ایران می‌تواند یکی از تولیدکنندگان برتر پرینترهای سه‌بعدی باشد

0
492

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر و ساعت از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. در این‌ نمایشگاه که در سه سالن برپا شده بود، سالن ۸ و ۹ به سازندگان طلا و جواهر و سالن ۲۷ به تولیدکنندگان تجهیزات صنایع طلا اختصاص داشت.
یکی از مشخصه‌های بارز نمایشگاه امسال، حضور چندین شرکت داخلی تولیدکننده چاپگرهای سه‌بعدی بود. شرکت‌هایی مانند «آفرینش پندار آینده»، «اکسید ماد»، «انجیکو»، «ایران تری دی»، «تدبیر صنعت آلتون»، «کوانتوم»، «کاوش لیزر»، «رایبد صنعت» و شرکت ایتالیایی «سیسما» از جمله شرکت‌های تولیدکننده چاپگرهای سه بعدی حاضر در نمایشگاه بودند.
«شرکت آپا» با ارایه سه مدل چاپگر سه بعدی که دو مدل از نوع نور از بالا با نام‌های مینیاتور ۱ و مینیاتور ۲ و یک مدل از نوع نور از پایین با نام «مینا» بود در نمایشگاه حضور یافت.‌


شرکت «اکسید ماد» با ارائه مدل‌های جدید از پرینترهای سری اکس‌جت خود در نمایشگاه حضور داشت. این پرینترها از بزرگترین پرینترهای به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه بودند و بر اساس فناوری دی ال پی نور از بالا طراحی شده بودند. برخی مدل‌های ارائه شده، از قابلیت تعویض خودکار پلیت برخوردار بودند.
شرکت «انجیکو» با ارائه چاپگرهای جدید خود که بر اساس فناوری ام اس ال ای کار می‌کنند، وارد نمایشگاه امسال شده بود. این شرکت همچنین خدمات چاپ قطعات سه بعدی در برخی از شهرهای کشور ارائه می‌دهد.
شرکت «ایران تری دی» یکی دیگر از سازندگان چاپگرهای سه بعدی بر مبنای فناوری دی ال پی است. این شرکت چند مدل از پرینترهای مختلف با فناوری‌های متفاوت را به بازار عرضه کرده بود‌.
شرکت «تدبیر صنعت آلتون» از شهر زنجان یکی از شرکت‌های جوان حاضر در نمایشگاه بود. این شرکت با عرضه یک مدل چاپگر سه بعدی با فناوری دی. ال. پی نور از پایین در نمایشگاه حاضر شده بود.
شرکت کوانتوم چاپگرهای دی ال پی نور از پایین خود را به نمایش گذاشته بود. این شرکت همچنین از وب‌سایت جدیدی
برای به اشتراک‌گذاری فایل‌های سه‌بعدی رونمایی کرده بود.
شرکت «کاوش لیزر» نیز در این نمایشگاه جدیدترین محصول خود که یک چاپگر ال سی دی کوچک اقتصادی بود، به بازار عرضه کرده بود. این چاپگر ارزان‌ترین چاپگر نمایشگاه امسال بود.
شرکت «رایبد صنعت» نیز یکی دیگر از شرکتهای جوان حاضر در جمع عرضه‌کنندگان چاپگرهای سه‌بعدی داخلی بود.‌ این شرکت چاپگر سه‌بعدی نور از بالا را در نمایشگاه به نمایش گذاشته بود که برای کاهش نایکنواختی‌های سطحی از یک لایه‌ای فیلم پلیمری شفاف بر سطح فوتوپلیمر مایع موجود در تانک بهره می‌برد. چاپگر جدید این شرکت بر مبنای فناوری ام اس ال ای نیز در غرفه این شرکت معرفی شده بود.
شرکت ایتالیایی سیسما نیز یک چاپگر سه بعدی دی ال پی نور از پایین با کارتریج فوتوپلیمر را به نمایشگاه آورده بود. این شرکت چاپگرهای مستقیم فلز، سامانه‌های لیزر برش و ماشین‌های ساخت زنجیر را نیز می‌سازد.
در میان سازندگان چاپگرهای سه بعدی، شرکت «رادسیس پوشش» به‌عنوان تنها تولیدکننده فوتوپلیمرهای چاپگرهای سه‌بعدی با عرضه رزینهای ریختگری و لاستیک‌گیری و نیز رزینهای مدلسازی چقرمه خود، حضور داشت. در حال حاضر دانش فنی تولید رزین‌های فوتوپلیمری ریخته‌گری مستقیم ویژه چاپگرهای سه بعدی تنها در اختیار شرکت‌های انگشت‌شماری در سراسر دنیاست.
با نگاهی به بازار تخصصی صنعت طلا و جواهر و بررسی صنعت ساخت چاپگرهای سه‌بعدی و فوتوپلیمرهای مصرفی آنها می‌توان دریافت که در سایه حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان جوان کشور، ایران می‌تواند به یکی از برترین تولیدکنندگان این محصولات در دنیا بدل شود.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید