مرکز تحقيق و توسعه صنعت بسته‌بندي در قزوين راه اندازي شد

بسته بندي امروزه نقش بسزايي در ايجاد ارزش افزوده در محصولات توليدي داشته و در اقتصاد مقاومتي بسيار موثر بوده و به افزايش بازارهاي مصرف و توسعه پايدار کمک مي‌کند.

حميدرضا خانپور مدير عامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان قزوين در بازديد از شرکت بسته‌بندي پيکره با اعلام اين مطلب افزود: در راستاي ارتقاء کيفيت محصولات صنايع کوچک و متوسط، توسعه بازار، نگهداري محصول و برنامه اقتصاد مقاومتي در خوشه بسته‌بندي اين شرکت پس از مطالعاتي که صورت گرفته جهت رفع حلقه مفقوده با استفاده از پتانسيل شرکت‌هاي فعال بسته‌بندي استان نسبت به ايجاد مرکز تحقيق و توسعه بسته‌بندي اقدام نمايد.

وي هدف از راه‌اندازي اين مرکز را بهبود مستمر فضاي کسب و کار، نهادينه کردن جايگاه تحقيق و توسعه و عنوان يک ضرورت ملي، انتقال و تسهيم دانش و تجربه، ايجاد زمينه لازم جهت شکل‌گيري ارتباط دانشگاه‎ها و مراکز و تقويت روابط بين بنگاه‌هاي توليدي، صنعتي و صادراتي با مراکز آموزش و پژوهش عنوان کرد.

مدير عامل شرکت شهرک‎هاي صنعتي استان از عضويت ۲۱۷ واحد توليدي استان در بخش بسته‌بندي خبر داد و گفت: ۷۳ درصد از اين واحدهاي فاعل در حوزه پلاستيک فعاليت داشته که سهم واحدهاي خرد و کوچک ۷۸ درصد است که زمينه اشتغال ۷ هزار و ۱۰۴ نفر و سرمايه‌گذاري دو هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال را در استان فراهم نموده است.

خانپور ارزش کالاهاي صادراتي توسط واحدهاي فعال حوزه بست‌ بندي در استان را ۲۲۲ ميليارد ريال عنوان کرد.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید