ظرفيت مناسب توليد پودرهاي صنعتي و استحصال کاغذ سنگ در لرستان

ظرفيت مناسب توليد پودرهاي صنعتي و استحصال کاغذ سنگ در لرستان

رئيس سازمان نظام‌مهندسي معدن ايران گفت: معادن استان لرستان ظرفيت مناسبي براي پودرهاي صنعتي و استحصال کاغذ دارند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم از خرم‌آباد، نادعلي اسماعيلي در حاشيه ديدار با روساي سازمان‌ها، ادارات و تشکل‌هاي معدني و صنايع معدني در جمع خبرنگاران گفت: استان لرستان در ارتباط با مواد معدني غيرفلزي ظرفيت‌هايي به‌ويژه در کربنات کلسيم‌ دارد که در کشور خاص است به طوري که کاربرد بسيار زيادي نيز براي پودرهاي صنعتي مکانيزه و بحث استحصال کاغذ دارند.

وي استان لرستان را قطب سنگ کشور دانست و افزود: قانون تکليف کرده که وزارت صنعت ومعدن هر چه زودتر دفاتر فني حقوقي و حقيقي را تشکيل دهد که متأسفانه تاکنون اين اقدام انجام ‌نشده است بنابراين مصمم هستيم هر چه زودتر دستورالعمل مربوط به دفاتر فني به‌ويژه حقوقي را گرفته، سريع‌تر آماده و در کميته‌اي در وزارتخانه تحت عنوان دستورالعمل‌هاي مصوب شده به استان‌ها مصوب شود تا بازوي اجرايي براي سازمان‌هاي صنعت ومعدن باشد؛ چرا که وظيفه بسيار سنگيني دارند و در صورت کمبود نيروي انساني از نيروهاي سازمان شناسنامه‌دار نظام ‌مهندسي به‌عنوان دفاتر فني استفاده کنند.

رئيس سازمان نظام‌مهندسي معدن ايران عنوان کرد: ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آينده استقرار دفاتر ميز صندوق بيمه فعاليت‌هاي معدني در سازمان‌هاي نظام‌مهندسي اعلام مي‌شود تا ديگر متقاضيان به خاطر وامي که مي‌خواهند بگيرند به تهران مراجعه نکنند.

وي بيان کرد: بخش معدني در کشور ما حساس است چراکه در بحث معدن موضوع بيت‌المال مورد توجه است و همه روي آن حساس هستند و به ‌طور قطع تخلفاتي نيز صورت مي‌گيرد.

اسماعيلي تصريح کرد: کمبود نيرويي که وزارتخانه دارد يکي از مشکلات به شمار مي‌رود و طبيعي است که وزارت صنعت و معدن نمي‌تواند اين موضوع را پيگيري کند. بنابراين با توجه به تفاهم‌هايي که بين سازمان صنعت معدن و نظام‌مهندسي است، تنها که مي‌تواند روي وزارتخانه نظارت کند سازمان نظام‌مهندسي است.

وي خاطرنشان کرد: سازمان نظام‌مهندسي استان بيش از هزار و ۲۰۰ نيرو دارد که بخش عمده آن‌ها تحصيل‌کرده هستند و مي‌توانند بر کارها نظارت داشته باشند.

رئيس سازمان نظام‌مهندسي معدن ايران در بحث برداشت شن و ماسه در منطقه خرگوشناب گفت: هر کس که مي‌خواهد فعاليت معدني کند بايد مجوز داشته باشد و هرکسي که خارج از مجوز کار کند بر اساس ماده ۱۹ قاچاق است و با آن برخورد مي‌شود.

از سوي ديگر استاندار لرستان از احداث کارخانه توليد کاغذ از پودر سنگ توسط سرمايه‌گذاران چيني در استان خبر داد.

‌به گزارش ايسنا، مهندس هوشنگ بازوند در جلسه هماهنگي براي تسهيل روند سرمايه‌گذاري چيني‌ها در لرستان، گفت: شاهد سومين سرمايه‌گذاري بزرگ خارجي‌ها در لرستان خواهيم بود.

وي ادامه داد: سرمايه‌گذاري خارجي‌ها در لرستان براي تک‌تک مديران و مردم استان ارزشمند است.

بازوند تاکيد کرد: لرستان داراي ظرفيت بسيار ويژه‌اي براي سرمايه‌گذاري است و سرمايه‌گذاران بابت حفاظت و حراست از سرمايه‌ خود در لرستان اطمينان خاطر داشته باشند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: قريب به چهار ماه است که سرمايه‌گذاران چيني بدنبال حضور در يکي از استان‌هاي کشور هستند. استان‌هاي مختلفي طي اين مدت بدنبال جذب اين سرمايه‌گذاران بودند که نهايتا با رايزني‌هاي انجام شده؛ لرستان انتخاب شد.

وي تاکيد کرد: مديران بايستي همکاري جدي براي تسهيل حضور اين صنعتگران داشته باشند، هرگونه کوتاهي و ايجاد مانع براي اين فعالان اقتصادي موجب فرار سرمايه‌گذاران از استان و جذب آنان به استان‌هاي ديگر خواهد شد.

بازوند گفت: علاوه بر اين پروژه بزرگ، قرار است طي همکاري مشترکي با استان ليونينگ چين، سرمايه‌گذاري بزرگي در احداث و راه‌اندازي شهرک‌هاي صنعتي در لرستان توسط چيني‌ها صورت پذيرد.

سرمايه‌گذاري اين طرح بالغ بر ۵۰۰ ميليارد تومان خواهد بود و حدود ۱۰۰۰ شغل ايجاد خواهد شد. اين کارخانه توليدات متنوع از کاغذ خواهد داشت و برخي توليدات آن براي صنايع کشاورزي موجب رشد و بهره‌وري بسيار بيشتري خواهد شد. ظرفيت توليد اين کارخانه، بالغ بر ۱۲۰ هزار تن کاغذ با کيفيت بالا در سال خواهد بود که بطور کامل از پودر سنگ توليد مي‌شود.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید