حبیبه کرمانی، مدیر اجرایی پارسی‌چاپ:

0
2337

سفارشات آنلاین؛ ارتباط بهتر چاپخانه‌دار با مشتریان

نه تنها به خاطر کرونا، بلکه به دلیل مزایای همه جانبه و صرفه‌جویی در هزینه و زمان و نیز سهولت پیگیری‌ها و حتی تبادل آسان کار بین شهرهای مختلف، حالا مدل کسب و کار آنلاین در کشور رواج می‌یابد. پارسی‌چاپ، مدلی از این کسب و کارهاست، در حوزه چاپ و تفاوت اصلی آن با سایر چاپخانه‌ها در نحوه انجام سفارش است. به این صورت که کلیه مراحل چاپ از دریافت فایل چاپی از مشتری تا تحویل کار تمام شده به‌صورت آنلاین بوده و نیازی به مراجعه مشتری به‌صورت حضوری به چاپخانه نیست.این مدل کسب و کار برای سهولت انجام پروسه چاپ یک سفارش برای مشتری و چاپخانه‌دار پایه ریزی شده است. برای آشنایی بیشتر با فضای سفارشات آنلاین خدمات‌دهی در پارسی‌چاپ، با حبیبه کرمانی، مدیراجرایی این مجموعه گفتگو می‌کنیم و با یک تیر دو نشان می‌زنیم. هم چاپخانه‌ای با سفارشات آنلاین را معرفی می‌کنیم و هم با یکی از زنان موفق در صنعت چاپ آشنا می‌شویم.

سفارشات آنلاین را در یک کلام چگونه تعریف می‌کنید؟
هدف از ایجاد سامانه آنلاین طراحی و چاپ، ایجاد شرایطی برای مشتریان است تا بدون نیاز به مراجعه حضوری به چاپخانه بتوانند سفارش خود را ارسال و پس از چاپ تحویل بگیرند .اما درصورتی که فردی بخواهد، سفارش خود را به‌شکل حضوری تحویل دهد می‌تواند با مراجعه به آدرس شرکت، نسبت به سفارش کار مورد نظر خود اقدام کند.مشتریان ما می‌توانند تمامی مراحل انجام سفارش از انتخاب نوع کاغذ، تیراژ و بقیه موارد را تا مرحله ارسال، هر لحظه در پنل کاربری خود مشاهده کنند و از روند تکمیل پروسه چاپ مرحله به مرحله مطلع شوند.

سفارشات آنلاین چه مزیت‌هایی برای مشتریان دارد؟
کسب و کار پارسی‌چاپ ، به‌صورت آنلاین بوده و همین امر موجب برتری بسیاری از کسب و کارهای سنتی است که مشتری تنها با مراجعه به سایت چاپخانه، می‌تواند سفارش خود را به ثبت برساند. ناگفته نماند که بسیاری از همکاران عزیز نسبت به دریافت سفارشات مشتریان با استفاده از تلگرام و یا واتساپ اقدام می‌کنند که این به معنی برخورداری از سامانه چاپ آنلاین نیست و منظور از کسب و کار آنلاین، برخورداری از شرایطی است که مشتریان بتوانند کلیه مراحل سفارش خود را به‌صورت لحظه ای مشاهده و دنبال کنند. این نوع از کسب و کارها که پارسی‌چاپ نیز یکی از آن‌هاست، مزیت‌های مختلفی را برای مشتری به همراه دارد از جمله :
– عدم نیاز به مراجعه حضوری به چاپخانه
– صرفه جویی در وقت مخاطب
– صرفه جویی در هزینه‌های تمام شده سفارش
– امکان پیگیری لحظه‌ای سفارش بدون نیاز به برقراری تماس با چاپخانه
– امکان دریافت خدمات طراحی آنلاین
– امکان اعلام تمایل مشتری بر ارسال محموله به آدرس ایشان و دریافت سفارش با استفاده از خدمات پیک موتوری / پست و یا تیپاکس

چه پیشنهادهایی به همکاران خود برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین دارید؟
در مدل‌های کسب و کارهای آنلاین، تمامی مراحل انجام یک پروسه کاری با تعداد نفرات کم‌تری انجام می‌شود و همین امر موجب شده تا هزینه‌های نهایی چاپخانه هم کاهش یابد. با توجه به مدل کسب و کار آنلاین و کاهش هزینه‌های تمام شده برای چاپخانه و هم‌چنین نحوه سفارش که به‌صورت غیر حضوری است، به‌طورکلی، هزینه‌های تمام شده برای مشتری کاهش یافته و محصول ارزان‌تر از روش سنتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
از جمله توصیه‌ها و پیشنهادهایی که می‌توانیم به چاپخانه‌هایی که قصد ورود به حوزه آنلاین را دارند و یا می‌خواهند روش کاری خود را از سنتی به آنلاین، تغییر دهند، داشته باشیم این موارد است:
الف – از تیم برنامه نویس و UI کار قوی استفاده کنند و سعی کنند وب‌سایت خود را به‌شکلی حرفه ای طراحی کنند و تمامی جوانب را در نظر بگیرند .
ب – با استفاده از دانش تیم فنی که در مرحله قبل هم ذکر شد ، پلتفرمی جامع و همه جانبه را طراحی کنند تا به تمامی نیازهای مشتری پاسخ داده شود.

سفارشات شما بیشتر از تهران است یا شهرستان‌ها هم با شما کار می‌کنند؟
بسیاری از مشتریان پارسی‌چاپ نسبت به ارسال سفارشات خود از شهرستان‌هایی به جز تهران اقدام می‌کنند که لازم است سفارشات‌شان‌ به منطقه آن‌ها ارسال شود. ما برای این دسته از افراد تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم که پس از اتمام پروسه چاپ محصول،سفارشات ایشان توسط پست یا تیپاکس ( بنابر اعلام تمایل مشتری) ارسال شود. شیوه تبلیغات ما بیشتر به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صورت دهان به دهان است .یعنی مشتریان راضی، ما را به دیگران معرفی می‌کنند و موجب مراجعه مشتری جدید به ما می‌شوند .در واقع کیفیت و نحوه خدمت رسانی موجب شهرت و محبوبیت ما شده است.

عمده‌ترین چالش‌هایی که تا الان با آن درگیر بوده‌اید، چه بوده است؟
در هر کسب و کاری چالش‌های مختلفی وجود دارد که نیاز است با سیستم مدیریت قوی آن‌ها را رفع کرد و بهترین تصمیم‌ها را گرفت. از جمله چالش‌های گریبان‌گیر کسب و کارهای آنلاین چاپی، این موارد است:
– عدم تعادل قیمت‌ها و افزایش لحظه ای تعرفه‌ها
– بدقولی بعضی چاپخانه‌ها و نداشتن تعهد‌ به مشتری که موجب نارضایتی مشتریان می‌شود
– اشتباهات مشتریان در هنگام ارسال فایل‌های خود و بی‌دقتی در تنظیمات رنگی و اندازه دقیق کار

شما در مجموعه پارسی‌چاپ، متخصصان آی تی و نرم‌افزار را به‌صورت مقیم در اختیار دارید یا در چارچوب قرارداد پشتیبانی؟
بله. برای راه‌اندازی یک کسب و کار موفق آنلاین باید حتما از یک تیم فنی و متخصص در حوزه آی تی و تیم طراحی وبسایت و UI قوی بهره‌مند بود .در غیر این‌صورت در هنگام بروز مشکل سامانه دچار اختلال شده و سفارشات مشتریان به حالت تعلیق در خواهد آمد که این موضوع موجب نارضایتی مخاطبان و از دست رفتن اعتبار کسب و کار خواهد شد .ما به منظور طراحی وب‌سایت و سامانه آنلاین دریافت سفارشات چاپی خود از خدمات فنی شرکت کرگدن استفاده کرده‌ایم و سپس از پشتیبانی آن‌ها بهره‌مند بوده‌ایم. با توجه به مشاوره‌های مختلف در زمینه راه اندازی کسب و کار آنلاین توانسته ایم به خوبی پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشیم.
آیا چاپخانه‌های دیگر هم به شما سفارش می‌دهند؟ و شما برای کدام خدمات از چاپخانه‌های همکار کمک می‌گیرید؟
بله، برخی از همکاران ما به دلیل حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت‌های تمام شده در پارسی‌چاپ ، تمایل به ارسال سفارشات چاپی خود به ما را دارند. در حالت کلی پارسی‌چاپ قادر است هر نوع سفارش چاپی را تحت پوشش خود قرار دهد .اما در صورتی‌که انجام سفارشات چاپی از توانایی خودمان در هنگام چاپ خارج شود (مثلا در مناسبت‌هایی نظیر عید نوروز ) پیش آمده که انجام بخشی از سفارشات خود را به همکاران خود واگذار کرده باشیم. البته این موضوع باعث بالا بردن قیمت‌ها نمی‌شود و قیمت تمام شده برای مشتری با هیچ‌گونه تغییری مواجه نخواهد شد.

کمی درباره قیمت‌ها توضیح دهید، آیا قیمت‌ها روزانه به‌روز می‌شوند یا هرچند وقت یک‌بار؟
متاسفانه قیمت‌ها با توجه به نوسانات بالای ارز و وابسته بودن قیمت کاغذ به نرخ ارز، ثابت نبوده و دچار نوسانات بسیاری است. بنابراین در صورتی‌که نوسانی در بازار و قیمت‌ها به‌وجود آید، همکاران ما پلتفرم دریافت سفارشات را آپدیت(به‌روز) می‌کنند و مشتری نیز با قیمت جدید سفارشات خود را به ثبت می‌رساند.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید