ماشین‌آلات، ملزومات و راه‌حل‌های جدید

0
769

سان کیمیکال و اِپله مرکب جدید بسته‌بندی غذایی عرضه کردند

شرکت سان کیمیکال (Sun Chemical) به تازگی مرکب Sun Pack Direct Food Plus که به خانواده مرکب‌های Sunpack تعلق دارد را وارد بازار کرد. این مرکب برای چاپ افست ورقی ساخته شده و تماس آن با موادغذایی هیچ ضرری ندارد.
میزان پیگمنت این مرکب‌ها بالا است و براساس اظهار نظر شرکت سازنده چاپ‌پذیری آن نیز در حد بالایی است. این مرکب از نوع Low migration است. همراه با این مرکب سان کیمیکال کوتینگ Barrier آب پایه Sunspes Sunstar DFC را نیز ارایه کرده است که می‌تواند جایگزین فیلم‌های پلاستیکی Barrier و لایی‌هایی ‌شود که در بسته‌بندی کاغذی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این تولیدات جدید با همکاری شرکت مرکب‌سازی اپله ساخته شده است. در سال ۲۰۱۹ سان کیمیکال و اپله یک قرارداد همکاری برای درهم آمیختن منابع و فناوری خود در جهت ساخت مرکب‌های دوستدار محیط‌زیست برای بسته‌بندی مواد غذایی امضا کردند و براساس این توافقنامه مجموعه تولیدات Sun Pack Organic را به بازار عرضه کردند. این محصولات کلیه استانداردهای زیست‌محیطی در ارتباط با بسته‌بندی مواد غذایی و تماس با مواد غذایی را رعایت می کنند و منحصراً برای استفاده در ماشین‌های چاپ افست ورقی ساخته شده‌اند.

رولند چاپگر ویژه البسه و پوشاک به بازار عرضه کند

شرکت رولند (Roland DG) به تازگی یک چاپگر جدید به نام به بازار عرضه کرده است. این چاپکار می‌تواند به طور مستقیم روی البسه و پوشاک با هزینه پایین چاپ کند.
رولند ادعا میکند این چاپگر در حقیقت آمیزه‌ای از چندین چاپگر است که میزان تولید آن افزایش چشمگیری پیدا کرده است. کار با آن بسیار راحت است و به آموزش ویژه‌ای نیاز ندارد.
از این چاپگر عمدتاً برای چاپ مستقیم روی تی‌شرت استفاده می‌شود و برای چاپ هدایای تبلیغاتی، دکوراسیون داخلی نیز به کار می‌رود. این چاپگر تخت که ابعاد بستر آن ۵۴×۶۳ اینچ است دارای چند ایستگاه است که همزمان میتواند چندین تی‌شرت یا اقلام دیگر را با استفاده از ایستگاههای متعدد چاپ کرد.
این دستگاه از مرکب‌های چهاررنگ که برای چاپ گرافیک‌های با کیفیت ساخته شده‌اند استفاده کرده و طبق ادعای رولند به هیچ‌وجه با شستن تی‌شرت کمرنگ نمی‌شود.
چاپگر همراه با نرم‌افزار ویژه رولند به نام Cap Link Digital Factory Apparel عرضه می‌شود. این نرم‌افزار ریپ قادر است سفارشاتی که از طریق شبکه اینترنت دریافت شده را مدیریت کرده و عملیات چاپ را انجام دهد. عملیات دیگری چون مدیریت رنگ، تنظیمات چاپ. خواندن بارکد هر یک از مشتریان و غیره نیز توسط این نرم‌افزار انجام می‌شود. این چاپگر علاوه بر چاپ در تیراژ کم قدرت انجام چاپ در تیراژهای بالا را نیز دارد.

فلینت گروپ، بیس مرکب‌های مدل OneCode Universal را به بازار آورد.

بیس مرکب‌های چاپ و ‌بسته‌بندی ساخت کمپانی فلینت گروپ، به گونه‌ای طراحی شده که چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر را حل کند.
بیس مرکب‌های تازه عرضه شده توسط این کمپانی که بخشی از مرکب‌های پایه حلال و طیف پوشش‌های سری OneCode هستند، برای اعمال بر روی سطوح، بسترها و لمینیت بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر و حتی بسته‌بندی‌های استرلیزه مناسب هستند. فلینت گروپ می‌‌گوید که برای معرفی این سری از بیس کنستانتره‌های چندکاره و بدون نیتروسلولز خود هیجان زده است. این محصول از حامل‌هایی تشکیل شده که دارای پیگمنت‌ها و رزین‌های مخصوص است و با طیف گسترده‌ای از رزین‌های اصلی و کمکی به کار رفته در مرکب‌های مختلف از جمله نیتروسلولوز، پلی اورتان و دیگر ترکیبات شیمیایی اصلی سازگار است.
طبق ادعای فلینت، این بیس‌ها دارای ساختار مونومریک بوده و بدون پلاستیسایزر هستند که باعث جلوگیری از مهاجرت مرکب می‌‌‌شود و از این جهت برای چاپ روی انواع فیلم و فویل مناسب است. علاوه بر این، این بیس‌ها با پیگمنت تک دانه‌ای (mono-pigmented) طراحی شده که امکان چاپ تمیز و شفاف انواع سایه‌ها توسط گسترده ترین گاموت‌های رنگی را فراهم می‌‌‌کنند.
استفن باتلر، مدیر محصول شرکت Packaging Ink Europe می‌‌گوید: «این محصول یک دستاورد بزرگ و رویکردی جهانی و استاندارد در زمینه فرمولاسیون مرکب محسوب می‌شود. بیس‌های OneCode Universal فرآیندهای آمادگی مرکب در چاپخانه‌ها را ساده می‌کنند، قوائد تولید ناب را پیاده سازی می‌کنند و فرآیندهای چاپ را به شکل مستمر بهبود می‌بخشند. همچنین، وجود یک فناوری پایه که می‌تواند با انواع سیستم‌های مرکبی به راحتی سازگار شود، نه تنها اثربخشی کل فرآیند چاپ را افزایش می‌دهد، بلکه با کاهش نیاز به مرکب‌های مختلف و کاهش هدررفت‌های حین فرآیند، در هزینه‌ها نیز صرفه جویی می‌کند.
باتلر همچنین اضافه می‌کند که این شرکت در تلاش است که مدیریت فرآیندها را ساده تر کنند و از این راه، در کنار افزایش کیفیت و پایداری محصول، هزینه‌ها را هم تا جایی ممکن برای مشتری کاهش دهند. این بیس‌ها این امکان را به چاپخانه می‌‌دهد که مرکب‌های پایه پلی اورتان را با مرکب‌های پایه نیتروسلولز و با یک رنج کنستانتره یکسان و بدون نیاز به استفاده از محصولات دیگر، مخلوط کنند.
در نهایت اینکه، این طیف از بیس‌ها با تمام جنبه‌های فنی و نظارتی موجود در فرآیندهای چاپ سازگاری کامل دارد و آماده رویایی با چالش‌های پیش روی صنعت چاپ نیز هست.
بیس‌های تازه شرکت فیلنت گروپ برای مرکب MatrixCode UNV (مونو سالونت EtAC برای فرآیندهای چاپ گراوور) و HelixCode UNV (پلوری سالونت برای فرآیندهای گراوور و فلکسوگرافی) مورد استفاده در چاپ ‌بسته‌بندی انعطاف پذیر عرضه شده‌اند.

شرکت U-Nica لیبل‌های امنیتی دیجیتال عرضه می‌‌کند

U-Nica کمپانی سوئیسی فعال در زمینه حفاظت و امنیت برندهای دیجیتال، به تازگی یک لیبل امنیتی دیجیتال (DSL) عرضه کرده که با استفاده از یک فناوری مقرون به صرفه، به برندها این امکان را می‌دهد که بتوانند با استفاده از یک سیستم مدیریت بر پایه ابر، محصولات خود را پیگیری و از آنها محافظت کنند.
DSL یک لیبل پشت چسبدار قابل سفارشی‌سازی ا‌ست که هم با ‌بسته‌بندی و هم با خود محصول در ارتباط است. این لیبل سه ویژگی اصلی دارد: کد scyptoTRACE، شماره سریال و PixelCloud.
scyptoTRACE یک المان امنیتی نامرئی ست که فقط توسط اپلیکیشن اختصاصی U-Nica قابل خوانش است. مشتریان می‌‌‌توانند آن را بر روی گوشی هوشمند خود دانلود کنند تا بتوانند با آن اصالت کالا را بسنجند.
علاوه بر این کد، به هر لیبل یک شماره سریال داده می‌‌‌شود که در داشبورد آنلاین کمپانی قابل ردیابی است. با اسکن این شماره سریال کمپانی می‌‌‌توانند ببیند که محصول در چه منطقه جغرافیایی قرار دارد. چرا که هرچند وقت یک‌بار اسکن شده است. تکنولوژی به کار رفته در این لیبل، PixelCloud نام دارد که یک فناوری نوآورانه‌ست که می‌‌تواند بر طبق نیاز کمپانی سفارشی سازی شود.
فناوری امنیتی U-Nica دارای سه سطح امنیتی ست: اولین سطح برای انسان طراحی شده که مشتری می‌‌‌تواند امنیت را با چشمان خود و با استفاده از یک گوشی هوشمند ببیند. مرحله دوم امنیت فقط توسط گوشی تایید اصالت می‌‌‌شود و توسط انسان قابل تشخیص نیست.
مرحله سوم امنیت این فناوری تمام اطلاعات را جمع می‌‌‌کند، با PixelCloud ترکیب می‌کند و آن را در جای مخصوصی در داشبورد کمپانی نگه‌داری می‌کند. کمپانی می‌تواند این داده‌های جمع آوری شده را آنالیز کند و برای بهبود محصول و حفاظت از برند از آنها استفاده کند.
لیبل‌های DSL یکی از بهترین روش‌ها برای حفاظت از برند است زیرا هم راه‌اندازی آن ساده است و هم قابلیت انطباق با نیازهای کمپانی را دارد. نحوه کار به این شکل است که فقط باید این لیبل را بر روی ‌بسته‌بندی محصول مورد نظر بچسبانید، آن را برای مشتری بفرستید و از طریق وب سایت پایگاه داده ی U-Nica بر روی محصول خود نظارت کنید.

ورژن اصلاح شده دستگاه برش DigiLase 4.0 رونمایی شد

شرکت ABG از ورژن جدید دستگاه برش لیزری DigiLase 4.0 رونمایی کرده که در حین افزایش سرعت، حالا امکان کار بر روی سفارشات تکی را نیز فراهم کرده است. این دستگاه با یک بار گذر لیبل، از سطح کار تا قسمت لاینر را کاملا برش می‌‌دهد و بعد از جدا شدن قطعه لیزر شده از رول کاغذ، آنها را در یک سینی انتقال می‌اندازد که بعد به بخش جمع آوری و ‌بسته‌بندی ارسال می‌‌شوند. قسمت‌های دورریز یا باقی مانده ی رول هم دوباره جمع می‌‌شوند.
به لطف نرم افرارهای اصلاح شده در ورژن جدید DigiLase 4.0، مجموع زمان تولید کاهش یافته و با تجهیز سیستم گردش کار به اسکنر بارکد، امکان تغییر اتوماتیک سفارش نیز فراهم شده است. این فناوری همچنین امکان چاپ در انواع فرمت‌های رول به رول، ورقی و اخیر سفارشات به شکل قطعات تکی را نیز فراهم کرده است. طراحی ماژولار این دستگاه کاملا با ماژول DigiJet از ABG که مخصوص عملیات تکمیلی دیجیتال است، سازگاری دارد و تمام نرم افزارها و خدمات توسط خود ABG ارائه می‌‌شود و به هیچ نرم افزار یا فناوری خارجی نیاز ندارد. این ماژول به راحتی بر روی خطوط عملیات تکمیلی دیجیتال لیبل نصب و راه اندازی می‌‌شود و یک انتخاب عالی هم برای سفارشات تیراژ بالا هم کم تیراژ محسوب می‌‌شود که به خاطر سرعت فوق العاده، می‌‌توان سفارشات را به شکل روزانه به مشتری تحویل داد.

گالوس، لیبل مستر را بهینه می‌‌کند

شرکت گالوس ماشین لیبل مستر خود را بهینه سازی و اصلاح کرده و با انواع ویژگی‌های جدید به بازار عرضه کرده است که هم راحتی بیشتر مشتری را فراهم کند و هم مقدار دور ریز روزانه تولید را به حداقل برساند.
در این به روزرسانی، عرض ماشین کمتر شده و تمام بخش‌های پاکسازی رول، انتقال و تنظیم کشش سطحی رول، در یونیت‌های جمع آوری رول (winding units) انجام می‌‌گیرد. این ماشین نسبت به نسخه ی قبلی خود، ۳.۳ متر کوتاه تر است که همین کوچک تر شدن ابعاد، آثار مخرب محیط زیستی را کاهش می‌دهد.
اگرچه می‌‌توان از قسمت جمع آوری رول به شکل مستقیم و جداگانه استفاده کرد، اما همچنان می‌‌توان تمام مشخصات و نحوه کارکرد ماشین را توسط پنل لمسی با رابط کاربری ساده آن تنظیم و مدیریت کرد.
فرآیند بارگذاری رول‌ها نیز توسط سیستم انتقال رول تازه‌ای هدایت می‌‌شود که می‌‌توان توسط یک گوشی هوشمند آن را مدیریت کرد. رول‌ها می‌‌توانند بدون تماس با زمین به شکل مستقیم از روی ماشین برداشته و یا گذاشته شوند.

سیستم فناوری اطلاعات مخصوص خط تولید جعبه‌سازی

شرکت Cerm کمپانی تولیدکننده ی نرم افزار برای شرکت‌های لیبل و ‌بسته‌بندی، برای مشتریان فعال در حوزه جعبه مقوایی و جعبه‌های سخت، سیستم فناوری اطلاعات (MIS) اختصاصی عرضه کرده است.
این شرکت ادعا می‌‌کند که سیستم MIS پیشنهادی Cerm بر بخش‌های فنی فرآیند تولید ‌بسته‌بندی تمرکز کرده و رابط کاربری این سیستم را به این شاخه از صنعت چاپ متصل کرده که با استفاده از آن، بتوان تولید و بهره وری کارخانه را افزایش داد.
با استفاده از این نرم افزار مدیریت اطلاعات، می‌‌توان به دستورالعمل‌های جزئی و قدم به قدم خط تولید ‌بسته‌بندی دست یافت. این نرم افزار همچنین دو ماژول تکمیلی دیگر هم دارد که از دو ویژگی مهم ‌بسته‌بندی حمایت می‌‌کند: طراحی شکل ‌بسته‌بندی و مناطق تا و برش آن که هردو در نرم افزار ArtiosCAD از Esko قابل تأمین است. این نرم افزار حاصل ۳۵ سال دانش و تجربه این شرکت در حوزه مدیریت چاپ است که حالا بر بخش چاپ ورقی و رول تمرکز کرده است.

ریبون‌های ترمال ترنسفر، جدید از شرکت DNP

 

شرکت DNP Imagingcomm Europe ریبون‌های مدل M295HD 4.0 را معرفی کرده که یک نوع ریبون ترمال ترنسفر حجم بالاست و برای استفاده در چاپ بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر کاربرد دارد. البته این نوع ریبون برای استفاده در زمینه‌ها مختلف از غذا و نوشیدنی‌ها گرفته تا محصولات آرایشی و مراقبتی بهداشتی نیز مناسب است. و مخصوصا بر روی بسترهای مصنوعی از جنس PP، PET و PE و کاغذهای پوشش دار عملکرد خوبی دارد.
لایه مرکب بر روی فیلم PET 4 میکرونی قرار داده می‌‌شود که بسته به نوع پرینتر، امکان ایجاد رول‌های تا ۲ هزار متر را نیز فراهم می‌‌کند. این‌کار هم زمان توقف ماشین برای جابه جایی رول‌ها را تا ۱۰ درصد کاهش می‌‌دهد و هم در هر قطعه چاپی، تا ده درصد از هدررفت فیلم جلوگیری می‌‌کند. همچنین با استفاده از این ریبون‌ها، می‌‌توان سرعت چاپ را تا ۲۰ درصد افزایش داد.

فناوری Ultra High Viscosity از Xaar، برای افزایش خلاقیت

طبق ادعای شرکت Xaar، که یک شرکت متخصص در تولید پرینترهای جوهرافشان ست، قابلیت‌های پیشرفته‌ای که فناوری Ultra High Viscosity این شرکت فراهم کرده، می‌‌تواند درهای تازه‌ای به روی خلاقیت و نوآوری در زمینه چاپ لیبل و ‌بسته‌بندی برای مشتریان فراهم کند.
فناوری Ultra High Viscosity که بخشی از پلتفرم ImagineX است، اطمینان می‌‌دهد که پرینت هدهای Xaar کیفیت فوق العاده‌ای را در چاپ لیبل‌ها و بسته‌بندی‌های دیجیتال فراهم می‌‌کند. با این فناوری، مرکبِ دارای ذرات بزرگتر و پیگمنت‌های بیشتر، هم گاموت رنگی گسترده تری می‌‌سازد و هم هنگام چاپ، رنگ‌های درخشان تر و سفید و سیاه باکیفیت تری به دست می‌‌دهد. قابلیت چاپ رنگ‌ها با پوشش بالا مخصوصا در چاپ رنگ سفید و سیاه آنهم تنها در یک بار گذر از چاپ، مزیت عالی‌ای برای چاپ لیبل محسوب می‌‌شود.
در این فناوری، مرکب‌های دارای ویسکوزیته ۱۰۰ (cP) می‌‌توانند با یک بار گذر چاپ بر روی بستر پاشیده شوند که همین قابلیت، امکان دستیابی به انواع عملیات تکمیلی‌های نوآورانه و هیجان انگیز را برای مشتری فراهم می‌‌کند.
طبق ادعای کارخانه، با استفاده از این فناوری تولیدکنندگان می‌‌توانند در مصرف انرژی هم صرفه جویی کنند زیرا مرکب‌های یووی که تا امروز باید قبل از چاپ، تا ۴۵ درجه حرارت می‌‌دیدند، حالا بدون نیاز به حرارت و در دمای اتاق قابل مصرف هستند.
با استفاده از فناوری Ultra High Viscosity می‌‌توان از وارنیش‌های عملیات تکمیلی برای ایجاد بافت، جلوه‌های بصری برجسته و یا ایجاد خطوط بریل و دیگر کاربردها و تزیینات لمسی استفاده کرد که علاوه بر جنبه‌های کاربردهای آن، به ظاهر محصول جلوه‌ای لوکس می‌‌بخشد.
پرینت هدهای پرینترهای جوهرافشان معمولی، قابلیت پاشش مرکب‌های دارای ویسکوزیته ۸ تا ۱۲ cP را دارند، ولی با استفاده از این فناوری می‌‌توان از مرکب‌های با ویکسوزیته خیلی بالاتر نیز استفاده کرد که به خاطر پوشش دهی چند برابری و ایجاد گام رنگی فوق گستره‌ای که تولید می‌‌کنند برای انواع جلوه‌های ویژه بر روی ‌بسته‌بندی بسیار مناسب اند.
علاوه بر این‌ها، پس از درخواست‌های زیاد مشتریان برای ایجاد امکان چاپ بر روی فوتوپلیمرهای دارای وزن ملکولی بالا که پایداری و انعطاف پذیری ‌بسته‌بندی را افزایش می‌‌دهند، این شرکت با افتخار اعلام می‌‌کند که در فناوری Ultra High Viscosity به این مقصود نیز دست یافته است.

شرکت Iggesund پوشش مقوای Bio E تولید می‌‌کند.

شرکت Holmen Iggesund پوشش مقوای مدل Bio E را تولید کرده که هم ۷۵ درصد از مواد خام آن تجدید پذیر است و هم برای مصرف به عنوان کمپوست‌های صنعتی به تایید رسیده است.
برای تولیدکنندگان و برندهای خوراکی‌ها که می‌‌خواهند آسیب‌های محیط زیستی ناشی از مصرف پلاستیک را به حداقل برسانند، مقوا جایگزین خوبی ست. اما با اینکه مقواها نسبت به پلاستیک با محیط زیست بسیار مهربان تر هستند، ولی پوشش‌هایی که برای رعایت بهداشت مواد خوراکی بر روی مقواها لمینیت می‌‌شود، هنوز از پلاستیک‌های پایه حلالی تولید می‌‌شوند.
در همین راستا شرکت Holmen Iggesund، نوعی پوشش مقوا تولید کرده که ۷۵ درصد از مواد تشکیل دهنده آن، مواد خام تجدیدپذیر است. این پوشش می‌‌تواند قدم بزرگی در راه حذف پوشش‌های تمام پلاستکی باشد که در عین حال، از تمام ویژگی‌های خوب آنها از جمله سلامت، بهداشت و کیفیت آنها نیز برخوردار است. این پوشش پایه زیستی، هم در مقابل رطوبت و هم چربی پایدار است، دارای تاییدیه FDA اروپایی و آمریکایی است و برای استفاده در داخل ماکروفر نیز مناسب است. نسل قدیمی‌تر این پوشش‌ها که توسط همین شرکت تولید شده بود، ۳۰ درصد مواد خام تجدید پذیر داشت که در نسخه جدید این رقم به ۷۵ درصد رسیده است.

hubergroup سیستم ترکیب مرکب‌های پایه آب خود را عرضه می‌‌کند.

 

شرکت hubergroup Print Solutions، سیستم Hydro-X Green Line Premium را معرفی کرده که یک سیستم ترکیب مرکب‌های پایه آب است و پایداری و انعطاف پذیری بیشتری را برای تولیدکنندگان ‌بسته‌بندی و چاپخانه‌ها فراهم می‌آورد.
در این سیستم می‌‌توان تمام کنستانتره‌های مرکبی، مخلوط‌ها و افزودنی‌ها را باهم مخلوط کرد و در روش‌های چاپی فلکسوگرافی و گراوور مورد استفاده قرار داد. همچنین این سیستم برای تولید بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر ساخته شده از کاغذ، آلمینیوم، فیلم‌های پلاستیکی، مقواها و کارتن‌های تاشونده قابل استفاده است.
دکتر کریستین شریمارشر، مدیر پروژه این شرکت می‌‌‌‌گوید: «هدف این کمپانی از توسعه این فناوری، دستیابی به طیف گسترده رنگی و انواع کاربردها در کنار رعایت استانداردهای مربوط به پایداری بوده است. ما نمی‌‌‌‌خواستیم فقط محصول پایه آبیِ پایدار داشته باشیم، بلکه می‌‌خواستم کل محصولاتمان را پایدار کنیم و به مشتریانمان فرصت بدهیم که از آزادی انتخاب برخوردار باشند.
مرکب‌های سری Hydro-X Green Line Premium دارای گواهی پایداری هستند اما برای استفاده از آنها نیازی به ایجاد تغییر فرآیند یا تجهیزات چاپ نیست و مشتریان می‌‌توانند همان انتظار عملکرد خوب سابق را از چاپ نهایی خود داشته باشند. تنها تفاوت استفاده از این سیستم، این است که پایداری محصول نهایی را افزایش می‌‌دهد.

لیبل با الیاف گیاهی

لیبل جدید شرکت هرما HERMAsilphie از جنس الیاف گیاهی وقابل بازیافت به بازار آمد الیاف گیاهی پیش از این در آلمان به عنوان یک محصول انرژی زا و مؤثر در تولید بیوگاز شناخته شده است.
این لیبل بدون هیچ فرآیند دیگری آماده چاپ هستند. برجسته سازی و دیگر عملیات تکمیلی روی این فرآورده می‌تواند ضمن حفظ ظاهر طبیعی ، زیباتر به نظر برسد. زیرا بافت گیاهی در آن قابل مشاهده است. این بافت همچنین به عنوان جلوه‌ای از پایداری نمایان می‌شود.
لیبل Herma UVA 63B ، ماده‌اب چند منظوره با چسبندگی بالا است.
سوزان دایبر مدیر عامل Etiket Schiller ، اولین مصرف‌کننده این لییل جدید درباره این تجربه می‌گوید: این مواد جدید ، محصول آلمان، ما را قادر می‌سازد تا مجموعه اقدامات محیط زیستی خود را به صورت متمرکز گسترش دهیم. مشتریان ما اکنون به گزینه‌ای سبز و بسیار جذاب برای لوازم آرایشی ، نوشیدنی‌ها و مواد غذایی دسترسی دارند.
ترکیب فیبرهای گیاهی ۳۵ درصد از مواد را تشکیل می‌دهد، که در آینده می‌تواند به ۵۰ درصد برسد. این امر با کاهش خمیر چوب وارداتی ، که عمدتاً از کشورهای دورتر تهیه می‌شود ، رد پای CO2 لیبل‌ها را کاهش می‌دهد. مزیت دیگر این لییل گیاهی این ایت که آن را می‌توان همراه با کاغذهای معمولی بازیافت کرد.

چاپ مستقیم روی اجسام با چاپگر جدید میماکی

شرکت میماکی مجموعه چاپگر‌های جدید با نام UJF – Mklle به بازار عرضه کرده است که می‌توانند روی اجسام مختلف به طور مستقیم چاپ کنند.
به این نوع چاپگرها Direct –to – Object می‌گویند. این چاپگر از مرکب UV-LED استفاده می‌کند و می‌تواند روی انواع اجسام سه بعدی از جمله قاب موبایل، اسباب بازی و هر جسم سه بعدی پلاستیکی، چوبی، فلزی، شیشه، آکریلیک و غیره چاپ کند. دستگاه شش رنگ است و رزولوشن آن ۱۸۰۰ Dpi است. اجسام تا وزن ۳۰ کیلوگرم را می‌توان درون محفظه چاپ این دستگاه قرار داد.
کلیه مدل‌های سری جدید چاپگر میماکی از فن‌آوری انحصاری میماکی که شامل سیستمهای کنترل نازل و ریپ جدید RasterLink 7 می شود برخوردارند.

 

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید