حضور قابل‌توجه چاپ ديجيتال فرمت عريض

صنعت چاپ

چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللي تبليغات، بازاريابي و صنايع وابسته، ۱۲ لغايت ۱۵ دي‌ماه با حضـور شرکـت‌هاي داخلي و خارجي در حوزه‌هاي تبليغات، بازاريابي و چاپ و بسته‌بندي در محل برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران ميزبان فعالان و علاقه‌مندان به حوزه تبليغات و بازاريابي بود.

در اين نمايشگاه که در فضايي بالغ‌بر ۲۸ هزار مترمربع برپاشده بود، چهارصد شرکت داخلي و خارجي از کشورهاي آلمان، ترکيه، بلژيک، کره جنوبي، تايوان، چين فرانسه، ژاپن، ايتاليا و اسپانيا حضور داشتند.

هدف از برگزاري چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللي تبليغات و بازاريابي، حمايت از صنعت تبليغات، آشنايي با فن‌هاي بازاريابي و فروش، برقراري ارتباط نزديک بين ارائه‌کنندگان و متقاضيان خدمات بازاريابي و تبليغات، انتقال دانش فني نوين و توسعه صادرات غيرنفتي عنوان شده است. ‏ کانون‌هاي تبليغاتي، چاپخانه‌هاي بزرگ، عرضه‌کنندگان ماشين‌آلات چاپ و بسته‌بندي، دفاتر توليد سررسيد و هداياي تبليغاتي ازجمله شرکت‌هايي هستند که ضمن برپايي غرفه در اين نمايشگاه، به ارائه خدمات و توليدات خود پرداختند.

روابط عمومي چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللي تبليغات، بازاريابي و صنايع وابسته از رشد ۲۵ درصدي اين نمايشگاه نسبت به دوره قبلي خبر دادند. رونمايي از دستگاه برش ديجيتال تخت، نمايش دستگاه توليد و طراحي روي چوب، به نمايش گذاشتن نمايشگر مجازي (هولوگرافيک) از برنامه‌هاي جانبي نمايشگاه بود. در اين نمايشگاه شرکت‌هاي واردکننده و توليدکننده ماشين‌آلات Outdoor و Indoor تعداد زيادي از غرفه‌ها را به خود اختصاص داده بودند. توليدکنندگان سررسيد هم از ديگر شرکت‌هايي بودند که حضور پررنگي در اين نمايشگاه داشتند.

 

برآيند رنگ و نور

آنچه بيش از هر چيز ديگر در نمايشگاه تبليغات ديده مي‌شد رنگ و نور بود. تعجبي هم ندارد. رنگ و نور عواملي هستند که در تبليغات نقش اساسي دارند. کودکي که جذب نور سبز يا رنگ قرمز مي‌شود تا طراحي که رنگ به‌کار رفته در يک پوستر تبليغاتي را مي‌پسندد، همه گوياي اهميت اين دو مولفه در جذب متقاضيان خدمات يا توليداتي است که بر اساس ماهيت فيزيکي شناسايي مي‌شوند. تبديل اين دو به يکديگر دايره ارزش‌گذاري اهميت اين دو مولفه را گسترده‌تر مي‌کند.

در چهاردهمين نمايشگاه تبليغات دريکي از سالن‌ها دو غرفه که اتفاقا در روبروي هم قرار داشتند توجه را به خود جلب مي‌کرد. يکي عرضه‌کننده ماشين چاپ ديجيتال و ديگري عرضه‌کننده انواع نمايشگرهاي مجازي. اولي نوع پيشرفته تبليغ فيزيکي را ارائه مي‌دهد که امتداد توسعه و پيشرفت آن ساخته‌شده و ديگري عرضه کنند فناوري است که نوع جديدي از تبليغ را در اختيار مبلغان قرار مي‌دهد.

چاپ ديجيتال و تبليغ مجازي اشکال پرکاربردي از صنعت تبليغات هستند که امکانات تاثيرگذاري در اختيار فعالان اين صنعت قرار مي‌دهند.

چاپ ديجيتال جايگاه مناسبي در ميان صنعت تبليغات پيداکرده است. اين را مي‌توان از فراواني ماشين‌آلات چاپ ديجيتال فرمت عريض در نمايشگاه تبليغات مشاهده کرد. مسئله‌اي که اخيرا در توليد و ارائه هداياي تبليغاتي اهميت پيداکرده قابليت چاپ متغير و به دنبال آن امکان توليد هداياي تبليغاتي است که با نام يا ويژگي‌هاي شخص فراخوانده شده به او داده شود. امکان توليد در تيراژ کم از ديگر قابليت‌هاي مفيد در تبليغات است که در چاپ ديجيتال قابل‌دستيابي است. تيراژ کم و چاپ متغير در تبليغات جايگاه ويژه‌اي براي چاپ ديجيتال ايجاد کرده است.

رويدادي که هرسال پررنگ‌تر از سال ديگر مي‌شود، تکيه بر تبليغات مجازي و فراگيري دستگاه‌هاي مرتبط با اين حوزه است. به نظر مي‌رسد تبليغات از شکل سنتي خود فاصله زيادي گرفته و به دامنه فعاليت‌هاي مجازي و غيرقابل لمس واردشده است. البته اين به معناي حذف صنعت چاپ در تبليغات نيست. هم‌اکنون بسياري از تبليغات با ماشين‌آلات چاپ غير ديجيتال در حوزه‌هاي افست و فلکسو و گراور و. انجام مي‌شود و اين سواي تعداد ماشين‌آلات چاپ ديجيتالي است که در صنعت چاپ تبليغاتي کار مي‌کنند. بااين‌حال رشد و توسعه تبليغات مجازي چشمگير است و تکنولوژي‌هايي که در رابطه با اين نوع از تبليغات ساخته مي‌شوند پيشرفت قابل‌توجهي را از سر مي‌گذرانند. در چهاردهمين نمايشگاه تبليغات، انواع نمايشگرهاي مجازي ديده مي‌شد. انواع نمايشگرها بزرگ و کوچک. سطح کيفي تصوير در اين نوع تبليغ نه وابسته به فرايند توليد و مواد مصرفي چون کاغذ و مرکب و نه حتي به دانش و تخصص اپراتور که به تعداد پيکسل‌هاي بکار رفته شده در نمايشگر وابسته است.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید