مطالبی در این باره

مطالب شماره ۵۰۹

  • منصور چوبک مدیرفروش نقره‌فام پوش: اولویت ما تولید فیلم‌های استرچ جدید، سفارشی و صادراتی است.
  • به مناسبت روز ملی صنعت چاپ چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ در برج میلاد برگزار شد
  • کاغذ پشت‌چسبدار ایرانی در بازارهای صادراتی به برکت تولید مواد اولیه و دستیابی به دانش فنی
  • چاپخانه‌ای با طعم شیرینی
  • تنوع شیرینی های سنتی و بسته بندی‌های رنگ وارنگ بادگیرها‏،‏ قنات‌ها و اینک سوغات شیرین یزد
  • دو دانش‌آموخته چاپ در خدمت صنعت شیرینی و شکلات همراه با بسته‌بندی شکلات ایرانی در بازارهای جهانی
  • جمشید مغازه‌ای؛ دبیر انجمن صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران: شیرینی و شکلات ایرانی به لطف توانمندی چاپخانه‌ها در بازارهای خارجی راه خود را باز می‌کنند
  • یادی از ناشناخته‌ترین و بزرگترین خیّر مدرسه‌ساز ایران؛ جلیل خسروشاهی از شرکت مینو تا انتشارات فنی و مدرسه‌سازی
  • بازدید از آتلیه طراحی شرکت چاپ ایران‌زمین؛ نکته به نکته از روندهای بازار و صادرات تا تکنیک‌های آماده‌سازی و چاپ لفاف
  • اخبار داخلیرویدادهامدیریتمقالات چاپ بسته‌بندینمایشگاه داخلویژه شرکت‌ها

    چاپخانه‌ای با طعم شیرینی

    چاپ کسری از چاپخانه‌های شهر یزد که بر خدمات چاپ نشر و چاپ بسته‌بندی متمرکز است و به گفته مدیر این چاپخانه، حدود ۴۰ درصد از جعبه‌های قطاب و پشمک و باقلوا از محصولات شرکت حاج خلیفه رهبر یزد را با تجهیزات و امکانات خود‏، طراحی، نمونه‌گیری، لیتوگرافی، چاپ و جعبه‌سازی تأمین می‌کند.

    مهدی دهقان مدیر چاپ کسری در این باره می‌گوید:

    «سابقه فعالیت ما در یزد به سال ۷۷ و دفتر فنی باز می‌گردد. الآن هم در دفتر طراحی چاپخانه امکانات چاپ دیجیتال و ریسوگرافی را برای نمونه‌گیری داریم. امکانات دیگر ما در واحد لیتوگرافی دو دستگاه پلیت‌ستر و در چاپخانه ماشین چاپ‌های جی‌تی‌اُ چهار رنگ، دوورقی ۵ رنگ و ۵/۴ ورقی ۶ رنگ و برش است. ضمن آن‌که کارگاه پس از چاپ را در دو بخش مجزا به دستگاه‌های سلفون، یووی موضعی و سیلندری، لترپرس، جعبه‌چسبان و تاکنی، خط کامل منگنه اتوماتیک و چسب گرم و سیمی مجهز کرده‌ایم».

    با این توضیحات دهقان وارد بحث چاپ بسته‌بندی در یزد می‌شود:

    «چند سالی است که چاپ بسته‌بندی در یزد برای شرکت‌ها جایگاه مهمی پیداکرده، اگر در گذشته هزینه و قیمت بسته‌بندی، مانع و عاملی برای در نظر نگرفتن کیفیت بسته‌بندی بود، امروزه دیگر برای شرکت‌ها هزینه بسته‌بندی مهم نیست و به عنوان نمونه حتی برای قند بسته‌بندی‌هایی گران‌تر از قیمت هر کیلو از خود محصول سفارش داده می‌شود و تنها رقابت و حضور در بازار و عقب نماندن از رقبا اهمیت دارد».

    وی در مورد شرایط و امکانات مورد نیاز چاپ و بسته‌بندی در یزد این‌گونه ادامه می‌دهد: «ما بنا به تجربه دریافته‌ایم که بهترین راه دریافت و انجام سفارش‌ها و پروژه‌های چاپ و بسته‌بندی تکمیل چاپخانه و دارا بودن بخش‌های پیش‌ از چاپ، چاپ و پس از چاپ است. به همین خاطر از دفتر طراحی و نمونه‌گیری تا لیتوگرافی و چاپخانه و امکانات پس از چاپ در دو بخش بسته‌بندی و نشر را خودمان تأسیس و تأمین کرده‌ایم. از طرفی امکان چاپ رنگ‌های ساختگی و پنتون و نیز عملیات تکمیلی در چاپ بسته‌بندی بسیار مهم است.

    وجود امکانات تکمیلی مانند انواع سلفون، یووی موضعی، برجسته، طلاکوب، دایکات و … بسیار در دریافت و انجام سفارشات بسته‌بندی شیرینی و شکلات و رضایت مشتری مهم هستند که ما این امکانات را فراهم کرده‌ایم».

    دهقان در مورد تنوع سفارشات شیرینی و شکلات در یزد می‌گوید: «علاوه بر سفارشات شرکت حاج خلیفه رهبر، برخی جعبه‌های شیرینی سنتی یزد را نیز تولید می‌کنیم. شرکت شیررضا نیز از عمده مشتریان ماست. این بسته‌بندی‌ها به خارج کشور نیز صادر و در نمایشگاه‌های بین‌المللی عرضه می‌شود. به عنوان نمونه جعبه‌های شکلات‌های مغزدار با برند کوکویا از این شرکت را که اخیرا در نمایشگاهی در دوبی به عنوان محصول برتر معرفی شد، ما تولید می‌کنیم.

    این بسته‌بندی‌ها اغلب به صورت مقوائی و از جنس ایندربورد هستند و برخی نیز به صورت لمینتی تولید می‌شوند. در این صورت فرم چاپی در چاپخانه ما انجام و سپس به کارگاه‌های انجام لمینت –که در یزد بسیار زیاد و مجهز هستند- ارسال می‌شود. سفارشات چاپ شیرینی و شکلات در یزد بیشتر در فصل پائیز و زمستان و آخر سال انجام می‌شود».

    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    باز کردن چت
    1
    سلام👋
    آیا سوالی دارید که من بتوانم پاسخ دهم؟