تشکيل کنسرسيوم صادراتي راهکاري براي احياي صنعت چاپ

چندي پيش رييس اتحاديه چاپخانه‌داران کرمانشاه در همايش تجليل از پيشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان، اين صنعت را در معرض خطر اعلام کرد و گفت: ورود اصناف مختلف و بي ارتباط به مقوله چاپ موجب اختلال در اين صنعت شده و در نابساماني آن نقش دارد.

کيوان کاشفي با تاکيد براينکه تخصص در اين صنعت بايد همپاي فن‌آوري روز حرکت کند، افزود: به روز شدن تخصص‌ها و فعاليت به صورت کاملا علمي و اصولي موجب بقا و زنده نگه داشتن صنعت چاپ خواهد شد.

به گفته وي، تامين نقدينگي، بهره‌گيري از کمک‌هاي فني و اعتباري دولت با حمايت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، افزايش آگاهي چاپخانه‌داران از تغيير قوانين مالياتي، تلاش در راستاي کاهش ماليات همگي از عواملي است که در کاهش مشکلات اين صنعت و زنده نگه داشتن آن نقش دارد.

وي اضافه کرد: تشکيل کنسرسيوم صادراتي و ايجاد کميته‌اي با حضور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، اتاق اصناف، اتحاديه سازمان بازرگاني و ديگر کارشناسان مربوطه به عنوان راهکاري براي کاهش بسياري از مشکلات اين صنعت پيشنهاد مي‌شود.

مديرکل ارشاد و فرهنگ اسلامي استان کرمانشاه نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا گفت: بايد براي کاهش مشکلات چاپخانه‌داران در زمينه دريافت تسهيلات و وام هاي کم بهره کاري کرد که اين امر نيازمند عزم همگاني است.

ابراهيم رحيمي زنگنه ادامه داد: اين مشکلات تنها به تسهيلات با سود و بهره بالا ختم نمي‌شود بلکه کمبود نقدينگي و وجود دستگاه‌هاي چاپ قديمي و فرسوده از ديگر مشکلات چاپخانه‌داران استان است.

همچنين مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي کرمانشاه در گزارش ديگري که خبرگزاري ايسنا تهيه کرده است، کمبود نقدينگي، کمبود کارگر متخصص ماهر، کهنگي دستگاه‌هاي چاپ، نبود تسهيلات با بهره کم براي خريد تجهيزات جديد و به‌روز را از مشکلات عمده صنايع چاپ کشور و استان عنوان کرد و گفت: قطعا حل اين مشکلات يک عزم همگاني را در حوزه فرهنگ و صنعت مي‌طلبد.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید