اتحادیه باید حمایت کند، که نمی‌تواند

امیرهومن محمدی، مدیرعامل چاپخانه هودیس پارس دررابطه با سیستم اشتراک کمپانی هایدلبرگ می گوید:
بزرگترین مزیت این سیستم این است که هزینه های سنگین را متقبل می‌شود و با ورود ماشین های نو تکنولوژی جدیدی را به چاپخانه ها تزریق می کند.
علاوه بر این چاپخانه‌دار با هزینه‌ای کمتر قادر به ارائه کیفیتی بهتر است و به لحاظ تعمیرات و نگهداری ماشین، ارائه خدمات و اپراتور و تهیه مرکب دیگر نگرانی ندارد.
اما تمامی این شرایط در صورتی عملی است که شرایط موجود تغییر کند، یعنی تا وقتی وزارت ارشاد و اتحادیه دست روی دست بگذارند و به جای حمایت از چاپخانه‌داران گاهی حتی سنگ اندازی کنند، نه تنها کمپانی هایدلبرگ بلکه هیچ کمپانی دیگری حاضر به سرمایه گذاری در ایران نمی شود.
وی افزود: از اصلی ترین موانع ایجاد شده توسط این نهادها مالیات است، البته نداشتن تفکر مدرن و دیدگاهی غیرتخصصی و پر شدن این نهادها از آدم‌های دولتی مزید بر مشکلات است پس من چاپخانه دار تا الان که کوچکترین حمایتی از آنها نداشته‌ایم، چگونه می توانم به اعتبار آن‌ها به این طرح دل خوش کنم؟
با توجه به ویژگی‌های مدیران اتحادیه چاپخانه‌داران چطور می‌توان توقع داشت که آن‌ها با علم روز پیش بروند و در چنین طرح‌هایی ضامن و حامی چاپخانه‌داران باشند؟
در نتیجه کمپانی‌ای مانند هایدلبرگ با در نظر گرفتن وضعیت تحریم‌ها و نبود حمایت از طرف نهادهای دولتی قطعا حاضر به سرمایه‌گذاری نمی شود.
این درحالی‌است که اگر این موانع وجود نداشت قطعا ۲۰ تا ۳۰ درصد از چاپخانه‌های ما ظرفیت پذیرش چنین امکاناتی را داشتند و در پی آن پیشرفت چشمگیری در این صنعت رقم می‌خورد.
محمدی در ادامه گفت: میزان فروش و اعتبار چاپخانه و کیفیت کار را از عوامل موثر در همکاری چاپخانه‌داران با چنین کمپانی‌هایی دانست.
وی از سابقه همکاری خود با شرکت زیراکس در سال‌های گذشته گفت:همکاری ما حدود ۷ سال پیش با زیراکس همکاری داشتیم و نحوه کار به این صورت بود که زیراکس با دریافت حدود ۳۰۰ میلیون تومان پیش پرداخت، هزینه تمامی خدمات و مرکب و تعمیرات را تقبل می‌کرد. و در ازای هر ورق که چاپ می کردیم،‌ مبلغی را به زیراکس می‌دادیم. در نتیجه خیال چاپخانه‌دارهم از جهاتی آسوده بود.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید