تازه‌های بسته بندی غذایی، شکلات، شیرینی و اسنک

0
516

گروه پژوهش

بوبست با همکاری شرکت‌های نامدار راه حل‌های جدید عرضه می‌کند

شرکت بوبست با مشارکت چندین سازنده بزرگ و بین‌المللی بسته‌بندی، راه‌حل جدیدی را که می‌تواند جایگزین فیلم‌های بسته‌بندی غیرقابل بازیافت شود، به بازار عرضه کرده است. درساخت بسته بندی جدید به جای استفاده از فیلم چندلایه از فیلم تک لایه نفوذ ناپذیر(Barrier) استفاده شده است.
پس از ارایه نمونه‌هایی از کیسه‌های پوچ (ایستاده) با استفاده از فیلم‌های تک لایه در نمایشگاه K2019 ، بوبست و همکارانش به پژوهش‌ها و فعالیت‌های خود ادامه دادند و با سرمایه‌گذاری هنگفت این بسته بندی تک‌لایه را توسعه داده و کیفیت آن را از لحاظ قابلیت فراوری، نفوذ ناپذیری، ایمنی و جذابیت افزایش دادند.
نیک کویلند مدیر توسعه و پژوهش شرکت بوبست می‌گوید: «یافتن گزینه ای که بتواند جایگزین فیلم‌های پلاستیکی چند لایه شود، یکی از چالش‌های عمده عصر ما است. این چالش به ویژه در عرصه بسته‌بندی منعطف که در صنعت موادغذایی از آن فراوان استفاده می‌شود، ابعاد پیچیده‌ای به خود می‌گیرد. زیرا بسته‌بندی باید بتواند محصول را در مقابل اکسیژن و آب حفظ کرده و مانع فاسد شدن ماده غذایی و افزایش طول عمر آن شود. در حال حاضر فیلم‌های بسته‌بندی چندلایه دارای این ویژگی‌ها هستند ولی بازیافت آن‌ها امکان‌پذیر نیست. نسل جدید فیلم‌های Barrier ما از ساختار تک‌لایه برخوردارند به همین خاطر قابلیت بازیافت دارند.
هلموت هوبز مدیر ارشد عملیاتی و مدیر پروژه شرکت آلمانی بروکنر که در این پروژه با بوبست مشارکت دارد می‌گوید: در بروکنر ما معتقدیم که آینده کماکان به فیلم پلاستیکی تعلق خواهد داشت. البته در صورتی که بتوان آن را بازیافت کرد. به عنوان بخشی از اقتصاد چرخشی، مزایای انکار ناپذیر پلاستیک را می‌توان با اهداف زیست محیطی و توسعه پایدار یک جامعه مدرن درهم آمیخت. در چارچوب اهداف بازیافت بسته‌بندی پلاستیکی، فیلم‌های پلاستیکی تک‌لایه هر چه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.»
ویژگی‌های پوچ‌های جدید بوبست که آن را ۲.۰ Generation (نسل ۰/۲) می‌نامد شامل این موارد می‌شود:
– پوچ‌های جدید ساخته شده از فیلم پلی پروپیلن، میزان نفوذ‌ناپذیری بالا و بسیار بالا دارند، این پوچ‌ها توسط سیستم گراور چاپ شده و دارای یک لایه متالایز AluBond ضدنفوذ و یا ترانسپارنت از جنس اکسید آلومینیوم و چسب بدون حلال با یک لایه کوت رویه (Top Coal) هستند.
– برای اولین بار از سیستم یووی فلکسو همراه با چاپ دیجیتال جوهرافشان برای متالایز کردن AluBond استفاده شده است. کیسه‌ها از پلی پروبپلن لمینیت شده با خاصیت ضدنفوذ اکسیژن و رطوبت و از چسب حلالی که قابلیت بازیافت دارد، ساخته شده اند.
– برای چاپ از مرکب فلکسو با میزان نفوذپذیری بسیار اندک (Low Migration) استفاده شده است.
– پوچ‌ها با استفاده از ماشین فلکسو سیلندرمرکزی چاپ شده‌اند.
همکاران بوبست در این پروژه شرکت DOW (از بزرگترین سازندگان رزین PE)، بروکنر (بزرگترین سازنده خطوط تولید فیلم استرچ)، هوسوکاوا آلپین از بزرگترین سازندگان سیستم‌های اکستروژن دمشی فیلم)، آلبا (سازنده ماشین‌های تولید پوچ)، سان کیمیکال (بزرگترین تولیدکننده مرکب در جهان)، ایندوپولی، (تولیدکننده فیلم‌های BOPP) و UFlexis (بزرگترین تولیدکننده فیلم‌های بسته‌بندی BOPET و BOPP در هند) هستند..

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید