خبرهایی از شرکت‌های بزرگ صنعت چاپ در جهان

0
2403

وزارت آموزش و پروزش عمان چاپ سه‌بعدی را به مراکز آموزشی می‌برد

وزارت آموزش و پرورش عمان یک قرارداد همکاری با شرکت Occidental Oman برای راه‌اندازی برنامه‌های آموزشی تخصصی چاپ سه بعدی در مدارس و مراکز آموزشی عمان امضا کرده است.
در چارچوب این برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان با توانایی‌های چاپ سه بعدی در عرصه مهندسی و طراحی آشنا می‌شوند.
این قرارداد بین ماجد بن سعید بن سلیمان البحری، معاون وزیر و مسئول امور اداری و اقتصادی وزارت آموزش و پروش عمان و استفن کلی رئیس و مدیرکل شرکت Occidental Oman امضا شد.
البحری در مورد این توافقنامه گفت: «با امضای این قرارداد برنامه‌های آموزشی تخصصی و فنی در زمینه طراحی مهندسی با استفاده از چاپ سه بعدی به معلمان سال های ۱۰ تا ۱۲ دبیرستان در سراسر عمان آموزش داده می‌شود.
این برنامه‌ها نقطه شروعی برای آموزگاران و دانش‌آموزان است تا با قابلیت‌های طراحی مهندس و چاپ سه‌بعدی آشنا شده و در این زمینه مهارت خوبی کسب می‌کنند. در چارچوب این برنامه مبانی و اصول طراحی و چاپ سه‌بعدی آموزش داده می‌شود.»
در مرحله اول ۱۱۰ آموزگار و ۱۰۶ دانش‌آموز در این دوره‌های آموزشی شرکت خواهند کرد.

هایدلبرگ هفته نوآوری را به صورت مجازی برگزار می‌کند

هایدلبرگ با شعار همواره یک گام جلوتر (ALWAYS A STEP AHEAD) هفته نوآوری این شرکت را از ۱۳ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ به صورت یک رویداد مجازی برای مشتریان خود برگزار می‌کند.
این برنامه‌ها در کارخانه ویسلوخ این شرکت اجرا می‌شود. هر روز هفته اختصاص به یک موضوع و حوزه صنعت چاپ دارد. برنامه‌ها از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شوند. روز اول به چاپ بسته‌بندی و روزهای دوم و سوم به دیجیتال سازی وتنوع‌سازی اختصاص دارد. این برنامه‌ها از مرکز چاپ رسانه که اکنون به کارخانه ویسلوخ منتقل شده پخش می‌شود. در طول هفته نوآوری هایدلبرگ جدیدترین نوآوری‌ها در عرصه فناوری افست ودیجیتال را برای چاپکاران بسته‌بندی و بخش‌های مختلف بازار لیبل معرفی می‌کند.
لودویک آلگوور مدیرجهانی فروش و بازاریابی هایدلبرگ می‌گوید: «ما به توسعه راه‌حل‌های دیجیتال هوشمند برای پاسخگویی به نیازهای مشتریانمان سرعت بخشیدم. در هفته نوآوری ۲۰۲۱ بار دیگر توانایی‌های خودمان را به عنوان یک شرکت پیشگام در عرضه فناوری به نمایش می‌گذاریم تا از این طریق آینده کسب و کار مشتریانمان را تضمین کنیم.»
شرکت‌کنندگان در این رویداد مجازی می‌توانند اطلاعات در مورد تجهیزات و خدمات هایدلبرگ کسب کنند. به عنوان مثال یک ویدیو کلیپ پرتال جدید هایدلبرگ به نام Heidelberg Plus را معرفی می‌کند.
تنها با یک بار ثبت نام دراین پرتال مشتریان می‌توانند به تمام اطلاعات و امکانات هایدلبرگ دسترسی داشته باشند. در طول این هفته قابلیتهای ماشین‌های افست هایدلبرگ از جمله Speedmaster CX75 و سیستم مشاوره اتوماتیک Performance Advisor Technology که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند معرفی می‌شود. مشتریان بین‌المللی هایدلبرگ در بخش‌های چاپ بسته‌بندی و لیبل نیز قابلیت‌ها و موفقیت‌های خود را از طریق ویدیو به نمایش می‌گذارند. از سوی دیگر مشتریان هایدلبرگ و علاقمندان می‌توانند در طول هفته با متخصصان هایدلبرگ تماس برقرار کرده و از آن‌ها مشاوره بگیرند. برنامه‌ها به زبان انگلیسی و با زیرنویس به زبان‌های مختلف پخش می‌شود.

واکسن شرط حضور در فسپا

برگزارکنندگان نمایشگاه فسپا (Fespa) اعلام کردند که آن دسته از مسافرانی که واکسن زده‌اند می‌توانند در نمایشگاه چاپ جهانی فسپا که در ماه اکتبر در آمستردام برگزار می‌شود شرکت کنند. کشور هلند تاکنون از ورود مسافرین از کشورهایی که میزان ریسک بیماری کووید در آن‌ها بالا است ممانعت به عمل می‌آورد. ولی به تازگی مقامات هلند اعلام کرده‌اند کسانی که هر دو دوز واکسن کرونا را زده‌اند می‌توانند به این کشور سفر کنند. البته نوع واکسن‌ها باید مورد تآیید اتحادیه اروپا باشد.
مدیر اجرایی نمایشگاه فسپا نیل فلتون می‌گوید: «ما می‌دانیم چاپکاران در سراسر جهان شوق فراوانی برای حضور فیزیکی در نمایشگاه دارند تا بتوانند اطلاعات خود را در عرصه چاپ فرمت عریض، چاپ دیجیتال، چاپ پارچه و چاپ سیلک اسکرین به روز کنند. در نمایشگاه امسال صدها دستگاه، تولیدات و خدمات جدید به نمایش در می‌آید و چاپکاران نمی‌خواهند این فرصت از دست بدهند.»
با وجود امکان مسافرت به آمستردام برای حضور در نمایشگاه بازدیدکنندگان باید قوانین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در طول بازدید خود رعایت کنند.
تاکنون بیش از ۳۰۰ شرکت حضور خود را در نمایشگاه Fespa Print Expo قطعی کردند. نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ در مرکز نمایشگاهی RAI درآمستردام برگزار می‌شود. شرکت‌های بزرگ در نمایشگاه از جمله آگفا، کداک، کانن، دورست، رولند دی جی و میماکی تولیدات جدیدی در نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.
تولید کنندگان سطوح چاپ‌پذیر و مواد چاپی از جمله A3، Ahlstorm Munksjo، اَوری دنیسون، Hexis و Re- Board Technology جدیدترین محصولات خود را به نمایش می‌گذارند. سازندگان متخصص در سیستم گردش کار و مدیریت رنگ مثل Barbieri Electronic، Inedit، One Vision ، Onyx Graphics و Print Factory نیز سیستم‌های نرم‌افزاری خود را ارایه می‌کنند.
همزمان با فسپا، نمایشگاه Sign Expo که ویژه تابلوها و نشانه‌های تبلیغاتی غیرچاپی است نیز برگزار می‌شود. اسپانسر اصلی این نمایشگاه فدراسیون ساین اروپا است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت www.Fespaglobalprintexpo.com مراجعه کنید.

کنگره لیبل نمایشگاه لیبل اکسپو در ایلینویز آمریکا برگزار شد

اولین رویداد زنده نمایشگاه لیبل اکسپو پس از ۱۸ ماه طی روزهای ۲۹ و ۳۰ سپتامبر در شهر شیکاگو برگزار شد. در این گردهمایی دو روزه که کنگره لیبل ۲۰۲۱ (۲۰۲۱ Label Congress) نام دارد ۱۰ برنامه و چندین پنل تخصصی برگزار شد.
در اولین روز جدیدترین روندها و فناوری‌های کلیدی صنعت لیبل معرفی شدند. شرکت‌های بزرگی چون گروه فلینت AB Graphics در مورد جلوه‌های ویژه چاپی در صنعت لیبل سخنرانی کرده و جدیدترین تحولات در این عرصه را معرفی کردند.
در روز دوم تمرکز بر بهینه کردن و توسعه روش‌های کاری و تجاری صنعت لیبل بود. تأثیر اتوماسیون و مزایای Industry 4.0 که انقلاب صنعتی مهمی به شمار می‌آید در عرصه صنعت لیبل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شرکت ۳M مواد جدید خود برای صنعت لیبل را که Press ready نام دارد معرفی کرد. این متریال جدید دارای یک لایه کوتینگ است که می‌توان از آن در فرایندهای مختلف چاپی آنالوگ و دیجیتال استفاده کرد.
شرکت Accreply دستگاه روده کن جدید خود را که می‌توان به دلخواه و متناسب با کاربردهای مشتری پیکربندی کرد به نمایش گذاشت.
شرکت Baldwin Technology در مورد فناروی‌های جدید خود که برای تولید لیبل به کار می‌رود توضیحات مفصلی ارایه کرد. این تجهیزات شامل سیستم‌های جرقه‌زن و تجهیزات خشک‌کن یووی و ال ای دی بود. دیگر تجهیزات شرکت شامل سیستم کنترل و نظارت و عیب‌یابی کارهای چاپی و تجهیزات اندازه‌گیری رنگ می‌شود که روی ماشین چاپ نصب می‌شوند.
شرکت Coatings & Adhesives Corporalion کوتینگ ضدمیکروب خود و انواع دیگر کوتینگ‌های جدید این شرکت را به نمایش گذاشت. علاوه بر کوتینگ و چسب این شرکت پلی‌مر برای کاربردهای خاص می‌سازد.
شرکت اپسون ورنی ویژه خود را برای چاپ دیجیتال عرضه کرد. این ورنی را می‌توان روی کارهای چاپی دیجیتال ۴ رنگ نشاند تا جذابیت و زیبایی کار را افزایش دهد و نوعی جلوه فویل متالیک به کار ببخشد. این ورنی را می‌توان به صورت موضعی روی کار منتقل کرد و برخی از عناصر طراحی از جمله لوگو، عکس و گرافیک را متمایز کرد.
گروه فلینت که زایکن بخشی از آن است علاوه برمرکب‌های جدید ماشین چاپ دیجیتال لیبل زایکن مدل Cheetah CX500 را که برای چاپ لیبل و بسته‌بندی طراحی وساخته شده در معرض دید عموم قرار داد. دیگر شرکت‌ها از جمله فوجی فیلم و دیگران نیز در مورد آخرین دستاوردهای خود اطلاعات خوبی ارایه کردند.

گردهمایی بزرگان رسانه و تکنولوژی دیجیتال در دوسلدورف

در روزهای ۲۰ و ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ تولیدکنندگان رسانه، تصمیم‌گیرندگان اصلی این صنعت و آژانس های بازاریابی و IT در شهر دوسلدورف گردهم می‌آیند. نام این رویداد PRINT & DIGITAL CONVENTION CPDC است. برگزار کنندگان این رویداد f.mp و مرکز نمایشگاهی دوسلدورف هستند. در مجموع ۴۸ سخنرانی و کارگاه و همچنین بیش از ۶۰ شرکت نمای کاملی از تولیدات و خدمات خود را در عرصه چاپ و بازاریابی چند کاناله ارایه می‌کنند.
این گردهمایی به صورت آنلاین نیز پخش می‌شود. برنامه‌های این گردهمایی به ۸ موضوع اصلی تقسیم شده‌اند. این موضوعات شامل طراحی داخلی / خارجی، برند و محصول، چاپ ارزش افزوده، لیبل و بسته‌بندی‌، مدارهای الکترونیکی چاپی، بازاریابی دیالوگ و تولید پایدار رسانه می‌شود. نوآوری‌ها و روندهای جدید و خلاق در این ۸ عرصه معرفی می‌شوند. از جمله شرکت‌کنندگان در این رویداد می‌توان شرکت‌های Kohler Paper، کانن، موندی و اوکی را نام برد. در این گردهمایی و نمایشگاه علاوه برای تجهیزات، نحوه تولید حتوای آینده محور نیز به نمایش در می‌آید. سیستم‌های گردش کار چاپ دیجیتال، سیستم‌های تکمیلی جدید و راه‌حل‌های بسته‌بندی پایدار از جمله دیگر مواردی هستند که به نمایش در می‌آیند.
در چارچوب کارگاه‌های متعدد، تولید رسانه به صورت پایدار و دوستدار محیط‌زیست، اتوماسیون در بازاریابی و چاپ با ارزش افزود نیز به صورت عملی آموزش داده می‌شود.

ماشین جوهرافشان جدید از فوجی فیلم

شرکت فوجی فیلم به تازگی یک ماشین جوهرافشان یووی جدید برای صنعت لیبل به بازار عرضه کرده است. این ماشین Label Press LP350 نام دارد.
این ماشین در اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه می‌شود. بازار اصلی این ماشین جدید صنعت لیبل است. ماشین از مرکب‌های یووی ۴ رنگ همراه با دورنگ نارنجی و بنفش استفاده می‌کند. این ماشین می‌تواند ۹۴ درصد از مرکب‌های پانتون را بازتولید کند. این ماشین مجهز به دو کانال رنگ سفید نیز می‌باشد. رزولوشن دستگاه ۶۰۰×۳۰۰ dpi و ۴ سطح خاکستری است.
ماشین جدید فوجی فیلم از مرکب‌های جدید یووی این شرکت استفاده می‌کند که در مقابل آب و مواد شیمیایی مقاوم هستند. این ویژگی‌ها برای تولید لیبل اهمیت فراوانی دارد. این دستگاه‌ با دو عرض متفاوت ۱۳ اینچ و ۹ اینچ عرضه می‌شود. دستگاه به سیستم حذف الکتریسیته ساکن (جرقه‌زدن)، تمیز کردن مدیا و چاپ اطلاعات متغیر مجهز است.
علاوه بر این سیستم‌ها چاپگر جدید به سیستم نورد خنک کنده که برای چاپ لیبل‌های شرینک اسلیو اهمیت فراوانی دارد نیز مجهز است. این دستگاه می‌تواند روی انواع مدیا لیبل با بدون زیره، فیلم متالایز و کاغذهای پوشش دار و بدون پوشش (Coated & Uncoatel) چاپ کند.
دستگاه از سیستم نرم‌افزار مدیریت چاپ فوجی فیلم که Fuji Film color Path Sync نام دارد استفاده می‌کند.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید