بیش از ۹۰ درصد از فضای نمایشگاهی دروپا رزرو شده است

برگزارکنندگان نمایشگاه دروپا ۲۰۲۰ اعلام کردند: با وجود این‌که یک سال تا آغاز نمایشگاه دروپا باقی مانده، بیش از ۹۶ درصد از فضای نمایشگاهی آن (معادل ۱۶۰ هزار مترمربع) رزرو شده است. شرکت‌‌هایی از ۴۰ کشور جهان حضور خود را در نمایشگاه دروپا از قبل اعلام کرده‌اند. این شرکت‌ها علاوه بر برندهای عمده و بزرگ صنعت چاپ، شامل استارت‌آپ‌ها نیز می‌شوند.

دروپا از ۱۶ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ در مرکز نمایشگاهی دوسلدورف برگزار می‌شود. «ورنرماتیاس دورنشایت» رئیس و مدیر ارشد اجرایی مرکز نمایشگاهی دوسلدورف می‌گوید: شرکت‌های تخصصی صنعت چاپ به خوبی می‌دانند که نمایشگاه دروپا بهترین مکان و فرصت برای ارایه نوآوری است. شرکت‌های بزرگ در دروپای ۲۰۲۰، با در اختیار گرفتن غرفه‌های بزرگ، جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.
شرکت‌ها، تجهیزات و خدمات خود را در قالب بخش‌های زیر به نمایش خواهند گذاشت.
۱- پیش از چاپ / چاپ
۲- پیش رسانه / چند کاناله
۳- پیش از چاپ / تبدیلی/ بسته‌بندی
۴- فناوری‌های آینده
۵- موادمصرفی
۶- ماشین‌آلات / خدمات، زیرساخت‌ها
سابین گِلدِرمَن مدیر دروپا و رئیس جهانی فناوری‌های چاپی مرکز نمایشگاهی دوسلدورف اطمینان دارد که نمایشگاه دروپا ۲۰۲۰ شادابی و قابلیت‌های خلاق جهان صنعت چاپ را به نمایش خواهد گذاشت. او می‌گوید: «دروپا همواره مکانی برای ارایه بهترین و راه‌حل‌ها صحیح است که هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند.
تردیدی نیست که جذابیت محصولات چاپی با توسعه مستمر قابلیت‌های فنی این صنعت، افزایش پیدا می‌کند. چاپ ابعاد جدیدی را با استفاده از عناصر لمسی، مواد نو و جلوه‌های ویژه پیدا کرده و تجارب جدیدی برای مشتریان کارهای چاپی به ارمغان می‌آورد. از سوی دیگر فناوری‌های آینده‌نگرانه و فن‌آوری‌های بین بخشی صنایع و به‌ویژه ابرروندهای جهانی تأثیر فراوانی بر کاربردهای صنعت چاپ از جمله، در عرصه الکترونیک چاپی و ارگانیک، نانو و دیگر دستاوردهایی حاصل از عصر تکنولوژیک نوین صنعت ۰/۴ (Industry 0/4) یا انقلاب چهارم صنعتی، داشته است.

فراتر از چاپ سنتی
دروپای ۲۰۲۰ علاوه بر فرآیندهای چاپ صنعتی و تبدیلی، تمرکز ویژه‌ای روی چاپ بسته‌بندی صنعتی و کاربردهای چاپ سه‌بُعدی خواهد داشت. در زمینه چاپ جوهرافشان نیز که در حال حاضر یکی از محرکه‌های اصلی رشد در صنعت چاپ به شمار می‌آید، آخرین فناوری‌ها به نمایش درخواهد آمد. نشست‌ها، کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های متعددی نیز در زمینه بسته‌بندی، چاپ سه‌بعدی ، تبلیغات و دیگر بخش‌های مرتبط با صنعت چاپ برگزار خواهد شد.

تازه‌های بسته‌بندی
در بخش Touchpoint packaging کل سیستم گردش کار تولید بسته‌بندی از طراحی تا موادمصرفی، از چاپ تا مرحله تبدیل، از چاپ جلوه‌های ویژه تا ویژگی‌های امنیتی و ویژگی‌های رهگیری و شناسایی بسته‌بندی به نمایش درمی‌آید. این نشست‌های تخصصی با همکاری انجمن طراحی بسته‌بندی اروپایی (EPDA)، که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین انجمن طراحان بسته‌بندی و برند در اروپاست، برگزار می‌شود.
شرکت‌هایی چون آگفا، بوبست، اسکو، هایدلبرگ، اچ‌پی، کورز و زیگورگ، همچنین برندهای جهانی همچون دانن و نستله نیز در برگزاری این برنامه مشارکت دارند.
در بخش دیگر که Touchpoint3D+fab print نام دارد، شرکت‌هایی که در زمینه چاپ سه‌بعدی فعالیت می‌کنند یک چرخه کامل تولیدی چاپ سه‌بعدی را به نمایش می‌گذارند. بخش جدید دیگر Drupa Next Age) DNA) نام دارد. در این بخش بازیگران جهانی صنعت چاپ به طور رودر‌ رو با استارت آپ‌ها آشنا شده و با یک‌دیگر در زمینه فناوری‌ها و روندهای آینده صنعت چاپ، بحث و تبادل‌نظر می‌کند. برنامه دیگر دروپا
Drupa cube 2020 نام دارد. در این بخش پتانسیل کاربردهای مختلف چاپ در صنایع مختلف از جمله الکترونیک چاپی به نمایش درمی‌آید.
برای اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید به سایت www.drupa.com مراجعه کنید.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید