نصب خطوط جدید و استقرار فناوری پیشرفته اروپایی در سگال

0
386

دوباره سگال

دکتر میثم نصیری مدیرعامل سگال

قالب‌های جدید و به کارگیری ماشین‌آلات پیشرفته و گردش کار مناسب، خیال تولیدکنندگان بزرگ و مصرف‌کنندگان ظروف IML را از نظر تأمین به هنگام و با کیفیت ظروف بسته‌بندی آسوده می‌سازد.

دکتر میثم نصیری مدیرعامل سگال برنامه‌های سگال را در دو جمله خلاصه می‌کند: شرکت سگال که اولین بار تولید ظروف IML را در ایران آغاز کرد، در مقطعی به خاطر توجه صاحبان و مدیران شرکت به فعالیت‌های دیگر، از توسعه بازماند و حالا با تکیه بر پایه‌ها و زیرساخت‌های قوی شرکت و در پاسخ به تقاضای بازار، خطوط جدید و پیشرفته دیگری راه‌اندازی می‌کند. با این هدف که بازارهای از دست رفته و حتی بازارهای جدید را کسب کرده، بار دیگر جایگاه نخست این صنعت را از آن خود کند. این هدف گذاری به برکت توسعه خطوط تولید، تنوع بخشی قالب‌ها و به کارگیری آخرین فناوری اروپایی و نیز تأمین مواد اولیه و برنامه‌ریزی دقیق در حال اجرا است.
وی سپس با مرور تاریخچه سگال به نکات دیگری اشاره می‌کند؟
خوشبختانه از همان ابتدا ماشین‌آلات و قالب‌ها از منابع معتبر و لیدرهای این صنعت در آلمان یعنی KraussMaffi – Netstal خریداری و بنای خوبی گذاشته شد، به همین خاطر لقب پدر IML ایران، برازنده سگال بوده است.
گروه جدید در سال ۹۸ شرکت سگال را در اختیار گرفت و هیأت مدیره جدید، با همکاری نیروهای موجود و تقویت بخش کارشناسی در زمینه فنی، تجاری و بازاریابی، طرح توسعه خود را متناسب با نیازهای روز بازار به اجرا درآورد.

ماشین‌آلات پیشرفته
با تأمین سرمایه‌ کافی، ماشین‌آلات، تجهیزات و قالب‌ها و ربات‌های جدید به ارزش ۳ میلیون یورو و ۵۰ میلیارد تومان در کنار خطوط موجود، راه‌اندازی شد که ظرفیت تولید این شرکت را تا ۶۰ میلیون قطعه در سال افزایش می‌دهد. ماشین‌آلات خطوط جدید ما هم از همان برند معتبر KraussMaffi – Netstal خریداری شده‌اند. در این دوره علاوه بر ظرفیت‌ بالای تولید، تأکید ما بر ارتقای کیفیت ظروف IML در تیراژ بالاست، در عین حال بین کیفیت و هر گزینه دیگری، ما کیفیت را انتخاب می‌کنیم.
ما و مشتریان
ما شاهد پاره‌ای کمبودها و نگرانی‌ها در طیف مشتریان و مصرف کنندگان عمده ظروف IML بودیم، چه از نظر کیفیت محصول، چه زمانبندی تحویل و مسائل دیگر. علیرغم ایجاد واحدهای کوچک و بزرگ در مواردی، به خاطر ضعف دانش فنی و نیز به کارگیری ماشین‌آلات ناکارآمد، بعضی سفارش‌ها به موقع تحویل داده نمی‌شود که برای واحدهای تولیدی نگران‌کننده است. بعضی اشکالات فنی نیز در مراحل مختلف نیز موجب نارضایتی برخی کارخانجات تولیدی می‌شود. ما همه این مشکلات را آنالیز کردیم و برای پاسخگویی به نیاز تولیدکنندگان بزرگ‌، مطمئن‌ترین ماشین‌آلات اروپایی و امکانات را فراهم آوردیم.
هدف ما برگرداندن اعتماد به مشتریان و ایجاد زیرساخت‌هایی برای تضمین کیفیت محصول و خدمات است.
علاوه بر اینها آمادگی داریم برای مراودات بین بانکی و مشتریان همکاری کنیم.
تولید پریفورم
ضمن تمرکز بر توسعه خطوطIML، سگال به تازگی خط تولید پریفورم را با ظرفیت ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار پریفورم در روز راه اندازی کرده است که ماشین آلات و تجهیزات آن از معتبرترین سازندگان خطوط تولید پریفورم خریداری شده اند.
مرغوب‌ترین پریفورم‌های PET را به صنایع آب معدنی و آشامیدنی ارائه دهیم.
دانش فنی سگال
در زمینه ساخت ربات‌های پیشرفته، موفقیت چشمگیری داشته‌ایم. ما ربات‌های لیبل گذار را بومی‌سازی کرده‌ایم. این فناوری “‌های تک” که دقت و سرعت عملکرد آن نقش تعیین‌کننده‌ای در صنعت IML دارد، دستاورد ارزنده‌ای برای شرکت سگال و کل صنعت ایران است.
مزیت رقابتی
مؤلفه‌های رقابت مشخص است. دو مؤلفه مهم، یکی کیفیت و دیگری توان تأمین مستمر سفارشات است. سگال در هر دو مورد، دست بالا را در صنعت IML دارد. با اجرای طرح‌های توسعه، اکنون سگال از موقعیتی ممتاز در این بازار برخوردار است.
ارزیابی ما این است که حتی با شرکت‌های اروپایی هم می‌توانیم رقابت کنیم.
ما برای حضور در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای CIS و اتحادیه اروپا آمادگی داریم. خلاصه رقابت، خوب و سازنده است، اما آنچه مخرب است، رقابت ناسالم و غیراخلاقی است.
تنوع قالب‌ها
قالب‌های متنوع‌تر و ابعاد بزرگ‌تر از جمله امکاناتی است که اخیراً در طرح توسعه سگال اجرا شده‌اند. ظروف ۲۵۰cc. تا ۲۵۰۰CC و سطل ۱۵ لیتری که تنها با دو کویته (همزمان) تزریق می‌شود، به انتخاب مشتریان تنوع بخشیده است.

 

 

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید