احمد ابوالحسنی؛ رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و رئیس ستاد تبلیغاتی اصناف تهران:

0
2294

اتحادیه چاپخانه‌داران و ۱۳۵ اتحادیه صنفی از رئیسی حمایت کردند

 

هیأت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران، به‌ویژه رئیس اتحادیه در گرما گرم تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، روزهای پرتلاشی را گذراندند، این کوشش‌ها نه به واسطه روال معمول چاپ پوستر و تراکت و تبلیغات چاپی کاندیداها، بلکه به خاطر نقش مؤثر رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران در جایگاه رئیس ستاد تبلیغاتی اصناف تهران بود که به گفته ابوالحسنی، همه اعضای هیأت مدیره هر ۱۳۵ صنف عضو اتاق اصناف تهران، پشت سر کاندیدای مورد علاقه خود، آیت الله رئیسی قرار گرفته بودند.
شرح این نقش‌آفرینی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را در گفت و گویی کوتاه از زبان احمدابوالحسنی می‌شنویم.

بیش از یکصد واحد چاپی، در تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکتی فعال داشتند.
این را احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران و رئیس ستاد تبلیغاتی اصناف تهران در گفتگو با خبرنگار ماهنامه صنعت چاپ بیان کرد و افزود: درحالی هیات مدیره اتحادیه صنف چاپ در ستاد مردمی آیت ا… رئیسی فعالیت می‌کرد که شاهد بودیم بیش از یکصد چاپخانه دار نیز در تأمین هزینه‌ها و خدمات این ستاد مردمی، مشارکتی پرشور داشت.

وی به همکاری داوطلبانه اعضای صنف چاپ در ستاد تبلیغاتی اصناف تهران اشاره کرد و گفت: هیچ بودجه خاصی برای ستاد تبلیغاتی اصناف تعریف نکردیم و دقیقاً معلوم نیست چه میزان هزینه شده است چرا که همه داوطلبانه همکاري کردند و هر کس هر میزان که تمایل داشت و برایش ممکن بود، هزینه می‌کرد.
به طور مثال محل ستاد در خیابان سمیه را یکی از دوستان (آقاي کیوان اسبقی) در اختیارمان گذاشت. وقتی برای تجهیز آنجا، تعدادي صندلی مورد نیاز بود، یکی اعلام آمادگی می‌کرد و سپس فراهم می‌کرد. همچنین تهیه و تامین غذا هم به عهده افرادی بود که خود دواطلبانه اعلام آمادگی کرده بودند. به همین ترتیب هزینه‌های دیگر را نیز سایر اعضای صنف تقبل کردند. ناگفته نماند که اتحادیه در اداره ستاد تبلیغاتی هیچ هزینه‌اي را پرداخت نکرده است.

احمد ابوالحسنی که با حکم سید رضی علم الهدي (مسئول ستاد مردمی همیاران کار و کرامت، متخصصین و فرهیختگان) به عنوان مسئول ستاد اصناف تهران در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوري تعیین شده بود، ضمن اشاره به اینکه همه ۱۳۵ اتحادیه صنفی رسماً از آقاي رئیسی حمایت کردند، اظهار داشت: پنج عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف تهران (قاسم نوده فراهانی، ابراهیم درستی، خسرو ابراهیمی نیا، علی فاضلی و حسین درودیان) از آیت ا… ابراهیم رئیسی حمایت کرد که اخبار فعالیت‌هاي تبلیغاتی و حمایت‌هاي آن‌ها در سایت اتاق اصناف و گروه‌هاي مربوطه در فضاي مجازي منتشر شده است.
رئیس اتحادیه چاپخانه داران علت ورود خود به فعالیت در ستاد تبلیغاتی اصناف تهران را اطاعت امر رهبری مبنی بر ایجاد شور انتخاباتی بیان کرد و افزود: احساس می‌شد شمار رأي دهندگان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری کمتر از دوره‌های قبلی باشد از این رو تلاش کردیم که حضور مردم کمرنگ نباشد. با توجه به اینکه من به اصلح بودن آقاي رئیسی باور داشتم بنابراین در ستاد تبلیغاتی ایشان وارد و برای جلب حضور حداکثري مردم، تمام تلاشم را بکار بستم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه به لحاظ قانونی مجاز به فعالیت در زمینه تبلیغات انتخاباتی به نفع نامزدهای ریاست جمهوري بوده است، گفت: هیچ قانونی نداریم که اتحادیه‌های صنفی از ورود به کارزار تبلیغاتی ریاست جمهوری منع شده باشند. همانطور که اطلاع دارید در این دوره سایر اتحادیه‌هاي دیگر نیز با ورود به کارزار انتخاباتی آقاي رئیسی، از او حمایت کردند.
ابوالحسنی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا حمایت اعضاي هیأت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران و ۱۳۵ اتحادیه صنفی دیگر، به معناي این است که رای همه اعضا به آقاي رئیسی بود نیز اظهار داشت: واقعیت این است که اعضاي هیأت مدیره اتحادیه‌هاي صنفی، از آقای رئیسی حمایت کردند ولی به هر حال همان‌طور که از محتوای انتخابات بر می‌آید، هرکسی اختیار و آزادی کامل داشت که به کاندید مورد علاقه خود رأي بدهد.
ابوالحسنی با بیان اینکه اتحادیه تنها برای ستاد تبلیغاتی اصناف کار چاپی انجام داده است، تصریح کرد: ما اطلاع داریم که برخی اعضای صنف چاپخانه داران سفارشات چاپی برای تبلیغات انتخاباتی داشته و انجام داده اند. ولی ما به عنوان فعالان ستاد فقط برای محل ستاد تعدادي پوستر در حدود هزار برگ چاپ کردیم، البته با توجه به توانمندی صنعت چاپ تهران و انتظاری که از این صنف می‌رفت، تیراژهای بسیار بالایی از پوسترهای تبلیغاتی ابراهیم رئیسی برای ستادهای ایشان در تهران و شهرهای دیگر به صورت کاملا رایگان چاپ و ارسال شد.
از ابوالحسنی در خصوص نفع احتمالی اتحادیه چاپخانه داران از ورود به کارزار تبلیغاتی پرسش شد که چنین پاسخ داد: همان‌طور که گفتم هدف من جلب حضور حداکثري رأي دهندگان بوده است و قرار نیست که در ازاي این فعالیت تبلیغاتی، چشمداشت معینی از آقاي رئیسی و دولت ایشان براي حمایت ویژه از صنعت چاپ داشته باشیم. البته که این ارتباطات و آشنایی‌ها براي صنف ما بی تأثیر نخواهد بود. ما امید داریم که با روی کار آمدن آیت الله رئیسی شرایط اقتصادی و تولیدی کشور بهبود یابد و از آنجایی که صنعت چاپ حلقه تکمیلی تولید در تمامی صنایع است، بنابراین به مدد رونق و شکوفایی تولید، صنعت چاپ نیز توسعه و گسترش یابد.

ریاست اتحادیه چاپخانه داران در پاسخ به این پرسش که انتظار دارید با روي کار آمدن دولت جدید چه بهبودي در زمینه توسعه صنعت چاپ و رفع موانع حاصل شود و در این ارتباط چه وعده‌ای به اعضای صنف چاپ می‌دهید؟ اظهار داشت: لازم است بگویم کارهایی که در خصوص اداره ستاد تبلیغاتی اصناف انجام داده ام، بر مبناي جایگاه رئیس اتحادیه نبوده، بلکه از جایگاه خودم که از خانواده شهید، جانباز و آزاده‌ام، بوده و به همین دلیل به عنوان سرباز کوچک نظام وارد کارزار انتخاباتی این دوره شدم. من به آینده بسیار امیدوارم. براي من و اهالی صنعت چاپ موجب افتخار است که چند روز پس از قطعی شدن پیروزی آیت الله رئیسی، از دفتر ایشان با ما تماس گرفتند و خواستار مکتوب کردن خواسته‌ها، مطالبات و مشکلات صنعت چاپ و ارسال آن به دفتر رئیس‌جمهور جدید شدند. از سوی دیگر امکان دارد یکی از افراد نزدیک به حوزه فکری صنعت چاپ وزیر ارشاد شود، که در صورت تحقق آن، روزهای بسیار خوشی در انتظار خانواده بزرگ چاپ در کشور خواهد بود.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید