معاون وزیر پیگیر واردات زینک است

ابوالحسنی: چرا وقتی صنعت چاپ تشنه زینک است، محموله‌ای بزرگ از آن ماه‌ها معطل ترخیص گمرکی باشد.

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان در گفت‌وگو با ماهنامه صنعت چاپ اظهار داشت:
در اتحادیه لیتوگرافان جلسه‌ای با حضور هیئت‌مدیره این اتحادیه و آقای ابراهیمی معاونت اداره کل چاپ و نشر و همچنین واردکنندگان پلیت خانم جعفری و آقای کبیریان از شرکت ایران روتاتیو، آقایان حسن کحالی نمایندگی پلیت آگفا، ایمان عطارزاده نماینده شرکت تهران‌فوکا(فوجی فیلم) ، مجتبی وکیلی بازرگانی کیان‌گستر،رضا رئیسی افست‌گرافیک، مهدی فرشیدنیا فرشید تجارت،محسن رفیعی‌مقدم نوران‌گرافیک،مهدی افشار بازرگانی افشار ، ستار محمدی افست ۱۱۰ و فرهاد عماد تشکیل دادیم که در آن موانع پیش روی واردات زینک از زبان واردکنندگان مطرح شود تا از طریق ارتباطات اتحادیه لیتوگرافان با معاونت بازرگانی وزارت صمت اقدامات لازم در راستای رفع موانع پیش روی واردات زینک صورت گیرد. وی در تشریح نتایج این جلسه گفت:عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت با قول مساعدت، پیگیری‌های لازم را برای تسهیل درروند ترخیص گمرکی بسیاری از محموله‌ها به عمل آورد. این جلسه در حالی برگزار شد که برادران تهرانی نمایندگی زینک هاووآنگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان زینک در آن حضور نداشتند.
رئیس اتحادیه لیتوگرافان خاطرنشان کرد: اخیراً شنیده‌ها حاکی از این است که برادران تهرانی میزان قابل‌توجهی زینک دارند که از اردیبهشت‌ماه معطل ترخیص گمرک است. اگر به ما اطلاع می‌دادند، تمام سعی خود را در آزادسازی محموله زینک آنها انجام می دادیم. شاید با وارد شدن و ترزیق آن به بازار کمی آرامش به بازار برگردد و قیمت زینک پایین بیاید.
وی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه زینک حساس و آسیب‌پذیر است و در شرایط نا مساعد نمی‌توان مدت زیادی آن را نگه داشت، تا کنون ممکن است درصد زیادی از آن زینک ها خراب شده باشد. وقتی صنعت چاپ کشور آنقدر تشنه زینک است چرا باید یک محموله بزرگ در گمرک خراب شود در حالی که بسیاری از واحدها در حال تعطیلی هستند و دلیل تعطیلی خود را کمبود ملزومات چاپ عنوان می کنند.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید