مطالبی در این باره

مطالب شماره ۵۰۹

  • منصور چوبک مدیرفروش نقره‌فام پوش: اولویت ما تولید فیلم‌های استرچ جدید، سفارشی و صادراتی است.
  • به مناسبت روز ملی صنعت چاپ چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ در برج میلاد برگزار شد
  • کاغذ پشت‌چسبدار ایرانی در بازارهای صادراتی به برکت تولید مواد اولیه و دستیابی به دانش فنی
  • چاپخانه‌ای با طعم شیرینی
  • تنوع شیرینی های سنتی و بسته بندی‌های رنگ وارنگ بادگیرها‏،‏ قنات‌ها و اینک سوغات شیرین یزد
  • دو دانش‌آموخته چاپ در خدمت صنعت شیرینی و شکلات همراه با بسته‌بندی شکلات ایرانی در بازارهای جهانی
  • جمشید مغازه‌ای؛ دبیر انجمن صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران: شیرینی و شکلات ایرانی به لطف توانمندی چاپخانه‌ها در بازارهای خارجی راه خود را باز می‌کنند
  • یادی از ناشناخته‌ترین و بزرگترین خیّر مدرسه‌ساز ایران؛ جلیل خسروشاهی از شرکت مینو تا انتشارات فنی و مدرسه‌سازی
  • بازدید از آتلیه طراحی شرکت چاپ ایران‌زمین؛ نکته به نکته از روندهای بازار و صادرات تا تکنیک‌های آماده‌سازی و چاپ لفاف
  • ویژه شرکت‌ها

    منصور چوبک مدیرفروش نقره‌فام پوش: اولویت ما تولید فیلم‌های استرچ جدید، سفارشی و صادراتی است.

    یکی از جدیدترین شرکت‌های تولیدکننده فیلم‌های بسته‌بندی «نقره‌فام پوش» است که در گروه صنعتی بیاضیان فعالیت دارد. ببینیم فلسفه ایجاد این شرکت و محصولات اختصاصی آن کدامند.

     

    لطفا مختصری درباره سابقه و معرفی شرکت توضیح دهید.

    شرکت نقره‌فام‌پوش با هدف ایجاد تحول در صنعت بسته‌بندی ثانویه و پاسخگویی به نیازهای تخصصی و کیفیت محور بازار ایران، در سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی گردید. این شرکت با استفاده از جدیدترین ماشین‌آلات و فناوری روز دنیا، به تولید استرچ با بالاترین استاندارد‌ها می‌پردازد. نقره‌فام‌پوش با تمرکز بر ارتقای کیفیت و نوآوری در تولید به دنبال ارائه محصولات پیشرفته و متمایز به مشتریان خود در حوزه بسته‌بندی است.

    آیا نقره‌فام‌پوش زیرمجموعه پل‌فیلم یا عضوی از هلدینگ پل‌فیلم است؟ این ارتباط آیا مزیت خاصی برای این شرکت ایجاد کرده است؟

    شرکت نقره‌فام‌پوش عضوی از گروه صنعتی بیاضیان است که شامل برند معروف و شناخته شده پل‌فیلم در صنعت بسته‌بندی منعطف می‌شود. اگر چه محصولات نقره‌فام‌پوش در دسته بسته‌بندی ثانویه قرار می‌گیرند و با تمرکز بر ارائه محصولات متمایز و سفارشی برای مشتریان در حوزه‌هایی مانند صنعت آشامیدنی و غذایی تولید می‌شوند، این همکاری به تکمیل سبد محصولات گروه کمک می‌کند. این ارتباط مزیتی استراتژیک به همراه دارد، زیرا نقره‌فام‌پوش به بازار جدید وارد شده و به نیازهای خاص مشتریان گروه در حوزه بسته‌بندی ثانویه پاسخ می‌دهد.

    در زمینه تامین مواد اولیه از پتروشیمی‌و واردات بعضی اقلام مواد اولیه با چه مسائلی روبرو هستید؟ (چند درصد مواد اولیه نقره‌فام‌پوش وارداتی است؟)

    در حوزه مواد اولیه به ویژه پلی‌اتیلن سبک خطی (LLDPE) که ماده اصلی تولید فیلم استرچ است و در پتروشیمی‌های داخلی تولید می‌شود بزرگترین چالشی که با آن مواجه هستیم عدم ثبات در کیفیت و همچنین تنوع پایین گریدهای اختصاصی مواد اولیه LLDPE برای تولید فیلم استرچ در پتروشیمی‌های داخلی است. این موضوع باعث می‌شود که علیرغم برخوردار بودن شرکت نقره‌فام‌پوش از تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن، از مزیت مناسب و مورد انتظار برای تغییرات کیفی برخوردار نباشیم. به همین دلیل برای بهبود کیفیت، ناچار به استفاده از مواد تخصصی وارداتی می‌شویم که در شرایط تحریم، باعث افزایش قیمت تمام‌شده محصول می‌گردد و دشواری‌های دیگری نیز در تامین و هزینه‌های اضافی تحمیل می‌شود. به‌عنوان مثال در حال حاضر پتروشیمی‌های ایران فقط پلی‌اتیلن سبک خطی از نوع بوتن (C4) تولید می‌کنند، در حالی که در کشوری مانند عربستان انواع دیگری از این محصول مانند C6 و C8 و همچنین انواع متالوسن‌ها تولید می‌شود. البته وجود تحریم‌ها محدودیت‌هایی در پتروشیمی‌های داخلی ایجاد کرده است (به‌ویژه در حوزه تامین کاتالیست‌ها) که اثرات آن موجب پایین آمدن کیفیت محصولات ارائه‌شده توسط آن‌ها شده است.

    لطفا ظرفیت اسمی ‌و میزان تولید و چشم‌انداز کوتاه‌مدت این شرکت را بیان کنید.

    در فاز اول ظرفیت اسمی‌۵۰۰ تن در ماه است. چشم‌انداز کوتاه‌مدت شرکت نقره‌فام‌پوش شامل افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت محصولات از طریق بهره‌گیری از فناوری پیشرفته خط تولید ۷ لایه استرچ برای اولین بار در ایران است. شرکت قصد دارد تا با تمرکز بر بسته‌بندی ثانویه و توسعه محصولات سفارشی به‌ویژه در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی، سهم بیشتری از بازار داخلی را بدست آورد. همچنین نقره‌فام‌پوش در نظر دارد تا با ارتقای استانداردهای کیفیت و نوآوری رضایت مشتریان را افزایش داده و جایگاه خود را به‌عنوان یک پیشرو در صنعت بسته‌بندی تثبیت کند.

    در معرفی شرکت به تفاوت این کارخانه و محصولات آن اشاره کرده‌اید. این تفاوت‌ها کدامند؟

    شرکت نقره‌فام‌پوش با بهره‌گیری از خط تولید ۷ لایه با تلورانس ضخامت کمتر از نیم میکرون، قادر به تولید استرچ‌های خاص برای دستگاه‌های پالت‌پیچ پرسرعت اتوماتیک است که نیاز داخلی به واردات این محصولات را مرتفع می‌کند. علاوه بر این، شرکت استرچ‌های پری استرچ را نیز تولید می‌کند که پیش از بسته‌بندی توسط دستگاه به میزان مناسب کشیده شده‌اند، این ویژگی باعث تسریع و تسهیل فرایند بسته‌بندی می‌شود. همچنین استرچ بدون بوبین برای بسته‌بندی دستی نیز از دیگر محصولات نوآورانه نقره‌فام‌پوش است.

    تنوع محصولات شما چه طیفی را در بر می‌گیرد؟ جدیدترین محصولات نقره‌فام‌پوش کدامند و چه مصارفی دارند؟

    شرکت نقره‌فام‌پوش در حوزه صنعتی تولید استرچ‌های ماشینی با کشسانی بین۲۲۰% تا۴۰۰% (استرچ‌های پاور رپ) را برای مصارف خاص انجام می‌دهد. همچنین اولین تولیدکننده استرچ بدون بوبین در ایران برای بسته‌بندی دستی و استرچ از پیش کشیده شده (پری استرچ) که در سوال قبلی شما توضیح داده شد. در حوزه استرچ سیلاژ برای بسته‌بندی علوفه از دیگر محصولات این شرکت است و همچنین استرچ غذایی که به زودی نوآوری‌هایی در این حوزه برای جایگزینی آن با استرچ غذایی از جنس PVC که در دنیا بدلایل بهداشتی منسوخ و ممنوع شده است، ارائه خواهد گردید.

    آیا ملاحظات زیست‌محیطی در فیلم‌های این شرکت در نظر گرفته می‌شود؟

    بله یکی از برنامه‌های شرکت نقره‌فام‌پوش تولید محصولات دوستدار محیط‌زیست است که انشالله در سال ۱۴۰۴ به بازار ارائه خواهیم نمود. البته در همین فاز نخست نیز با تولید استرچ بدون بوبین و همچنین استرچ‌هایی با استحکام و کشسانی بالا امکان کاهش مصرف استرچ و همینطور حذف بوبین کاغذی برای نخستین بار در ایران را ایجاد نموده‌ایم.

    درباره فناوری آنالیز کیفیت در این شرکت کمی‌توضیح دهید.

    شرکت نقره‌فام‌پوش در حوزه فناوری آنالیز کیفیت، از جدیدترین فناوری آزمایشگاهی در صنعت استرچ استفاده می‌کند که این دستگاه قادر به تست ۱۶ پارامتر کیفی به صورت کمی ‌است. این سیستم پیشرفته می‌تواند ویژگی‌های مانند استحکام، مقاومت در برابر پارگی، چسبندگی و کشسانی را در حین تولید اندازه‌گیری کند، در حالی که اکثر شرکت‌ها، این تست‌ها را به صورت دستی و تجربی انجام می‌دهند و با خطاهایی مواجه هستند، محصولات نقره‌فام‌پوش به دلیل استفاده از این فناوری از ثبات کیفی و پایداری بالایی برخوردارند. این دستگاه امکان شبیه‌سازی و مهندسی معکوس را فراهم می‌کند، به‌طوری که با در اختیار داشتن نمونه‌ای از استرچ مرجع، می‌توان محصولی با همان ویژگی‌های کیفی مورد نیاز مشتری را تولید کرد.

    شما ارائه راه‌حل‌های خلاقانه و محصولات سفارشی و اختصاصی Customized برای مشتریان خاص را از ویژگی‌های نقره‌فام‌پوش دانسته‌اید. لطفا نمونه‌ها و مثال‌هایی از این دست را مطرح فرمایید.

    در حوزه استرچ صنعتی (ماشینی) با توجه به تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار داریم محصولات سفارشی بر اساس نیازهای خاص مشتریان در صنایع مختلف تولید کرده‌ایم که دقیقا منطبق بر نیاز مشتری بر اساس کاربردهای بسته‌بندی، ویژگی‌های دستگاه استرچ پیچ مشتری و سرعت و میزان کشسانی آن بوده است. در حوزه استرچ دستی برای مشتریانی که دنبال کاهش ضایعات پلاستیکی و هزینه‌های بسته‌بندی هستند، استرچ بدون بوبین و از پیش کشیده شده توسط دستگاه را ارائه داده‌ایم که به جز مزیت‌هایی که ذکر شد، این محصولات می‌توانند به عنوان یک گزینه سازگار با محیط‌زیست نیز معرفی شوند. همچنین با استفاده از دستگاه تخصصی تست استرچ که می‌تواند ۱۶ پارامتر مختلف را اندازه‌گیری کند توانسته‌ایم گزارش‌های دقیقی از عملکرد و کیفیت استرچ‌های سفارشی به مشتریان ارائه نماییم. همچنین با این دستگاه تست توانسته‌ایم شرایط واقعی بسته‌بندی مشتریان را شبیه‌سازی و مناسب‌ترین محصول را به ایشان پیشنهاد دهیم.

     

    رویکرد شما به بازار صادراتی چگونه است و چه تمهیداتی برای صادرات دارید و تاکنون برای صادرات به چه کشورهایی موفق بوده‌اید؟

    با توجه به تجهیزات پیشرفته و فناوری بالا تمرکز اصلی شرکت بر بخشی از مشتریان صادراتی می‌باشد که نیاز به ارائه محصولاتی با ویژگی‌های سفارشی (مانند مقاومت بالا، استحکام بیشتر یا کشسانی خاص) دارند. همچنین مشتریانی که به دلایل محیط‌زیستی و یا کاهش هزینه‌ها، بسته‌بندی‌های سبک و کم‌حجم را ترجیح می‌دهند هم جزو اهداف صادراتی شرکت می‌باشد. علاوه بر این جایگزین کردن استرچ بدون بوبین در بازار کشورهای همسایه که غالبا در آن کاربردهای استرچ به صورت دستی رایج است نیز از دیگر اهداف صادراتی شرکت نقره‌فام‌پوش می‌باشد. تاکنون صادرات شرکت به کشورهای روسیه – عراق و کشورهای عضو CIS مانند ازبکستان و قرقیزستان… بوده است.

    آخرین پرسش؛ برنامه‌های آینده شما چیست؟

    تمرکز بر کیفیت و نوآوری در محصولات تخصصی، تمرکز بر ساخت و تقویت برند به عنوان یک پیشرو در کیفیت و نوآوری در صنعت، گسترش و توسعه خطوط تولید برای پاسخگویی به تقاضای بیشتر و تولید و تکمیل سبد محصولات جدید، افزایش سهم بازار و به دست گرفتن رهبری بازار استرچ در داخل کشور و همچنین توسعه بازارهای جدید صادراتی از اهداف و چشم‌انداز‌های شرکت نقره‌فام‌پوش می‌باشد.

    در پایان بسیار سپاسگزارم از شما به‌خاطر فرصتی که برای مصاحبه در مجله تخصصی چاپ و بسته‌بندی فراهم گردید.

    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا
    باز کردن چت
    1
    سلام👋
    آیا سوالی دارید که من بتوانم پاسخ دهم؟