای به عهد و وعده‌های قابل‌اجرا شناخته شده‌ است، از فردای نشستن بر مسند ریاست جمهوری، برای رفع تحریم‌ها، عادی کردن مناسبات بین‌المللی، کوتاه کردن دست کاسبان تحریم و گشایش گره از دست و پای تولیدکننده و توقف تحقیر و اذیت و آزار جوانان، زنان و اقشار مختلف جامعه و همه وعده‌های خود، اقدام ‌کند.

باشد که این بار رویای امید به وعده‌های رئیس‌جمهور، تحقق پیدا کند.

سردبیر

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید