محمود پدیدار، مدیرعامل شرکت پدید پردازش پایدار

0
2093

امیدوارم دولت جدید بر مبنای اصول علم اقتصاد مشکل تورم و اشتغال را حل کند

محمود پدیدار، مدیرعامل شرکت پدید پردازش پایدار:

۱- به نظر بنده دولت جدید در رابطه با مسائل اقتصادی دارای دو اولویت اصلی است: کنترل تورم و ایجاد اشتغال در جامعه.
اگر دولت جدید بر مبنای اصول علم اقتصاد به سمت حل این دو مشکل اصلی جامعه ما حرکت کند، آنگاه بصورت اتوماتیک بسیاری از مشکلات اقتصادی دیگر از جمله مواردی که در پرسش‌های شما به آن‌ها اشاره شده است نیز حل خواهد شد. به عبارت دیگر پیش نیاز حل دو موضوع تورم و اشتغال، حل موارد دیگری مانند تسهیل تجارت خارجی، پیوستن به تجارت بین المللی، برقراری روابط حسنه با سایر کشورها، مقررات زدایی، متوازن نمودن مالیات‌های دریافتی از انواع و اقسام بنگاه‌های اقتصادی و بسیاری از کارها و اقدامات دیگر است.
بدیهی است اگر دولت جدید در راستای اولویت‌های اصلی اقتصاد به موفقیت‌های نسبی نایل گردد، در آن صورت می‌توان امید داشت که اقتصاد کشور از این سراشیبی سقوط نجات یافته و با قرار گرفتن اقتصاد در مسیر رونق، صنعت چاپ نیز به عنوان شاخه‌ای از صنایع کشور در شرایط مطلوبی قرار بگیرد.
۲- برای قضاوت در مورد دولت جدید هنوز زود است. از شواهد و قرائن به نظر نمی‌رسد که این دولت قابلیتی فراتر از دولت فعلی داشته باشد اما از صمیم دل امیدوارم که دولت جدید در راستای حل مشکلات و معضلات اقتصادی کشور کاملا موفق باشد.
۳- ارزیابی چشم انداز آینده صنعت چاپ اگر بخواهد بر مبنای شرایط فعلی انجام شود، قطعا تیره و تار خواهد بود. اما واقعیت این است که اقتصاد ما به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و واقعا معلوم نیست که تا شش ماه یا یک سال دیگر چه شرایطی در انتظار ما خواهد بود. امیدوارم دولت جدید قادر باشد با اتخاذ سیاست‌های صحیح کشور‏، اقتصاد را در مسیر پیش بینی پذیری و همچنین توسعه و پیشرفت قرار دهد.

 

پرسش یک بازرگان از رئیس جمهور منتخب

محمود نام آور در گروه تلگرامی “مسئولین و تشکلهای صنعت چاپ ،نشر،بسته‌بندی،کاغذ و مقوا،کارتن و مطبوعات” پرسشی را مطرح ساخته و غلامرضا شجاع ادمین سایت به او پاسخ داده است. متن این پرسش و پاسخ کوتاه را در اینجا می‌خوانید.

        

ای کاش یک نفر از ایشان می‌پرسید که یک سرمايه گذار در زمان تحریم:

۱- از طریق کدام بانک پول را منتقل کنند؟
۲- چگونه تجهیزات را بخرند؟
۳- چگونه تا ایران حمل کنند؟
۴- چگونه تولیداتشان را صادر کنند؟
۵- چگونه از مشتری خارجی پول بگیرند؟

سلام
عزیز برادر مهندس محمود نام آور

البته سوال‌های شما کاملا بجا و درست است .

امیدواری در بعد از توافق برجام و‌ رفع تحریم‌های بانکی کشتی رانی ، بیمه و …..
این امکان بوجود بیاید که
سرمایه گذاری در ایران که
خیلی‌ها هم
علاقمند به شرط امنیت و
بیمه سرمایه گذاری‌هایشان می‌باشند چه از هموطنان و خصوصاً کشور‌های پیشرفته برای کارخانه‌هایی که صنایع زیر بنایی و تولید مواد اولیه‌ای که از خارج وارد میشود انجام شود .

در غیر این صورت آش همان آش و ……

غلامرضا شجاع

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید