تازه‌ها در سرزمین چاپ

0
2425

منبع: meprinter.com
ترجمه از: بیتا توفیقیان

چاپ سرزمینی پهناور، پرتنوع و سرشار از خلاقیت و نوآوری است. هم روش‌های چاپ از افست و فلکسو تا گراور و سیلک اسکرین و دیجیتال پرشمارند و هم سطوح چاپ پذیر بسیار متنوع. مرکب و افزودنی‌ها و خشک کن‌ها نیز دارای ریزه کاری‌های فراوانند. اما کار به این جا ختم نمی شود؛ دنیای پیش از چاپ و پس از چاپ هم کم و بیش از تنوع برخوردارند. راه حل‌های خاص چاپ انتشاراتی و تبلیغاتی و بسته‌بندی و غیره هم حکایتی است شنیدنی. بنابراین هر بار در این یا آن بخش از صنعت چاپ شاهد نوآوری هستیم. در اینجا مشتی گزیده از خروار تازه‌های دنیای چاپ معرفی می شود.

پرینتر رنگی مدل LX3000e از Big Ink

شرکت DTM Print که سازنده قطعات اورجینال سیستم‌های چاپی است، از پرینتر لیبل جدید خود رونمایی کرد. این پرینتر مدل LX3000e که توسط شرکت Primera Technology ساخته شده، آخرین مدل از سری پرینترهای دسکتاپ تمام رنگی LX-Series است که از همان پلتفرمی استفاده می کند که در پرینتر مدل LX910e استفاده شده است با این تفاوت که پرینتر جدید، مجهز به مخزن‌های مرکب بزرگ و اختصاصی و هدهای چاپی حرارتی قابل تعویض هم هست. سیستم مرکبی این پرینتر، Big Ink نامیده شده تا از مدل‌های دیگر کمپانی Primera متمایز باشد. کیفیت چاپ به طور پیش فرض ۱۲۰۰ dpi درنظر گرفته شده که می توان آن را تا ۱۲۰۰ در dpi 4800 هم ارتقا داد. حداکثر ابعاد لیبل، ۲۱۰ در ۶۱۰ درنظر گرفته شده و سرعت چاپ، ۱۱۴ میلی متر در ثانیه است.
هریک از مخزن‌های مرکب CMY میتواند ۶۰ میلی لیتر مرکب را در خود جای دهد و در هدهای قابل تعویض پرینتر هم تا ۴۲ میلی لیتر مرکب ذخیره می شود که در مجموع یک فضای ۲۲۲ میلی متری مرکب را در اختیار کاربر قرار میدهد. هر دو نوع مرکب دای و پیگمنت در این پرینتر قابل استفاده هستند و تعویض مخزن‌های مرکب آسان و بی دردسر است.
سیستم مرکب Big Ink تعبیه شده در پرینتر مدل LX3000e از پیشرفته ترین فناوری‌های مرکب دای و پیگمنت استفاده میکند که روشنایی، پایداری و غلظت مناسب و بهینه ی مرکب را تضمین میکند. مخصوصا اینکه غلظت مرکب‌های سیاه پروسس در این مدل به قدری ست که سیاه ترین مرکب سیاهی که تا حالا توسط شرکت Primera عرضه شده است را به دست می دهد. مرکب سیاه پروسس نسبت به مرکب‌های کربنی که در سایر پرینترها استفاده می شود، مزایای خاص خودش را دارد، از جمله مقاومت نسبت به آب، ضد لک بودن و قابل استفاده بودن برای طیف گسترده ای از بسترهای لیبل.
پرینتر مدل LX3000e برای کاربرانی که تیراژ آنها تا ۱۰ هزار لیبل در روز می رسد، مناسب است. یکی از بزرگترین مزایای این پرینتر، هزینه‌های بسیار پایین آنهاست، همچنین پوشش بدنه فولادی و فریم استیل این پرینتر امکان استفاده از آن را در فضاهای مختلف مثل خانه، دفترکار یا کارخانه را هم فراهم می آورد.
پرینتر مدل LX3000e در حال حاضر با ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ سازگار است و تا سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ نیز برای کاربران مک قابل استفاده خواهد بود.

رونمایی از اولین دستگاه برش هوشمند IntelliKnife

دستگاه برش IntelliKnife اولین تیغه ی هوشمند و قابل اتصال به شبکه است که در بازار عرضه می شود. این تیغه که از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار است، تمام فرآیند برش را به طور شفاف و واضح ثبت می کند و از این طریق در بهینه سازی عملکرد ماشین چاپ تاثیر به سزایی دارد. این دستگاه در فرآیند کار خود، تمام اطلاعات برش مانند ابعاد برش، کیفیت و تعداد برش‌ها را بر روی یک چیپ RFID ثبت می کند، سپس RFID خوان تعبیه شده در این دستگاه، اطلاعات فرستاده شده را می خواند و آنها را به همراهی تمامی تنظیمات، خطاها، و مدت زمان فعالیت ماشین از طریق اینترنت به فضای ابری IntelliKnife Cloud ارسال می کند. این ماشین به یک رابط کاربری بر پایه ی وب بسیار ساده هم مجهز است که از طریق آن می توان به انواع گزارش‌های عملکرد ماشین دسترسی پیدا کرد. این رابط کاربری که از نوع IPA است، به راحتی به سیستم‌های BDE/MIS فضاهای داخلی متصل می شود.
دستگاه برش IntelliKnife مزایای فراوانی را برای کاربران فراهم می آورد. واحد‌های چاپ و عملیات تکمیلی می توانند با استفاده از این دستگاه دسترسی کامل و دقیقی به اطلاعات برش داشته باشند و اطلاعات لازم برای بهینه سازی عملکرد دستگاه را در اختیار بگیرند. این دستگاه برش با ماشین‌های چاپ قدیمی تر هم سازگار است.

بانك مركزی امارت متحده ارز دیجیتال جدید معرفی میكند

آژانس خبری امارات اعلام كرده كه بانك مركزی امارت متحده قصد دارد در بازه زمانی ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۲ ارز دیجیتال اختصاصی خود را عرضه کند. به این ترتیب در طی این استراتژی سه ساله، بانک مرکزی امارت هم در لیست ده بانک برتر دنیا خواهد بود که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات هوش مصنوعی، بیگ دیتا و استراتژی‌های معتبر مالی، استفاده از ارزهای دیجیتالی را در خدمات مالی خود معتبر می خواند. این برنامه در پی حمایت از اقتصاد سبز و به منظور پیشرفته کردن زیرساخت‌های شبکه مالی کشور مطرح شده و به تصویب رسیده است. govcoin یا بانک مرکزی ارزهای دیجیتال، یکی از هفت راهکاری ست که برای حمایت از گسترش ارزش‌های دیجیتال در صنعت خدمات مالی کشورهای حوزه ی خلیج فارس به کار گرفته می شود.

چاپ مستقیم روی پارچه در پرینترهای سری GTX از کمپانی Brother

کمپانی آمریکایی Brother با اضافه کردن قابلیت چاپ مستقیم بر روی پارچه (DTF) در سری پرینترهای GTX خود، قصد دارد طیف بزرگ تری از متقاضان پرینتر را به محصولات خود جلب کند. سری پرینترهای GTX که تا حالا قابلیت چاپ بر روی پلی استر و چرم را داشته اند، حالا امکان چاپ مستقیم بر روی انواع پارچه را هم دارند.
تکنولوژی DTF برای چاپ‌های کوچک مانند چاپ لوگو بسیار مناسب است، پرینترهای مجهز به این تکنولوژی قابلیت چاپ روی بسترهایی که چاپ بر روی آنها سخت است مانند مواد ترکیبی و نواحی ای که چاپ بر روی آنها سخت تر است مانند آستین و یقه لباس و انواع کلاه را دارد. کاربران پرینترهای سری GTX می توانند نرم افزار مخصوص DTF را به طور رایگان از شرکت سازنده، CADLink، دریافت کنند.

پاندمی کرونا بازار منسوجات بی بافت را رونق داد

پلتفرم تحقیقاتی IndexBox به تازگی گزارشی با عنوان “منسوجات بی بافت، چشم انداز بازار، پیش بینی‌ها و آنالیز بازار” تهیه کرده که خلاصه ی آن به شرح زیر است.
با شروع پاندمی کرونا، تقاضا برای ماسک‌های صورت و انواع پارچه‌های پزشکی باعث شده که صنعت منسوجات بی بافت در دنیا با رشد قابل ملاحظه ای رو به رو شود. کماکان کشور چین به عنوان بزرگترین تولید کننده ی این نوع پارچه در دنیا شناخته می شود و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۳۰ حجم تولید این پارچه سالانه به ۱۳ میلیون تن برسد. ارزش بازار منسوجات بی بافت تا آخر سال ۲۰۲۰، ۳۸.۳ میلیارد دلار تخمین زده شد که نسبت به سال گذشته، ۶.۹ درصد رشد داشته است. مهم ترین علت این رشد، پخش ویروس کرونا و افزایش چندبرابری تقاضا برای منسوجات پزشکی اعلام شده است.
با ادامه دار شدن پاندمی در سال گذشته، این رشد همچنان به سیر صعودی خود ادامه داد و با رشد ۸.۸ درصدی، به ۴.۱ میلیون تن در سال رسید. کشور چین با صادرات ۱.۴ میلیون تن از این منسوجات به کشورهای مختلف، با تصاحب ۳۴ درصد از سهم این بازار، کماکان بزرگترین سهامدار بازار این صنعت است. بعد از چین هم، لهستان، اسپانیا، جمهوری چک، هند و ژاپن سهامداران بعدی این صنعت هستند.
اما حالا انتظار می رود که با تولید واکسن و مقابله با کرونا در سطح جهان، از روند رشد این صنعت هم به تدریج کاسته شود و رشد منسوجات بی بافت در طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به پایین ترین حد خود برسد. اما این تقاضا در صنایع ساخت و ساز و کشاوزی که از پارچه‌های بی بافت مثل اسپان باند برای پوشش‌های گلخانه‌ها و سوله‌ها استفاده می کنند، همچنان بالا خواهد بود به شکلی که بعد از کرونا، عمده ترین بازار این صنعت را تشکیل خواهند داد.

کمپانی CANON از پرینتر یووی تخت ۱۳۵ GT ARIZONA رونمایی می‌کند

کانون پرینتر جدید سری ARIZONA 135 GT خود را عرضه کرده که یکی از مدل‌های سری پرینترهای شناخته شده و برنده جایزه ARIZONA ست، از چاپ با کیفیت بسیار بالا، راندمان و بهره وری عالی و پایداری کیفیت ویژه برخورار است که با کارکرد چندکاره ی خود، در مجموع هزینه‌های چاپ صرفه جویی می کند.
فناوری فلت بد این پرینتر که دارای لامپ‌های خشک کن UV است، از پس چاپ روی انواع بسترهای انعطاف پذیر، صیقلی و متخلل برمی آید. چاپ روی شیشه، آلمینیوم یا انواع دیگر فلزات، پارچه، چوب، PDF، مقوا، سرامیک و پلاستیک با این پرینتر به راحتی قابل انجام است. همچنین با کیت آپگرید Arizona Static Suppression که به طور اختیاری در اختیار کاربر قرار داده می شود، می توانید بر روی پلاستیک‌های سخت مثل آکریلیک، پلی کربنات و استرین هم چاپ انجام دهید. سیستم وکیوم فشار بالای این پرینتر هم این اطمینان را می دهد که بستر چاپی در حین چاپ کوچکترین لرزش یا تکانه ای نداشته باشد و این برای اجناس گرد و صیقلی هم به خوبی عمل می کند.
فناوری VariaDot در این پرینترها، حجم قطرات مرکب را به ۶ تا ۳۰ پیکولیتر می رساند که نه تنها در کیفیت فوق العاده ی چاپ موثر است، بلکه تا ۵۰ درصد در مصرف مرکب هم صرفه جویی می کند، همین ویژگی این پرینتر را در ردیف ماشین‌های اقتصادی قرار می دهد. این پرینتر همچنین دارای گواهی UL GREENGUARD Gold برای استفاده از مرکب‌های دوستتدار محیط زیست است چرا که در کنار مصرف انرژی پایین آن، فاکتورهای مربوط به سلامت محیط زیست را هم رعایت کرده است.

 

ابتکار The oneECG از Bobst:  نوآوری در صنعت چاپ و بسته‌بندی

این روزها دنیای بسته‌بندی به شدت در حال تغییر و تحول است. تغییر رفتار و تقاضای مشتریان از یک طرف و تغییر مقررات و قوانین دولتی و جهانی از طرف دیگر صاحبان برند را تحت فشار قرار می دهد که برای بقای خودشان هم که شده از این تحولات عقب نمانند. ظهور Industry 4.0 هم بسته‌بندی را به مرحله ای رسانده که هوشمند سازی کارخانه‌ها را بیش از همیشه ضروری می داند. در همین راستا، کمپانی Bobst فناوری مدیریت رنگ به نام Extended Color Gamut را معرفی کرده که چالش پایداری رنگ را در تمام سیستم‌های گراور، فلکسو و دیجیتال مرتفع می کند. این ابتکار که با نام oneECG شناخته می شود در همه زمینه‌های چاپ لیبل، بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر، کارتن‌های تاشوو مقواهای کنگره دار قابل استفاده است. شعار Bobst در این فناوری این است که: ” ما پایداری رنگ را در هر متد و بستر چاپی، با هر اپراتور و در تمام دنیا برای شما تضمین می کنیم. ”
البته نصب و استفاده ی موفقیت آمیز از oneECG به جریان کاری مدرن و به روز بودن تجهیزات چاپخانه هم بستگی دارد. فناوری Extended Color Gamut در کنار ماشین‌های تمام اتوماتیک سازگار با Industry 4.0 ، سیستم توزیع مرکب سالم و پیشرفته و جریان کار یکپارچه ی دیجیتال، به کاهش هزینه‌ها و هدررفت مواد خام و افزایش بهره وری کل جریان کاری کمک می کند.

GMG ColorBook راهنما یا مرجع رنگ؟

با افزایش اهمیت چاپ دیجیتال مخصوصا در صنعت بسته‌بندی، این سوال هم پررنگ تر می شود که: چگونه می توان رنگ‌های پانتون و رنگ‌های سفارشی یک برند را با همان چهار یا هفت مرکب ثابت چاپ تولید کرد؟ GMG ColorBook در GMG OpenColor این مشکل را حل می کند.
پیتر شفلر مدیر محصولات شرکت GMG می گوید: ” در چاپ دیجیتال، GMG ColorBook یک مرجع رنگ مورد تایید پانتون است که رنگ‌های پانتون و رنگ‌های سفارشی برندها را به شکل دقیق بر روی بستر چاپ پیاده سازی می کند. این نرم افزار یک راهنمای رنگ نیست، بلکه یک مرجع رنگ است که چون هربار وسط خود ماشین تولید می شود و اطلاعات مورد نیاز برای تولید رنگ را از ست مرکب‌ها و دیگر شرایط حاکم بر همان ماشین چاپ دریافت می کند، در عمل هم چاپ دقیق و پایداری را به دست می دهد.”
این نرم افزار برای نمونه گیری و نشان دادن توانایی ماشین در تولید رنگ‌های دقیق قبل از سفارش بهترین گزینه است. این نرم افزار همچنین می تواند اتصال خوبی میان بخش‌های مختلف چاپ از طراحی تا پیش از چاپ و از آنجا به سالن چاپ، مشتریان و صاحبان برند ایجاد کند.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید