درصدد به‌روزرسانی چاپخانه با فناوری جدید هستیم

0
863

درصدد به‌روزرسانی چاپخانه با فناوری جدید هستیم
محمد لطفی، مدیر چاپ مشهد رول:




مدیر اولین چاپخانه لیبل‌های پشت چسبدار در مشهد، یکی از بازدیدکنندگان لیبل اکسپو در بلژیک بود و علیرغم مشکلات تجاری و انتقال ارز و موانع دیگر، باور دارد که چاپخانه باید هر چند سال به‌روز شود و R&D را جزئی ضروری از فعالیت چاپخانه می‌داند. ببینیم در لیبل اکسپو چه چیزی چشم او را گرفته است.
محمد لطفی مدیر چاپخانه مشهد رول می‌گوید از سال ۹۴ هر سال به لیبل اکسپو آمده و در سال‌های اخیر کرونا وقفه‌ای در این برنامه انداخت. او درباره نمایشگاه امسال می‌گوید:
“پس از چند سال وقفه به خاطر کرونا، لیبل اکسپو با دست پر گشایش یافت. محصولات، راه‌حل‌ها و مواد مصرفی پیشرفته در این دوره چشمگیرتر از همیشه بود. از جمله چیزهایی که توجه مرا جلب کرد، ساخت سیلندر کلیشه به صورت اسلیو و بی‌نیاز از چسب کلیشه بود که بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.”

لطفی ضمن توضیحی کوتاه جایگاه خود را در صنعت چاپ به‌ویژه در شهر مشهد بیان می‌کند:
“در سال ۱۳۸۲ چاپ شایسته را راه‌اندازی کردم که با ماشین افست عمدتا به چاپ اوراق اداری اشتغال دارد. پس از آن به مشهد رول، راه‌اندازی شد که اولین چاپخانه لیبل پشت چسبدار در مشهد است. اکنون دخترم (مینا لطفی)، کارشناس کامپیوتر، مدیر این چاپخانه است. دو دستگاه چینی مدل زونتن با امکانات کلدفویل، دایکات مگنتی، … و رول به رول در این چاپخانه در حال کار هستند.
به تازگی چاپخانه مشهد لفاف سبز را هم راه‌اندازی کرده‌ایم که پسرم (رضا لطفی)، کارشناس شیمی، مدیرعامل آن است و با دستگاه هلیو ۸ رنگ و ماشین پاکت‌سازی آغاز به کار می‌کند. خط تولید پاکت ساندویچی دو رنگ فود گرید، برای مواد غذایی و تولید محصولات پایدار، از اهداف این چاپخانه است.”

لطفی با بیان این نکته که ۴۵ نفر در این سه چاپخانه خانوادگی مشغول به کار هستند، یادآور می‌شود که توسعه این واحدها به برکت درآمد خود چاپخانه میسر شده، اما برای توسعه و به‌روز شدن و نصب دستگاه‌های جدید، نیاز به حمایت و ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها داریم.
در نمایشگاه لیبل اکسپو درباره تجهیزات مناسب برای چاپ جعبه‌های دارویی و جعبه‌های مقوایی با ماشین رول کم عرض بررسی کردم. انواع این ماشین‌های ساخت چینی و هند هم بود که قیمت‌های مناسب‌تری داشتند ولی مایلیم ماشین اروپایی برای چاپ و تکمیل جعبه داشته باشیم. شرط تحقق این آرزو، این است که بانک‌ها با ما همکاری کنند. تاکنون که بانک‌ها همکاری رضایت‌بخشی با ما نداشته‌اند.
لطفی نوسازی و به‌روز شدن چاپخانه را برای پاسخ به نیازهای آینده‌ی مشتریان چاپخانه ضروری می‌داند. او برخی از مشتریان خود را نام می‌برد. داروسازی ثامن، آسا دارو، سجاد دارو و چند شرکت دارویی دیگر، همچنین شرکت‌های سحرخیز (برای انولوپ و تگ چای کیسه‌ای)، شاداب و چین چین در گروه صنایع غذایی. علاوه بر این‌ها، او از مشتریانی صحبت می‌کند که از کشورهای همسایه می‌آیند مثل افغانستان، ترکمنستان و عراق که البته سفارش خود را در ایران تحویل می‌گیرند و پرداخت آنها ریالی است.
لطفی یادآور می‌شود: “مشتریان ما تا به حال سفارش خاصی نداشته‌اند که ما قادر به انجام آن نباشیم ولی به هر حال ماشین‌ها به تدریج قدیمی می‌شوند و دستگاه‌های جدید به بازار می‌آید که قابلیت‌های بیشتری دارند. چاپخانه باید واحد R&D فعال داشته باشد و برای به‌روزرسانی فناوری و تجهیزات، آمادگی پیدا کند.”

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید