نمايشگاه IPAP96 به کار خود پايان داد

نمایشگاه بسته بندی

ماه گذشته نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي IPAP با همکاري نمايشگاه دوسلدورف آلمان و مشارکت و حضور نمايشگاه interpack بزرگ‌ترين نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي جهان و drupa بزرگ‌ترين نمايشگاه صنعت چاپ جهان، در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي شهرآفتاب برگزار شد.
اين نمايشگاه که صبح پنجشنبه ۲۰ مهرماه با حضور جمعي از مسئولان و فعالان اقتصادي و فرهنگي کشور فعاليت خود را آغاز کرد، شاهد حضور شهباز حسن‌پور بيگلري رئيس فراکسيون اصناف مجلس شوراي اسلامي، دکتر سميع الله حسيني مکارم، معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران، سبين گلدرمان، مدير نمايشگاه دروپا ۲۰۲۰، يابلونوفسکي، مدير اتحاد جهاني فرآوري و بسته‌بندي و جمعي از فعالان چاپ و بسته‌بندي کشور بود. در روز افتتاحيه نمايشگاه سبين گلدرمان، مدير نمايشگاه دروپا ۲۰۲۰ در آيين افتتاحيه نمايشگاه چاپ، بسته‌بندي در سخناني ضمن ابراز خوشحالي از شروع همکاري دروپا با فعالان چاپ و بسته‌بندي در ايران گفت: همکاري با شرکت IPAP براي ما اهميت زيادي دارد، از سوي ديگر فضاي برگزاري اين نمايشگاه حرفه‌‌اي و تخصصي است و مطابق با توقعات و اقتضائاتي است که شرکت‌کنندگان و متصديان حاضر از اين نمايشگاه انتظار دارند و به نظر من اين فضا زمينه مناسبي براي ايجاد ارتباط‌هاي حرفه‌‌اي در ميان متصديان تخصصي چاپ و بسته‌بندي است.
علاوه بر شرکت‌کنندگان ايراني، مشارکت‌کنندگاني از کشورهاي ايتاليا، ترکيه و چين و… در اين نمايشگاه حضور داشتند. به گفته حامد ايراني، مديرعامل شرکت برساز رويداد پارس در مراسم افتتاحيه نمايشگاه، بيش از ۱۵۰ شرکت داخلي و خارجي فعال در حوزه چاپ و بسته‌بندي و صنايع وابسته در فضايي به وسعت ۱۵ هزار مترمربع در زمينه‌هاي خدمات پيش از توليد، چاپ، خدمات پس از چاپ، ماشين‌آلات، ابزار و تجهيزات جانبي چاپ، چاپ ديجيتال، تبديل و بسته‌بندي کاغذ، مواد اوليه، مواد کمکي براي بسته‌بندي، نرم‌افزارهاي مديريت چاپ، فرآوري و ماشين‌آلات بسته‌بندي مواد غذايي و نوشيدني‌ها، فرآوري و ماشين‌آلات بسته‌بندي مواد دارويي، آرايشي و بهداشتي، فرآوري و ماشين‌آلات بسته‌بندي شيريني‌ها و نان‌ها، مواد بسته‌بندي، روش‌هاي بسته‌بندي و توليد بسته‌بندي، ماشين‌آلات ساخت و توليد مواد بسته‌بندي فعال بودند.
محمدحسيني عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نيز يکي از نمايندگاني بود که در دومين روز برپايي نمايشگاه به شهر آفتاب آمد، حسيني نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي را فرصت مغتنمي براي فعالان اقتصادي اين عرصه دانست و گفت: با استفاده از آموخته‌ها و دانش فني ساير کشورها مي‌توان براي ايجاد رقابت و شناسايي تکنولوژي‌هاي جديد در جهت ايجاد توليدات، بسياري از محصولات را به بازارهاي جهاني صادر کرد.
در حاشيه برگزاري اين نمايشگاه کارگاه‌ها و همايش‌هايي نيز برگزار شد. همايش بين‌المللي توسعه صنعت چاپ و بسته‌بندي با هدف طرح مشکلات آموزشي صنعت چاپ و بسته‌بندي ايران، عوامل توسعه مديريتي صنعت چاپ و بسته‌بندي، راهکارهاي کاهش هزينه‌ها در مجتمع‌هاي چاپ و بسته‌بندي، نقش صنعت چاپ و بسته‌بندي در صادرات غيرنفتي و عوامل توسعه کسب‌وکار در صنعت چاپ و بسته‌بندي برگزار شد.
برگزاري کارگاه «بسته‌بندي خلاق» توسط بهنام زنگي و پرستو خليلي با هدف ارائه راهکارهايي براي افزايش خلاقيت و نوآوري درميان اهالي چاپ، همچنين نقش آن در ارتقاي بازاريابي به‌عنوان يکي از راهکارهاي کليدي فروش بيشتر، نيز يکي ديگر از اين برنامه‌ها بود.
کارگاه «نقش کسب‌وکارهاي نوين در صنعت چاپ و بسته‌بندي» با حضور مهرداد بيات، فعال و متخصص حوزه بسته‌بندي، عضو انجمن توسعه منابع انساني، مدرس دانشگاه و عضو انجمن مديران صنعتي، با هدف ارائه راهکارهايي براي صنعت بسته‌بندي به مخاطبان را مي‌توان در فهرست ديگر کارگاه‌هاي اين نمايشگاه آورد.
سمينار يک‌روزه save food درباره نقش صنعت بسته‌بندي در کاهش ضايعات غذايي نيز يکي از برنامه‌هاي نمايشگاه در روزهاي برگزاري بود، اين کنفرانس با هدف ارائه راهکارهايي براي حل بحران پسماندهاي غذايي، اهميت بسته‌بندي مناسب در کاهش پسماند مواد خوراکي و پيشنهادهايي براي فرهنگ‌سازي در زمينه لزوم کاهش ضايعات غذايي برگزار شد.
کارگاه تخصصي بسته‌بندي با محوريت بسته‌بندي، فرهنگ و هويت توسط انجمن علمي فناوري چاپ ايران و مشارکت نمايشگاه دروپا و اينترپک آلمان و انجمن علمي پژوهش‌هاي هنري ايران، يکي ديگر از اين برنامه‌ها بود که توسط طيبه عزت الهي، مدرس دانشگاه در آخرين روز نمايشگاه بين‌المللي چاپ، بسته‌بندي و فرآوري برگزار شد.

ارسال نظرات

پیامتان راوارد نمایدد
لطفا نامتان را اینجا وارد نمایید