مدیرعامل گروه صنعتی ترام خبر داد:

یکی از پیشرفته‌ترین ماشین‌های افست ورقی با ترکیب‌بندی ۱۲ برج (۸ رنگ چاپ و چهار برج تکمیلی) در سایت جدید گروه صنعتی ترام در اصفهان در حال نصب است.
به گفته علیرضا احمدی مدیر گروه صنعتی ترام، این ماشین طبق اظهار نظر سازنده آن (شرکت KOENIG & BAUER) خاص‌ترین ماشینی است که تا به حال در خاورمیانه نصب شده است.
ماشین چاپ KOENIG & BAUER Rapida 106 – 7+LTT+1+L ALV3 – CX – FAPC+UV & HYBRID +COLD FOIL جهت پاسخگویی به نیاز بسته‌بندی‌های خاص با تیراژ انبوه ساخته شده است و برخی از امکانات و توانایی‌های آن تا به امروز در کشور قابل اجرا نبوده است.
ماشین ۱۰۶ Rapida که در حال نصب است، دوازده برج دارد که چیدمان خاص آنها امکان تولید تمامی ترکیب‌های ممکن در صنعت چاپ سال ۲۰۱۹ در جهان را برای گروه صنعتی ترام فراهم می‌سازد. علاوه بر امکان چاپ ۸ رنگ، در این ماشین چاپ امکان تولید انواع افکت‌های بصری خاص از جمله یووی‌های هایبرید، مات، براق، اکلیل، تکسچر، ایرودین و … به صورت اینلاین و همزمان با چاپ با سرعت ۱۸۰۰۰ ورق در ساعت مهیااست.
این ماشین همچنین امکان چاپ متالایز و سطوح غیر جاذب را داراست.
ویژگی دیگری که برای نخستین بار در کشور امکان تولید می‌یابد، فویل کوبی سرد Cold Foil Stamping است.
این تکنیک می‌تواند با دقت یک ترام، عملیات فویل‌کوبی را به صورت موضعی در ماشین همزمان با چاپ انجام دهد.
احمدی در توضیح بیشتر به ماهنامه صنعت چاپ گفت فن‌آوری‌های جدید و کاربردی دیگری نظیر ارگوترنیک (مدیریت رنگ از طریق خوانش خودکار LAB رنگ)، ACR (رجیستری خودکار نقطه‌ای)، SIS (حذف نشان) و بسیاری دیگر در این ماشین چاپ مهیا است که همگی به تولید با کیفیت برابر با استانداراد‌های جهانی صنعت چاپ، کاهش زمان تحویل، افزایش بهره‌وری مصرف مقوا و در نهایت کاهش قیمت تمام شده نهایی منجر خواهد شد.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید