رونق بازار پوشاک و عطش پارچه برای چاپ

با پرپایی نمایشگاهی از محصولات و خدمات دست‌اندرکاران نساجی، طراحی، تولیدکنندگان لباس، در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو فضایی پر از رنگ و زیبایی را به نمایش گذاشت. روسری‌های متنوع با رنگ‌ها و طرح‌های زیبا جلوه خاصی در این نمایشگاه داشتند.
در این جشنواره که از ۲۶ بهمن تا ۲ اسفند ۹۷ برگزار شد ۴۰ موسسه هنری مد و لباس، ۲۵ مرکز علمی دانشگاهی و ۱۰ مرکز فرهنگی شرکت کردند که حضور ۲۵ آموزشگاه خصوصی و مرکز دانشگاهی در زمینه طراحی پارچه در این رویداد، بسیار چشمگیر بود. نکته قابل توجه دیگر، حضور جوانان در این فعالیت‌ها بود. درون‌مایه این نمایشگاه از رونق گرفتن تولید پارچه و عطش بسیاری از چاپکاران برای چاپ پارچه حکایت داشت.

حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس در جایگاه رییس هشتمین جشنواره مد و لباس در اختتامیه جشنواره در تالار وحدت، ارتباط خوب بخش صنعت، طراحی پارچه و تولیدکنندگان را دستاورد خوب این رویداد فرهنگی ـ هنری دانست. گرچه او تأکید خاصی بر چاپ پارچه نداشت، می‌توان دید که همه این بخش‌ها به برکت چاپ رونق یافته‌اند.
نمی‌توان منکر این بود که طراحی‌های زیبا در مرحله چاپ جان می‌گیرند و رنگ‌ها و نقش‌های متنوعی که طراحان با آن‌ها مدل‌های خود را شکل می‌دهند، به لطف جوهر و چاپگرها، روی پارچه می‌نشیند. با یک بررسی ساده می‌توان دید موفقیت پارچه‌ها در بازار علاوه بر کیفیت پارچه به میزان قابل توجهی به جلوه بصری و چاپ مرغوب آن وابسته است.

کمبود چاپکاران و تأمین‌کنندگان ماشین‌آلات و موادمصرفی چاپ پارچه در این جشنواره را طراحان پارچه تا حدی جبران کردند، زیرا نقش و رنگ در این غرفه‌ها زیبایی خاصی به فضای نمایشگاه داده بود.
جا دارد مسئولان جشنواره مد و لباس برای دوره‌های بعدی این جشنواره، فضای قابل توجهی را به دست‌اندرکاران چاپ پارچه اختصاص دهند. دراین دوره تنها یک غرفه به معرفی چاپگر دیجیتال پارچه پرداخته بود.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید