دیدار علی اکبر ابراهیمی با دو پیشکسوت و بازدید از دو چاپخانه پیشرو پس از جلسه معارفه

0
2632

مدیرکل جدید دفتر چاپ و نشر کار خود را آغاز کرد

علی اکبر ابراهیمی
مدیرکل دفتر چاپ و نشر ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی علی اکبر ابراهیمی را به سمت مدیرکل دفتر چاپ و نشر ارشاد اسلامی منصوب کرد. وی پیش از این چندین سال در سمت معاونت این اداره انجام وظیفه می کرد.

جلسه معارفه علی اکبر ابراهیمی، مدیرکل جدید و تودیع مدیر‌کل پیشین دفتر چاپ و نشر ارشاد با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی، روز چهارشنبه ۱۲ آبان در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند در این مراسم از تلاش‌ها و فعالیت‌های مدیران پیشین تشکر کرد و به مدیران جدید خیرمقدم گفت.
معاون امور فرهنگی گفت: اداره چاپ و نشر از بخش‌های مهمی است که به موضوع صنعت چاپ می‌پردازد. زحمات آقای دانش در این سال‌ها قابل تقدیر و ارزشمند است و امیدوارم آقای ابراهیمی که برآمده از این مجموعه هستند نیز اهتمام جدی به رفع مشکلات داشته باشند.
او ادامه داد: تشکیل شورای سیاست‌گذری چاپ، رفع مشکلات این حوزه، تدوین و نظارت بر چاپخانه‌ها و توجه به صنوف مرتبط با چاپ باید در دستور کار قرار گیرد. تدوین نظارت بر چاپخانه‌ها و توجه به صنوف مرتبط با چاپ از دیگر وظایف است.
احمدوند با اشاره به “استقبال صنوف از انتصاب ابراهیمی و استفاده از این فرصت برای پیشروی در صنعت چاپ” گفت: توجه به پدیده‌های نوظهور در حوزه چاپ از اهمیت بالایی برخوردار است. منظور از نشر، بسترهای عرضه محتواست که باید در معاونت به آن توجه جدی داشته باشیم. از همکاران هم برای تسریع این امر انتظار همدلی دارم.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت برنامه‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی و ضروت تداوم این فعالیت‌ها در دوره جدید گفت: قدردان این زحمات هستیم. ان‌شاءالله این روند توسعه یابد و با در نظر گرفتن امکانات، باشگاه‌ها گسترده شود. این فعالیت‌ها به هیچ وجه نباید متوقف شود.
او ادامه داد: پژوهش و مطالعه از برنامه‌های اصلی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی این اداره‌کل خواهد بود و در این زمینه نباید از هیچ هزینه‌ای دریغ کرد. متاسفانه به‌شدت با مشکل کمبود منابع علمی و پژوهشی معتبر مواجه هستیم که باید تلاش شود جای خالی این‌ها بر طرف شود. فعالیت‌های سال‌های اخیر حتما باید ادامه یابد و در مواردی که نیاز به تغییر و تقویت است حمایت کنیم.
احمدوند یادآور شد مدیران جدید باید با سعه صدر نظرات کارشناسی تشکل‌ها و افراد مختلف را شنوا باشند و از میان آن‌ها استخراج کنند.
همچنین مهرزاد دانش ضمن تبریک به مدیران انتصابی جدید گفت: خوشحالم از این‌که فردی جایگزین من می‌شود که در طول چهار سال گذشته از دوستان همکار من بوده است و در این سال‌ها بارها از تجربیات وی بهره‌مند شدم. اما بیشتر از آن خوشحالم که فردی منصوب شده است که سال‌ها در دفتر چاپ و نشر فعالیت داشته است. از همکاران خود در این مجموعه نیز بسیار سپاسگزارم و اگر قصور یا تقصیری داشتم، امیدوارم مرا عفو کنند.
برنامه اولین روز کاری مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر
علی‌اکبر ابراهیمی در اولین حرکت پس از مراسم معارفه به یدار دو تن از پیشکسوتان صنعت چاپ شتافت اسکندر خمسه‌پور، رئیس انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ و مدیرعامل ورنی چاپ، و نیز محمدی مدیرعامل چاپ تک، دو کهن مرد خانواده چاپ، میزبان مدیرکل جدید دفتر چاپ ونشر بودند. در این دیدارها رئیس و نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و علی طارمی راد، مدیر عامل سابق شرکت افست، ابراهیمی را همراهی می‌کردند.
سپس او به دو چاپخانه پیشرو که مدیران جوان و خلاق آن‌ها، موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند، رفت و با سعید حاجیلو مدیر مجتمع چاپ نقش الماس و نیز امیرهومن محمدی، مدیرعامل چاپ هودیس دیدار و از بخش‌های مختلف این چاپخانه‌ها بازدید به عمل آورد.
این حرکت سمبلیک مدیر کل جدید به عنوان نشانه‌ای از تکریم چهره‌های قدیمی و با تجربه و نیز تقدیر از مدیران خلاق و کارآفرین، در بعضی شبکه‌های اجتماعی بازتاب خوبی داشت.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید