محمد اسماعیل کهن:

0
1431

فرقی نمی‌کند عضو کدام اتحادیه باشیم

چاپ کهن بزرگترین و پرآوازه‌ترین چاپخانه دیجیتال در ایران به شمار می‌رود. اولین چاپخانه‌ای که پیشگام روش‌های نوین خدمات چاپ دیجیتال، ارائه خدمات چاپ لارج فرمت در کنار چاپ دیجیتال ورقی و نیز ایجاد سامانه سفارشات آنلاین و هر ابتکار دیگری در خدمات چاپ دیجیتال بوده و برای طیف‌های مختلف سفارش دهندگان، شناخته شده است.

ببینیم مدیر این چاپخانه دیجیتال درباره عضویت در اتحادیه لیتوگرافان چه نظری دارد؟
محمد اسماعیل کهن، مدیر چاپ دیجیتال کهن، می‌گوید: بالای ۲۳ سال است که عضو اتحادیه دفاتر فنی و فتوکپی بوده ایم و چندین سال است که به عضویت اتحادیه لیتوگرافان هم در آمده‌ایم. هر دو صنف تقریبا یک کار را انجام می‌دهند. شاید هم این نوعی تداخل باشد. ولی راستش برای ما چندان فرقی ندارد و گمان نمی‌کنم تفاوتی داشته باشد که عضو کدام اتحادیه باشیم. چون هیچکدام از اتحادیه‌ها در شرایط کنونی نمی‌توانند کار خاصی برای ما بکنند.»
کهن می‌افزاید: بنا به درخواست مشتریان و به ضرورت انجام بخشی از سفارشات، ما چاپ افست هم دائر کرده‌ایم که این واحد البته در محل تجاری است. ولی فعالیت چاپ دیجیتال چه در قالب اتحادیه دفاتر فنی و فتوکپی و چه اتحادیه لیتوگرافان در ملک اداری صورت می‌گیرد.»
مدیر چاپ کهن با توجه به سابقه فعالیت و با اشاره به واقعیت امروز صنعت چاپ می‌گوید:
واقعیت این است که چاپ دیجیتال عملاً در دفاتر فنی توسعه پیدا کرد بعد پیشرفت فناوری پیش از چاپ، موجب شد که بحث تبادل فایل و کارکردن با نرم‌افزارهای گرافیک در لیتوگرافی‌ها زودتر از چاپخانه‌ها معمول شود. از این نظر نوعی نزدیکی و همزبانی بین چاپ دیجیتال و لیتوگرافی‌ها به وجود آمد. ولی در شرایط کنونی و با روندهای صنعت چاپ در جهان، دیگر نمی‌شود شاخه‌های مختلف را از یکدیگر جدا کرد. امروزه امکان ندارد که بتوان صحافی را از چاپ دیجیتال جدا کرد. چاپ دیجیتال اصلاً برای همین درست شده که اگر کسی یک نسخه یا چند نسخه از کاری را خواست، بتواند فوری چاپ کند و همانجا صحافی شده تحویل بگیرد و برود. در این فضا امکان‌پذیر نیست که واحد صحافی جایی دیگر و تحت نظارت اتحادیه‌ای دیگر باشد. فناوری و نوع گردش کار و انتظار مشتریان از ارائه خدمات به صورتی است که مرزها را از بین می‌برد. همه این فعالیت‌ها از پیش از چاپ، تا چاپ و پس از چاپ می‌توانند زیر یک سقف باشند، دست کم چاپ دیجیتال که این طور است. اسم این واحد را هر چه می‌خواهید بگذارید و تحت پوشش هر اتحادیه‌ای که باشد، از نظر طبیعت کار، فرقی نمی‌کند.
آیا از نظر تأمین تسهیلات و حمایت‌ها، این یا آن اتحادیه برای شما تفاوتی ندارد؟
ما تاکنون چیزی در این ارتباط ندیده‌ایم. نه برای خرید ماشین‌آلات، نه هیچ چیز دیگر، از حمایت و تسهیلات و وام کم بهره و سهمیه و غیره برخوردار نشده‌ایم. ما داریم کار خودم ضان را انجام می‌‌دهیم. در مورد عضویت در اتحادیه‌ها هم برحسب ضرورت و رعایت مقررات نظام صنفی عمل می‌کنیم. گفتم که ۲۳ سال عضو اتحادیه دفاتر فنی و فتوکپی بوده‌ایم، هنوز هم هستیم، در عین حال از وقتی که چاپ دیجیتال به اتحادیه لیتوگراف پیوست، عضو این اتحادیه هم شده‌ایم. امیدواریم این بحث‌ها به توسعه چاپ دیجیتال، کیفیت خدمات و رضایت مشتری منجر شود که هدف اصلی باید همین باشد.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید