اعلام آمادگي بخش خصوصي براي توليد کاغذ سنگ

بخش خصوصی

به گزارش ايرنا از روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان محمد دره وزمي در جلسه هماهنگي با سرمايه‌گذاران متقاضي مشارکت در اين طرح ها افزود: دولت هميشه در کنار سرمايه‌گذار است و خود را تسهيل گر اين بخش مي‌داند و براي نحقق اين هدف با هرگونه تقابل با سرمايه‌گذار برخورد قانوني مي‌کند.
وي با استقبال از ايده توليد کاغذ از کربنات کلسيم در بيجار اظهار کرد: اين شهرستان از لحاظ وجود ماده معدني آهک يکي از مناطق با استعداد و غني در استان و کشور است به طوري که توليد کاغذ از آهک در اين منطقه داراي توجيه فني، اقتصادي و ارزش افزوده بسيار خوبي است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان يادآور شد: با توجه به پتانسيل‌هاي بيجار، اين سازمان تمامي زيرساخت‌هاي لازم براي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف صنعتي، معدني و تجاري، براي سرمايه‌گذاران را فراهم مي‌کند.
دره وزمي تاکيد کرد: با توجه به جديد بودن بحث توليد کاغذ از آهک و مزاياي زيست‌محيطي آن و عدم وابستگي به جنگل‌ها و منابع طبيعي، هر واحدي بتواند توليدات خود را زودتر و با کيفيت بالاتر به بازار مصرف عرضه کند مي‌تواند ضمن بدست آوردن بازار از سود بيشتري برخوردار شود.
وي در ادامه با ابراز رضايت از آمادگي سرمايه‌گذاران براي راه اندازي مجدد کارخانه گچ بيجار گفت: اين سازمان همراه با ساير ارگان‌هاي دولتي تلاش و همکاري لازم را براي احياي مجدد اين واحد توليدي با سرمايه‌گذاران بعمل مي‌آورد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: با توجه به وجود معادن غني گچ در بيجار و نياز بازار کشور به توليد گچ با کيفيت، احياي اين واحد توليدي با مديريت بخش خصوصي داراي توجيه است.
دره وزمي با اشاره به نيرو بر بودن اين واحدها افزود: علاوه بر کسب سود براي سرمايه‌گذار، اين واحدهاي توليدي مي‌تواند از لحاظ اشتغالزايي تاثير خوبي در شهرستان بيجار داشته باشند.
به گزارش ايرنا، سهم کشاورزي حوزه اشتغال کردستان شامل ۲۷.۶ درصد ، صنعت ۸.۸ درصد ، مسکن ۱۵.۵ درصد و خدمات و بازرگاني ۴۸.۱ درصد بوده و همچنين سهم هر کدام از اين بخش‌ها در توليد ناخالص استان نيز شامل ۲۵ درصد کشاورزي، ۱۱.۶ درصد صنعت، ۶.۴ درصد مسکن و ۵۷ درصد خدمات و بازرگاني است.
استان کردستان داراي ۷۹۰ واحد توليدي است که از اين تعداد ۶۵۵ مورد داراي پروانه بهره‌برادري هستند، از ۶۵۵ واحد داراي پروانه ۱۸۹ واحد آن از سال ۹۲ تا ۹۵ پروانه خود را دريافت کرده‌اند.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید