گزارشمقالات تخصصی

فرید صلاحی، مدیرعامل چاپ صلاحی:

امیدواریم و به توانمندی‌های خود تکیه می‌کنیم

چاپ صلاحی سال گذشته با شیوع کرونا، خط تولید خود را برای تولید ماسک تغییر داد و یکی از واحدهای پیشگام و موفق در تولید ماسک‌های سه لایه استاندارد شناخته شد. بازدید مقامات بهداشتی و صنفی و بازتاب رسانه‌ای، حاکی از این موفقیت بود. به طوری که سرمایه‌گذاری‌هایی برای وارد کردن ماشین‌های جدید و سایر تجهیزات تخصصی به این منظور انجام داد، اما از نیمه دوم سال روند کارها دگرگون شد. حالا مدیر چاپ صلاحی، با تأیید ضرورت سرمایه‌گذاری برای توسعه، شرایط را برای اقدام فوری مناسب نمی‌بیند و ترجیح می‌دهد سیاست صبر و انتظار را پیشه کند و نکته جالب این که خط تولید ماسک را متوقف کرده و بار دیگر به تولید کیسه‌های بی‌بافت و ساک خرید تبلیغاتی بازگشته است.

سال گذشته، سالی سخت و شرایط کار، بسیار دشوار بود. امیدواریم امسال پایان رنج‌ها باشد . چاپخانه‌ها بتوانند، چندسال رکود و بیکاری را جبران کنند. امیدوارم برای همکاران چاپخانه‌دار فرصت‌های خوبی پیش بیاید.
از نشانه‌های اوضاع بد اقتصادی در سال گذشته، یکی هم این بود که هیچ تقویم و سررسیدی از سوی همکاران دریافت نکردیم، در حالی که هر سال ۲۰، ۳۰ چاپخانه سررسیدهای متنوع برای ما می‌فرستادند. این خود شاخصی است که رونقی در کار نبوده و همکاران چاپخانه‌دار، شرایط خوبی نداشته‌اند.
فرید صلاحی، مدیرعامل چاپ صلاحی با این مقدمه به بازار مغشوش تولید ماسک سه‌لایه اشاره می‌کند:
ما که در زمینه ماسک موفقیت خوبی داشتیم، در نیمه دوم سال ۹۹ با وضعیت درهم و برهم و نابسامان تولید ماسک از منابع گوناگون چینی و زیرپله‌‌ای و کاهش کیفیت و قیمت، ترجیح داریم از این بازار خارج شویم. علیرغم این که یک و نیم میلیارد برای ماشین‌آلات تولید ماسک سرمایه‌گذاری جدید کرده بودیم، پا پس کشیدیم و کار اصلی خودمان را که همان کیسه‌های بی‌بافت، ساک خرید تبلیغاتی با برند اکوبگ است، از سرگرفتیم.
صلاحی از تضمین سفارشات خود در این بازار راضی به نظر می‌رسد.
در بازار ساک خرید، از اولین روز شروع کار در سال جدید، سفارشاتی داشته‌ایم و کارهایی را که از سال پیش در دست داشتیم، داریم تکمیل می‌کنیم. ترجیح می‌دهیم پرسنل و امکاناتمان را به کار اصلی خودمان که تولید ساک خرید بی‌بافت است، اختصاص دهیم. خوشبختانه این کار هم به خاطر شهرت برند اکو بگ و هم افزایش تقاضا برای محصولات محیط‌زیستی، مورد استقبال واقع شده است.
هم‌اکنون، ما سه شعبه در بازار بزرگ تهران و یکی هم در نارمک داریم که نماینده مستقیم ما هستند و سفارشات کوچک‌تر را به آن‌ها ارجاع می‌دهیم.
طرح‌های توسعه هم آیا در این زمینه اجرا خواهد شد؟ صلاحی پاسخ می‌دهد:
مگر می‌شود توسعه نباشد؟ ما طرح‌های ویژه‌ای در زمینه تولید کیسه‌های خرید جدید در نظر داریم و از هر جهت برای ارائه آن آماده‌ایم، اما به خاطر شرایط جدید کشور، فعلا کمی صبر می‌کنیم. امسال که سال انتخابات است و از طرفی مذاکراتی با کشورهای ۱+۵ در جریان است، امیدواریم تحولی مثبت در اقتصاد و زندگی جامعه رخ دهد که به رونق کسب و کار چاپخانه‌ها نیز خواهد انجامید.
به هر حال، ما خوش‌بین هستیم ولی در هر شرایطی باید روی پای خود باشیم و به توانمندی‌های خودمان تکیه کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
باز کردن چت
1
سلام👋
آیا سوالی دارید که من بتوانم پاسخ دهم؟