آوردگاه ماشین های هیبرید و دیجیتال

0
790

آوردگاه ماشین های هیبرید و دیجیتال
حامد گنجگاهی، مدیر فروش گروه همتا:


گروه همتا نماینده انحصاری شرکت‌های نیلپیتر و شوبر تکنالاجیز در نمایشگاه لیبل اکسپو حضور داشت. حامد گنجگاهی مدیر فروش این شرکت در مورد نمایشگاه می‌گوید: “نمایشگاه لیبل اکسپو پس از یک وقفه چهار ساله به خاطر بحران ویروس کرونا بار دیگر امسال در شهر بروکسل بلژیک برگزار شد ولی به نظر من نمایشگاه امسال بسیار پربار بود و فناوری‌های جدید فراوانی به نمایش درآمده بودند.


شرکت نیلپیتر با دو دستگاه ماشین چاپ رول کم عرض و متوسط به بلژیک آمده بود:
یکی ماشین FA-26 هفت رنگ بود که عرض چاپ آن ۶۶ سانتی‌متر است و برای چاپ در تیراژ کم و متوسط مناسب است. از مهم‌ترین مزایای این ماشین آپشن مرکب حلالی است. ماشین در طول نمایشگاه انواع کارهای چاپی برای مشتریان لیبل و بسته‌بندی چاپ کرد.
ماشین دیگر یک دستگاه FA-17 هشت رنگ بود که عرض چاپ آن ۴۳ سانتی‌متر و مجهز به یک یونیت سیلک‌اسکرین به نام Varnish Bar بود. این یونیت می‌تواند ورنی موضعی به ضخامت ۱۰ تا ۱۰۰ میکرون روی کار بنشاند. این یونیت را می‌توان به راحتی روی ریل ماشین جابه‌جا کرد و بین هر دو یونیت که مورد نیاز باشد، قرار داد.
نیلپیتر همچنین یک نرم‌افزار جدید به نام Digital Shadow نیز در نمایشگاه عرضه کرد. این نرم‌افزار قادر است داده‌های عملیات چاپ و عملکرد آن را مورد ارزیابی قرار داده و با استفاده از این اطلاعات راهنمایی‌های لازم برای فرایند تعمیر، نگهداری و افزایش میزان تولید و بهره‌وری ماشین ارائه دهد. از این نرم‌افزار برای اهداف آموزشی نیز می‌توان استفاده کرد.
دو شرکت اسکرین و نیلپیتر به‌طور مشترک ماشین چاپ هیبرید ساخته‌اند. این ماشین شامل موتور چاپ دیجیتال ۳۵۰ UV SAI است که به صورت یکپارچه با مجموعه ماشین‌های فلکسو نیلپیتر کار می‌کند. ماشین نیلپیتر را می‌توان با آپشن تعویض سریع قالب‌های دایکات، سیلندر دایکات روتاری، طلای سرد و گرم، یونیت فویلکوبی گرم، یونیت ورنی‌زنی، لامینیت و سیستم نظارت ویدئویی مجهز کرد. این ماشین می‌تواند انواع جلوه‌های ویژه چاپی را روی رول منتقل کند.
از سوی دیگر شرکت شوبر تکنالاجیز که در ساخت ماشین‌های دایکات روتاری تخصص دارد یک مدل جدید از ماشین RSM مجهز به Twin Spider عرضه کرد. Spider یک استاکر روباتیک است و ماشین RSM جدید دارای دو بازوی روباتیک است که سرعت ماشین را دو برابر می‌کند.
به نظر من در نمایشگاه امسال تعداد بازدیدکنندگان ایرانی کمتر از چهار سال پیش بود که شاید علت آن مشکل ویزا و عوامل دیگر باشد. ولی در مجموع چاپخانه‌داران لیبل عمده در ایران کم و بیش حضور داشتند و ما مذاکرات خوبی با برخی از آنها داشتیم. جالب این که از کانادا نیز چندین ایرانی که چاپخانه لیبل دارند نیز به نمایشگاه آمده بودند.
تعداد بازدیدکنندگان و غرفه‌داران چینی قابل توجه بود. بازدیدکنندگان فراوانی نیز از هند و شرق دور آمده بودند. بزرگترین غرفه نمایشگاه به شرکت HP تعلق داشت که تمام یک سالن را به خود اختصاص داده بود. در مجموع نمایشگاه لیبل اکسپو اروپا مثبت و پربار وفرصت مغتنمی برای بازدیدکنندگان و دست‌اندرکاران صنعت لیبل بود.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید