انتقال تنها موزه تخصصي صنعت چاپ ايران به باغ کتاب

به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا،‌ موزه صنعت چاپ در سال‌هاي اخير کلاف سردرگمي بوده که هر باز تلاش شده با دندان باز شود که طبيعتاً نتيجه ناموفق بوده است. از زمان تاسيس موزه در کتابخانه مجلس شوراي اسلامي به همت حجت‌الاسلام و المسلمين رسول جعفريان مديريت وقت تا امضاي تفاهم اين کتابخانه با کتابخانه ملي براي انتقال دستگاه‌ها به ساختمان قديمي کتابخانه ملي در خيابان سي تير حواشي تنها موزه تخصصي صنعت چاپ را رها نکرد. بعد از انتقال بخشي از اين دستگاه‌ها به موسسسه همشهري تصور مي‌رفت که موزه چاپ سر و ساماني بگيرد و گذشته ناخوشايندش به فراموشي سپرده شود، اما تغيير مديريت در اين موسسه باز هم موزه چاپ را آواره کرد.

پيش از اين امين عارف‌نيا مشاور شهردار تهران و رئيس مرکز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران، در گفت‌وگو با تسنيم از احتمال انتقال اين موزه به باغ کتاب خبر داده و گفته بود که تعدادي از وسايل صنعت چاپ در موزه موسسه همشهري نگهداري مي‌شود . وي اضافه کرد: برخي ديگر نيز متعلق به موزه صنعت چاپ کتابخانه مجلس است،‌ بنده پيشنهاد کرده‌ام تا جلسه‌اي مشترک ميان مسئولان کتابخانه مجلس‌، موسسه همشهري و باغ کتاب تشکيل شود تا موزه صنعت چاپ در باغ کتاب تهران ايجاد شده و کليه ابزارآلات و دستگاه‌هاي چاپ در اين مکان گردآوري شود.

در حال حاضر خبرها حکايت از انتقال موزه تخصصي چاپ به باغ کتاب تهران دارد. اسمعيل دميرچي که از انتقال اين دستگاه‌ها به باغ کتاب خبر داده تصديق کرد:‌ پيشنهاد ادغام اين دو موزه مي‌تواند حرکت خوبي براي حفظ و نگهداري از تاريخچه صنعت چاپ کشور به شمار آيد اما اجرايي شدن آن نيازمند حمايت و همراهي مسئولان است.

دميرچي با بيان اينکه باغ کتاب گزينه خوبي براي راه‌اندازي مجدد موزه چاپ است، يادآور شد: در اين ميان ساختمان قديمي کتابخانه ملي نيز مکان خوبي براي اين موزه است چون از اين ساختمان که قابليت‌هاي زيادي دارد، استفاده زيادي نمي‌شود

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید