با مساعدت معاون وزیر صنعت ۹۰ هزار متر مربع زینک آزاد شد

عباس قبادی در نشست مشترک با واردکنندگان پلیت اعلام کرد:
موانع گمرک و وزارت صمت برداشته می‌شود

عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن تجارت در نشست مشترک با پیمان زندی رییس امور اصناف و بازرگانان کشور ، احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه، و فرهاد عماد مدیر و رابط عمومی این اتحادیه، به همراه جمعی از واردکنندگان زینک: محسن رفیعی از نوران گرافیک(اندیشه سازان مهراب)، ایمان عطار زاده از تهران فوکا، خانم جعفری از ایران روتاتیو، غلامرضا شجاع رییس تعاونی لیتوگرافان ومهدی افشار زینک از زینک هیدرام، ضمن دستور ترخیص گمرکی ۹۰ هزار مترمربع، پیگیر های لازم را برای تسهیل در روند واردات زینک به کشور، به عمل آورد.
قبادی در این نشست با برقراری تماس تلفنی با سید مهدی نیازی مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت و یدالله صادقی مدیرکل سازمان صنعت معدن تجارت استان تهران، دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های مربوط به واردات زینک صادر شد.
در این نشست معاون بازرگانی وزیر صنعت مشکلات واردکنندگان زینک حاضر در جلسه را شنید. از جمله موادی که به عنوان موانع پیش‌روی واردکنندگان زینک مطرح شد، می‌توان به مشکل سوئیفت و حواله پول برای تولیدکنندگان زینک در خارج از کشور، عدم تخصیص ارز دولتی یا دشواری برخورداری از این ارز، طولانی بودن روند رسیدگی به پرونده‌ها و ابطان زمان تعیین شده ثبت‌سفارش طی این روند و در حالت کلی معطلی در وزارت صنعت و بانک مرکزی اشاره کرد.
قبادی در پاسخ ضمن دلجویی از این تاجران، برای رفع موانع عنوان شده ابراز امیدواری کرد و ضمن یادآورشدن تحریم‌های اقتصادی و دشواری‌هایی که به موجب این تحریم‌ها بر مراودات تجاری کشورتحمیل شده‌ها، گفت: تا حدی باید برخی از موانع خارجی را تحمل کرد و گریزی از آن نیست ولی باید موانع داخلی را حل کرد. وجود تحریم ها دلیل نمی‌شود محموله زینکی که برای چاپ کتاب و روزنامه و دیگر محصولات فرهنگی وارد می‌شود معطل مسائل داخلی شود. دست کم نمی‌خواهیم تاجران معطل وزارت صنعت باشند.
معاون بازرگانی وزیر صنعت در ادامه سفارشات خود در زمینه رفع موانع واردات زینک پیگیری‌های لازم را برای در اولویت قرار گرفتن زینک و ترخیص خارج از نوبت آن تا پایان فروردین ۹۸ انجام داد.
حاضران در جلسه پیش بینی کردند در نتیجه این اقدامات در چند روز باقی مانده سال جاری میزان قابل توجهی زینک که معضل بازار را حل کند وارد شده و در فروردین ۹۸ بازار زینک به آرامش روزهای قبل از بحران باز خواهد گشت.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید