اتحادیه چاپخانه داران و مرکز آموزشی علمی-کاربردی شماره تفاهم نامه آموزشی امضا کردند

0
1321

تفاهم نامه آموزشی میان اتحادیه چاپخانه داران و مرکز آموزشی علمی-کاربردی واحد ۳۰ سه شنبه ۱۹ بهمن بین احمد ابوالحسنی( رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران) و مهدی توکلی(رئیس مرکز جامع علمی کاربردی۳۰ تهران) در محل اتحادیه به امضا رسید. در این نشست علی شریفی( مدرس چاپ)، رضا منصوری (مشاور عالی آموزش اتحادیه چاپخانه‌ داران تهران)، خدایار صادقی(عضو هیات علمی دانشگاه هنر و مدیر گروه اسبق رشته چاپ ) و تقی علیان (مشاور عالی اتحادیه) نیز حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه چاپخانه داران تهران‏، احمد ابوالحسنی رئیس این اتحادیه با مهم خواندن امر آموزش در ارتقای صنعت چاپ بیان داشت: یکی از مهمترین اهداف اتحادیه افزایش دانش در این صنعت است؛ بنده در این یکسال و اندی، خلأ آموزش در صنعت چاپ را کاملاً احساس کردم؛ از همین رو با جمعی از اساتید مطرح این رشته همچون دکتر خدایار صادقی مذاکراتی انجام دادیم تا به موضوع مهم آموزش ورود پیدا کنیم، در همین راستا نیز رئیس مرکز علمی کاربردی شماره ۳۰، جناب آقای مهدی توکلی و علی شریفی مدرس چاپ نیز قرار است با اتحادیه تفاهم نامه ای را به امضا برسانند تا بابی باشد برای ورود به این موضوع مهم.
رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در ادامه اظهار داشت: یکی از مراکز مهم و مطرح صنعت چاپ کشورمان، شرکت افست است. این مرکز یک چاپخانه کاملاً مجهز است و به همین دلیل قرار بر آن شد فضای آموزشی کلاس ها در این مکان برای مدیران صنعت چاپ برگزار شود؛ تا آموزش ها به صورت کاملاً کاربردی انجام بگیرد. جا دارد همین جا از جناب مهندس حسینی مدیرعامل شرکت افست تشکر ویژه ای داشته باشیم که پذیرفتند بخشی از کلاس ها در این مکان برگزار شود؛ در همین راستا نیز باید تفاهم نامه ای با شرکت افست به امضا برسانیم.
مهدی توکلی رئیس مرکز علمی- کاربردی ۳۰ نیز اظهار داشت: بنده از جناب آقای ابوالحسنی صادقانه تشکر می کنم که امر آموزش را مورد توجه ویژه قرار دادند. ما نیز به نوبه خود امیدواریم بتوانیم خدمتی به صنعت چاپ انجام دهیم. تلاش داریم تا با این هم افزایی نقش پر رنگی ایفا کنیم.
رئیس مرکز علمی کاربردی شماره ۳۰ افزود: پیرو مشکلاتی که بین وزارت ارشاد و دانشگاه به وجود آمده بود، یکسری از اساتید خوب ما از دانشگاه جدا شدند. تقاضای بنده این است که اتحادیه فراخوانی در خصوص جذب اساتید بنام و مجرب در این حوزه بدهند تا ما بتوانیم از دانش به‌روز آن ها برای ارتقای سطح دانش دانشجویان رشته چاپ بهره مند شویم. بنده نیز درصدد هستم تا بتوانم کارشناسی ارشد حوزه چاپ را به این رشته وارد کنم؛ چرا که جای خالی تحصیلات تکمیلی در رسته چاپ احساس می شود.
رضا منصوری مشاور آموزشی اتحادیه چاپخانه‌ داران تهران بیان داشت: امروز اتحادیه با دو مرکز مهم آموزشی و یکی از مجرب‌ترین استادان صنعت چاپ، جناب صادقی وارد تفاهم نامه شده است که مطمئناً شروع مبارکی است. همکاری مرکز شماره ۳۰ با قدمتی که دارد و چاپخانه افست با سابقه طولانی در صنعت چاپ برای ارتقای سطح دانش این حوزه، قطعاً در آینده اثرات مثبت خود را خواهد گذاشت. شیوه های اجرایی این تفاهم نامه، باید در نشست های بعدی مورد بررسی قرار گیرد.
علی شریفی مدرس چاپ اظهار داشت: بنده بیش از نیم قرن در صنعت چاپ فعال بوده ام و تا به حال در هیچ دوره ای اتحادیه این حوزه را اینقدر فعال ندیده بودم. من برای اتحادیه آرزوی موفقیت دارم و باید بگویم که ما برای کمک به امر آموزش تمام قد در کنار اتحادیه خواهیم ایستاد.
شریفی افزود: ۷۰ نفر از کارکنان چاپ افست در دانشگاه ما ثبت نام کردند و دوره های مختلف این رشته را نزد ما گذرانده اند.
وی در ادامه بیان داشت: این آرزوی بنده است که صنعت چاپ در ایران به صورت علمی تدریس شود. در سال های اخیر آموزش در این بخش از شکل سنتی خود بیرون آمده است. زمانی که آموزش آکادمیک در این رشته آغاز شد هیچ کس گمان نمی کرد فارغ التحصیلان آن بتوانند این قدر موفق عمل کنند؛ اما در حال حاضر کسانی که در این رشته تحصیل کرده اند و در بازار کار نیز سنگ تمام گذاشته تعدادشان کم نیست. این افراد کارها را به صورت علمی و عملی آموخته اند.
خدایار صادقی مدرس و استاد دانشگاه در خصوص چگونگی برنامه تدریس به مدیران چاپخانه ها اظهار داشت: هدف ما در برگزاری اولین جلسه این کارگاه معرفی انواع سیستم های مدیریتی به روسای چاپخانه ها است؛ سیستم های مدیریتی نقش مهمی در بهبود کسب و کار واحدهای چاپی کشور خواهند داشت. اگر استقبال مدیران از این کلاس ها بالا باشد دوره های بعدی را به صورت تخصصی تر و درباره چگونگی امر مدیریت برگزار خواهیم کرد؛ مسلماً سعی خواهیم کرد از ادبیاتی استفاده کنیم که برای مدیران مسئول واحدهای کسب و کار صنعت چاپ آشناتر باشد.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید