نياز مبرم کشور به راه‌اندازي کارخانجات بسته‌بندي مواد ‌غذايي

مواد ‌غذايي

وزيرصنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه ايران درحال حاضر پاکت‌هاي آبميوه و بسته‌بندي لبنيات را از خارج وارد مي کند، گفت: راه‌اندازي کارخانجات صنايع بسته‌بندي نياز امروز کشور است.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشيه بهره‌برداري از کارخانه توليد پاکت‌هاي آبميوه در صومعه‌سرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ايجاد و راه‌اندازي چنين واحدهاي توليدي نياز امروز کشور است.

وي با بيان اينکه در حال حاضر ايران عمدتا وارد کننده پاکت‌‌هاي آبميوه و لبنيات است، افزود: البته لازم به ذکر است که ظرفيت توليد اين واحد در حال حاضر کمتر از نياز کشور است.

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه انجام همين حرکت نيز شروع خوبي در صنعت کشور در اين حوزه محسوب مي‌شود، گفت: انتظار مي‌رود با استفاده از دانش روز جهان روز به روز شاهد افزايش ظرفيت اين کارخانه و همچنين راه‌اندازي واحدهاي ديگر باشيم.

وي به همکاري مسئولان حوزه‌هاي مختلف به ويژه بانک‌هاي عامل به راه‌اندازي اين واحد توليدي در سطح استان گيلان اشاره و خاطر نشان کرد: در حاشيه بهره‌برداري از اين کارخانه و در حضور معاون اول رئيس جمهوري قول تأمين سرمايه در گردش اين واحد نيز داده شد تا با ظرفيت کامل به توليد خود بپردازد.

نعمت‌زاده با اشاره به ظرفيت توليد اين واحد توليدي، تصريح کرد: اين کارخانه توان توليد سه ميليارد و ۵۰۰ ميليون پاکت و بسته‌بندي آبميوه و لبنيات تا ۳۳۳ سي سي را دارد.

وي در ادامه با بيان اينکه اميدواريم در آينده شاهد توسعه اين واحد توليدي و تبديل شدن آن به يک برند منطقه‌اي و جهاني باشيم، يادآورشد: يکي ديگر از برنامه‌هاي اين واحد صنعتي ساخت ماشين‌آلات بسته‌بندي در داخل کشور و پکينگ مواد غذايي است.

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه انتظار مي‌رود نمونه‌سازي ماشين‌ها نيز تا سال آينده نيز وارد بازار شود، افزود: مواد اوليه اين واحد توليدي نيز به جزء کاغذ پاکت‌ها که داراي ويژگي خاصي بوده مابقي در ايران توليد مي‌شود.

به گفته اين مسئول راه‌اندازي و ايجاد اين واحد توليدي مي‌تواند به عنوان يک فعاليت دانش بنيان محسوب مي‌شود.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید