هدف اصلي از برگزاري اين همايش چه بود؟

هدف اصلي از برگزاري اين همايش چه بود؟

خبرنگار «صنعت چاپ» در حاشيه همايش چاپ و بسته‌بندي با رويکرد بازاريابي و صادرات با چند تن از متوليان برگزاري آن گفت‌و‌‌گويي مختصر کرده و هدف آنها را از برگزاري اين همايش جويا شده است. در اين بخش از گزارش اظهارات ايشان عنوان مي‌شود.

ايجاد تلنگر براي توسعه
بخش
R&D

محمد علي انصاري رئيس اتحاديه چاپخانه‌داران استان اصفهان هدف از برگزاري اين همايش را آشنايي اهالي صنعت چاپ اصفهان با بازارهاي جهاني چاپ و بسته‌بندي عنوان کرد و گفت: «اگر چاپخانه‌داران اصفهان را با بخش تجاري چاپ و بسته‌بندي دنيا و حتي استان‌هاي کشور آشنا کنيم اقدام بزرگي انجام گرفته است.

وي افزود: «در اصفهان بسترهاي قابل قبولي در صنعت چاپ وجود دارد و اين استان حرفي براي گفتن دارد. و همايش‌هاي اين‌چنيني بسيار مهم است. چاپخانه‌هاي ما به توسعه بخش R&D خود نياز دارند و با اين همايش خواستيم تلنگري به صنعت چاپ وارد کنيم و با استقبالي که از اين همايش صورت گرفت فکر مي‌کنم موفق بوديم.»

بهبود ديدگاه صادراتي چاپخانه‌داران

حامد گيلانيان، عضو کميته چاپ و بسته‌بندي کميسيون صنايع سلولزي اتاق بازرگاني استان اصفهان هدف از برگزاري اين همايش را ارتقاي سطح صنعت چاپ و بسته‌بندي استان اصفهان برشمرد و با اشاره به رابطه تنگاتنگ بسته‌بندي و ساير صنايع – به‌تبع نياز هر محصول به بسته‌بندي شدن – برگزاري اين همايش را اقدامي درجهت افزايش صادرات غيرنفتي تلقي کرد. وي خاطرنشان کرد: «اصفهان با وجود چاپخانه‌هايي که با ارقام بيش از ۲۰ ميليارد تومان سرمايه‌گذاري کرده‌اند، تبديل به قطب صنعت چاپ و بسته‌بندي کشور شده است. بسياري از کارهاي چاپي شمال، مشهد، کرج و تهران در اصفهان انجام مي‌شود.

وي با اشاره به فوايد تجميع سرمايه‌ کساني که به‌صورت انفرادي نمي‌توانند سرمايه‌گذاري کنند و ايجاد يک سرمايه‌گذاري بزرگ حاصل از آن گفت: «يکي از اهداف ما آموزش‌هاي هدفمند در راستاي ايجاد ذهنيت‌هاي مثبت است. چاپخانه‌هاي کوچک بسيار خوب و مفيد هستند و حق ادامه حيات دارند. اما کساني که مي‌خواهند چاپخانه تاسيس کنند ولي پول زيادي براي ايجاد چاپخانه به‌روز ندارند از طريق اتاق بازرگاني هدايت مي‌شوند. به‌عنوان مثال ۵ يا ۶ نفر از اين افراد مي‌توانند يک مجتمع چاپ و بسته‌بندي بزرگ ايجاد کنند».

اين فعال چاپ و بسته‌بندي استان اصفهان خاطرنشان کرد: «سعي کرده‌ايم اين همايش آموزشي باشد و در راستاي بهبود ديدگاه صادراتي و افزايش راهکارهاي بازاريابي مفيد واقع شده باشد. تداوم چنين همايش‌هايي مي‌تواند ما را از لحاظ صادرات توليدات صنعت چاپ و بسته‌بندي قوي‌تر کند».

شناسايي نقاط ضعف و قدرت
صنعت چاپ اصفهان

جواد متوليان مسئول کميته چاپ و بسته‌بندي اتاق بازرگاني استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «صنعت چاپ» ضمن تاکيد بر نتايج مثبت همايش‌هاي مرتبط با صنعت چاپ و بسته‌بندي تداوم اين رويکرد را عاملي مفيد در شناسايي نقاط ضعف و قدرت صنعت چاپ اصفهان عنوان کرد. وي گفت: «اگر به هر حوزه صنعتي نگاه کنيد مي‌بينيد که ردپايي از چاپ و بسته‌بندي در آن وجود دارد. وقتي چاپ و بسته‌بندي اين همه کاربردي است چرا نبايد به آن رسيدگي شود».

 

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید