نوروز و امیدهای خانواده چاپ در افق ۱۴۰۰

0
3064

کرونا هست، تحریم هست، گرانی و رکود هست، اضطراب و نگرانی از آینده خود و فرزندان و دهها مشکل ریز و درشت دیگر هم هست، اما همه اینها یک طرف، نوروز هست! نوروز در راهست و اگر سنگ از آسمان ببارد؛ اگر بازارها خلوت باشد؛ اگر لباس نو نخریم؛ اگر دید و بازدید و سفر نرویم؛ اگر شب عید ماهی پلو نخوریم و روی سفره عید، آجیل نداشته باشیم، باز هم شور و حال جشن باستانی نوروز، همه ما را به جنبش در می‌آورد. مگر می‌شود سفره هفت‌سین نچینیم؛ مگر می‌شود سبزه را روی سفره هفت‌سین نگذاریم و مگر می‌شود سرنای آهنگ تحویل سال، حالمان را خوش نکند؟
نوروز در پایان گردش یکسال و آغاز سال نو، هر بار می‌آید تا به ما امید دهد؛ رخوت باد دی و شوکت خار را در قدم باد بهار به آخر برساند و یادمان بیاورد که سختی و رنج شب‌های تار زمستان می‌گذرند و نفس بادصبا مشک فشان خواهد شد.
خانواده چاپ ایران، نوروز را با کارهای نوروزی به پیشواز می‌روند؛ با کارت تبریک و تقویم و سررسید و هدایای دیگر، امسال این بازار چنان نبود که بشاید، اما همان باریکه‌ای که بود، باز خبر از نوروز دارد و نور امید را به دل‌ها می‌تاباند.
حالا علیرغم ابرهای تیره‌ای که گاه بر آسمان کشورمان ظاهر می‌شود و برخی سخن‌ها که گویی که با توپ، تانک و فشفشه از حنجره به بیرون پرتاب می‌شوند، خانواده چاپ و بسته‌بندی ایران، به سال ۱۴۰۰ و سرآغاز قرن جدید، امید فراوان بسته است.
دیگر پس از چندین سال رکود و فرسایش ماشین‌آلات و پس‌رفت امکانات، صاحبان این صنعت کارساز خود را برای نوسازی و جهش آماده می‌کنند. برای به کار گرفتن فناوری روز صنعت چاپ و آماده شدن برای حضور در بازارهای منطقه و ارائه کار در کلاس جهانی. این‌ها خواست خانواده چاپ تنها نیست، هر جای کشور که تولیدکننده‌ای، محصولی عرضه می‌کند، پشتیبان این خواست برحق است.
صاحبان برند و تولیدکنندگان محصولات غذایی، دارویی و صنعتی بیش از همه نوسازی صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران را انتظار می‌کشند، چرا که بدون پشتیبانی چاپ و بسته‌بندی، در هیچ بازاری موفق نخواهند بود.
وقت آنست که چاپکاران به اعتبار این نقش سازنده، جایگاه شایسته خود را در تعامل با سفارش‌دهندگان بخش‌های مختلف‏ کسب کنند و با گرفتن دستمزد عادلانه، سرمایه کافی برای نوسازی واحدهای چاپ را فراهم آورند. همچنین مسئولان را برای تأمین تسهیلات مناسب توجیه کنند.
خانواده چاپ برای حرکتی سازنده در جهت نوسازی چاپخانه‌ها در سال ۱۴۰۰ آماده می‌شود.

سردبیر

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید