علیرضا علیپور، مدیر چاپ اطلس(تبریز):

0
2209

برنامه ۳ ساله‌ای برای توسعه در نظر داریم

علیرضا علیپور
مدیر چاپ اطلس(تبریز)

مجموعه چاپخانه اطلس در سال ۱۳۶۱ تاسیس شده و در سال ۱۳۹۴ بنا به نیاز استان، تصمیم به وارد کردن اولین دستگاه چاپ فرمت بزرگ از کشور آلمان گرفت و در سال ۱۳۹۸ اقدام به خرید دستگاه چاپ رولند ۸۰۶ با لاک و نیز یک دستگاه رولند ۸۰۲ از داخل کشور کرد. هم‌زمان با خرید این دستگاه ها به یک دستگاه رول بازکن عرض ۱۷۰ساانتی متر نیز مجهز شد. علیرضا علیپور، مدیر چاپ اطلس(تبریز)در این باره می گوید:
اولین دستگاه چاپ ما از کشور آلمان خریداری شد که برای این مجموعه تقریبا ۲۳۰،۰۰۰یورو هزینه داشت و برای تجهیز این دستگاه، به دلیل قانون منع واردات دستگاه مستعمل ۲دستگاه چاپ افست با قیمت بالاتر از قیمت بین المللی، دستگاه چاپ رولند ۸۰۰ از داخل کشور با قیمت ‌روز حدود ۱۲ میلیارد تومان تامین شد. علاوه بر این، برای دستگاه های وابسته نیز حدود ۴میلیارد تومان هزینه کردیم.
متاسفانه ما برای تجهیز، تولید و کارآفرینی، نتوانستیم هیچ کمکی از بانک ها برای تسهیلات این مجموعه دریافت کنیم( البته به علت قوانین دست و پا گیر و نیز نداشتن رابطه!).
اما در جهت خرید اولین دستگاه افست ۶ ورقی چهار رنگ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با توجه به نیاز استان، کمک های زیادی در جهت اخذ مجوز و تسهیل در جهت واردات این دستگاه کردند که جای تقدیر دارد.
به دلیل بزرگ بودن دستگاه چاپ ۶ ورقی و وزن بالای آن، نیازمند خرید سوله در سال ۱۳۹۷ شدیم و متعاقبا اقدام به تجهیز چاپخانه کردیم. از آنجایی که استان در بخش صنعتی، موادغذایی و پوشاک، دارای کارگاه های کوچک فراوان و کارخانه های خصوصی است، اکثر فعالیت ما به چاپ لمینیت رویه کارتن های صادراتی و بسته بندی محصولاتی مانند کیک و شکلات و ظروف تفلون و حوله و بهداشتی اختصاص دارد.

ما قبل از سال ۹۶ با ۵نفر پرسنل در چاپخانه فعالیت داشتیم و در حال حاضر به طور مستقیم ۱۸نفر مشغول به کار هستیم و اینکه با تجهیز ماشین آلات چاپ بستر خرید لمینت اتوماتیک نیز برای واحد های کارتن سازی فراهم شده است و تعداد زیادی همکار به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند و طبیعتا با تجهیز دستگاه ها و تنوع کار، سفارشات بیشتر هم خواهد شد، ولی در حال حاضر به علت تحریم، کرونا و علی الخصوص قیمت بالای گلاسه و کیفیت پایین مقوا با قیمت بالا و بسته شدن مرزها، افت شدیدی را امسال نسبت به سال های قبل داشتیم.

با افزودن دستگاه بزرگ و با کیفیت چاپ بالاتر و همچنین استفاده ار اپراتور حرفه ای و مواد اولیه با کیفیت خوب و خرید دستگاه رول بازکن جهت ارائه خدمات مستقیم، توانسته ایم رضایت مشتری را از بابت کیفیت را به دست آوریم.

قبل از سال ۹۹ در بخش صادرات به صورت مستقیم و به‌خصوص غیر مستقیم با کشور عراق، افغانستان و نیز آذربایجان روابط خوبی داشتیم که امسال، به‌دلیل قیمت بالا و کیفیت پایین مقوا و گلاسه ، بیماری کرونا، بسته بودن مرزها و تحریم ها، این فرایند کاهش یافته و موجبات کوچ مشتریان به کشور همسایه ترکیه فراهم شده است.
هدف ما از ابتدا افزایش کیفیت و کمک در جهت صادرات بوده است، با توجه به این هدف، اگر نظام بانکی کمی همکاری لازم با تولید کننده را داشته باشد، استان آذربایجان شرقی، پتانسیل خوبی در تولید و بسته بندی علی‌الخصوص در بخش صادرات دارد و ما هم برنامه‌ای ۳ساله برای تجهیز چاپخانه به صورت گسترده در نظر گرفته‌ایم.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید